• سه‌شنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98051507988
  • خبرنگار : 30054

قابل توجه خریداران تجهیزات پزشکی

قابل توجه خریداران تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی به‌تمامی وسایل و تجهیزات و حتی نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که با اهداف تشخیص، پایش، پیشگیری، تسکین، درمان، اصلاح، کنترل، جایگزینی، حمایت و یا ضدعفونی‌کنندگی تهیه و تولیدشده و به کار می‌روند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سدان مد، امروزه با گسترش جوامع و نیاز روزافزون افراد و مراکز درمانی مختلف به تجهیزات پزشکی، اطلاع‌رسانی در این حوزه نیز افزایش‌یافته و شرکت‌های مختلفی نیز اقدام به تأمین این تجهیزات پزشکی کرده‌اند. به همین دلیل اداره کل تجهیزات پزشکی کشور برای اطلاع‌رسانی و نیز مدیریت شرکت‌های مختلف واردکننده، تولیدکننده و تأمین‌کننده‌ی تجهیزات پزشکی، سامانه‌ای را با همین عنوان راه‌اندازی کرده است.

این سامانه امکان استعلام شرکت‌های تجهیزات پزشکی معتبر در زمینه‌های مختلف را فراهم کرده است تا مصرف‌کنندگان و خریدارانی که معمولاً از مراکز درمانی مختلف می‌باشند، بتوانند با اطمینان از معتبر بودن شرکت‌ها، اقدام به خرید از آن‌ها کنند.

عرضه‌کنندگان مجاز تجهیزات پزشکی نیز با ارائه‌ی جدیدترین تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی می‌کوشند تا در پیشرفت سطح بهداشت و سلامت کشور سهیم باشند. در این میان خرید از فروشگاه‌های معتبر تجهیزات پزشکی می‌تواند راهگشای بسیاری از افراد باشد که نیازمند تأمین لوازم مصرفی پزشکی خود هستند. فروشگاه تجهیزات پزشکی سدان مد که دارای مجوزهای لازم برای عرضه‌ی لوازم پزشکی مصرفی بیمار در منزل و نیز تجهیز بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آمبولانس‌ها، مطب‌های عمومی و تخصصی و ... هست، می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید تجهیزات نو و دست‌دوم باشد.

از آنجایی‌که تجهیزات پزشکی سهم به سزایی در ارتقای سطح سلامت عمومی مردم دارد، خرید از فروشگاه‌های معتبری که ضمانت اصل بودن کالا را نیز به شما ارائه می‌کنند، درواقع می‌تواند در جهت کاهش هزینه‌های بعدی شما بسیار سودمند باشد. چراکه خرید تجهیزات پزشکی بدون ضمانت و یا تجهیزات و لوازمی که ضمانت ندارند، می‌تواند پرداخت هزینه‌های اضافی خرید دوباره را به شما تحمیل کنند.

چگونه عمر دستگاه‌های تجهیزات پزشکی را افزایش دهیم؟

ازآنجایی‌که تجهیزات پزشکی بازندگی مردم سروکار دارند و البته سرمایه‌ی فراوانی نیز برای خرید و به‌کارگیری و نیز نگهداری آن‌ها صرف شده است، بهتر است با داشتن برنامه‌ای مدون سعی در حفظ و نگهداری آن داشته باشیم. به همین جهت ضروری است که تجهیزات پزشکی موردنیاز مراکز درمانی که در جهت تشخیص، درمان و یا مانیتورینگ استفاده می‌شوند، به‌صورت ایمن نگه‌داری و حفاظت شوند.

دارا بودن برنامه‌ای مدون برای نگه‌داری و پیشگیری از اصلاح و تعمیر دستگاه، می‌تواند عمر مفید دستگاه را افزایش داده و ایمنی را برای کاربر به همراه داشته باشد. بازرسی دوره‌ای، پیشگیری و اصلاح مشکلات احتمالی همچنین می‌تواند میزان خرابی دستگاه را کاهش داده و مشکلات پنهان دستگاه را در بازرسی‌های دوره‌ای آشکار کند.

