به گزارش ایسنا، شنبه پیشِ رو ۱۵ درصد از سهام شرکت دارویی پخش هجرت معادل ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه خواهد شد.
این شرکت در ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۸ در بازار دوم فرابورس درج شد و شنبه هفته آینده به روش ثبت سفارش عرضه اولیه خواهد شد. دامنه قیمت آن برای کشف قیمت از ۱۷۷۰ تا ۱۸۵۰ تومان است.
به مناسبت این عرضه امروز نشستی در فرابورس ایران برگزار شد و مسعود بهرامی نوید- مدیرعامل هجرت پخش - در این مراسم، گفت: اگر شرکت های پخش دارو را در کشور بخواهیم دسته بندی کنیم سه شرکت هستند که در سطح بالای ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال کار می کنند که اولین آن ها متعلق به هلدینگ دارویی تیپکو بوده است. در درجه بعد بین شرکت پخش هجرت و پخش رازی رقابت وجود دارد.
وی درباره استانداردهایی که باید در پخشِ دارو توسط این شرکت رعایت شود، اظهار کرد: از آنجاکه ۴۰ درصد از داروهایی که توزیع می کنیم وارداتی است مجبور هستیم استانداردهای تامینکنندههای خارجی را در توزیع دارو در نظر بگیریم.
بهرامی نوید درباره حاشیه سود این شرکت گفت: حاشیه سود مکمل های غذذایی حدود ۱۲ درصد است که هر چه فروش بیشتر شود سود بالاتر می رود. حاشیه سود کل شرکت های دارویی در بهترین حالت سه درصد است. سه درصد سود خالص در این صنعت سود خوب به حساب می آید.
وی در پاسخ به اینکه رشد فروش شما چقدر ناشی از عملکرد خودتان و چقدر ناشی از افزایش قیمت ها بوده است، گفت: حدود ۱۸ درصد از افزایش فروش ناشی از افزایش قیمت ها و حدود ۲۲ درصد ناشی از کار خودمان بوده است.
بهرامی نوید ادامه داد: سود ناخاص ما در سال ۱۳۹۴ معادل ۱۰ درصد بوده است و در سال ۱۳۹۷ به ۱۱.۳ درصد رسیده است و در سه ماهه اول امسال هم بالای ۱۱ درصد حفظ شده است.
وی تاکید کرد: فروش کل ما در سه ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۹۸، که پارسال همین موقع ۴۳۴ میلیارد تومان بوده است که ۴۸ درصد رشد فروش را نشان می دهد.
مدیرعامل پخش هجرت درباره سود داروهای وارداتی و داخلی گفت: حاشیه سود داروهای وارداتی کمتر از داروهای ساخت داخل است. در نتیجه هر چه فروش داخلی بیشتر شود برای ما سود بیشتری دارد.
انتهای پیام
نظرات