اگرچه که بازدیدهای دوره‌ای می‌تواند شمارا از سالم بودن دستگاه حین بازرسی مطمئن سازد و از خرابی‌های احتمالی بعدی شمارا آگاه نمی‌سازد اما شما می‌توانید با عملکردهای اصلاحی، دستگاه‌هایی را که دچار مشکل شده‌اند، اصلاح‌کرده و آن را مجدداً مورداستفاده قرار دهید.

دستگاه‌های پزشکی که معمولاً دارای ماهیت الکتریکی و مکانیک هستند و عدم خرابی آن‌ها امکان‌ناپذیر است اما برنامه‌ریزی برای بازدید از دستگاه، مدیریت و بالاخره پیاده‌سازی این بازرسی‌های دوره‌ای می‌تواند رویکردی مناسب در نگه‌داری از دستگاه‌های پزشکی باشد.

همچنین ازآنجایی‌که گاها هزینه‌های نگه‌داری این دستگاه‌ها نیز بالا است بنابراین بایستی با برنامه‌ریزی‌های دقیق و نیز تأمین منابع مالی که به این امر اختصاص داده می‌شود، در جهت حفظ دستگاه بکوشید. علاوه بر این حتی بهتر است تا نیروی انسانی مورد اعتماد و موردنیاز برای بازرسی‌های دوره‌ای دستگاه را نیز از قبل تعیین کرده تا جنبه‌های مختلف را به شکل مستمر مدیریت کند.

علاوه بر این نظارت بر فعالیت این نیروها را نیز بایستی در دستور کار خود قرار دهید تا از انجام به‌موقع برنامه‌ریزی‌ها اطمینان حاصل کنید. درواقع نکته‌ی اصلی‌ که می‌توانید به کمک آن از دستگاه‌های تجهیزات پزشکی به بهترین شکل ممکن نگه‌داری کنید تا عملکردی بهینه داشته باشند، تنظیم برنامه‌ای مدون و سپس پیاده‌سازی مستمر و مناسب این برنامه هست.

قیمت تجهیزات پزشکی

همان‌طور که حتماً می‌دانید، قیمت تجهیزات پزشکی به‌طور مصوب بوده و از سمت اداره کل تجهیزات پزشکی اعلام می‌شود. نرخ مصوب تجهیزات پزشکی اعلام‌شده از سمت این ارگان برای تجهیزات پزشکی مختلف، متفاوت بوده و شما می‌توانید برحسب نیاز خود به اقلام، تجهیزات، لوازم و دستگاه‌های مختلف، قیمت‌های آن‌ها را از تجهیزات پزشکی سدان مد بخواهید.

سدان مد با دریافت نمایندگی اکثر تولیدکننده‌های تجهیزات پزشکی می‌کوشد تا از تجهیزات پزشکی ملی باقیمت مناسب‌تر برای مصرف‌کننده، حمایت کند. همچنین سدان مد با دریافت نمایندگی فروش لوازم مصرفی پزشکی شرکت‌های خارجی تلاش می‌کند تا نیازهای همه‌ی افراد و ارگان‌ها را باسلیقه‌های متفاوت برطرف سازد.

اگرچه که به‌طور مثال قیمت یک کیف تجهیزات پزشکی بسته به نوع کیف که در انواع مختلفی تولید می‌شود، متفاوت است اما توجه کنید که قاعدتاً خرید عمده تجهیزات پزشکی با تخفیفات ویژه‌ای همراه بوده و شما می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن نسبت به خرید تجهیزات پزشکی نو و دست‌دوم موردنیاز خود از سدان اقدام کنید.

همچنین توجه کنید که به برخی از اقلام مصرفی پزشکی جهت مصرف‌کننده در منزل، خدمات بیمه تعلق می‌گیرد و به برخی دیگر بیمه تعلق نمی‌گیرد و بیمار بایستی خود اقدام به خرید تجهیزات پزشکی مصرفی نماید. ازاین‌رو قیمت تجهیزات پزشکی با بیمه و بدون بیمه برای بعضی از لوازم پزشکی کمتر و برای برخی دیگر بیشتر خواهد بود و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای یک محصول ارائه کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha