• پنجشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98050301368
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

پایان تعمیرات یک سوپر نفت‌کش 320 هزار تنی در ایزوایکو

پایان تعمیرات یک سوپر نفت‌کش 320 هزار تنی در ایزوایکو

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز با بیان اینکه تعمیر هر شناور مگا سایز در داخل کشور در حدود 2 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد، گفت: ما با تعمیرموفق سوپر نفتکش دُر اثبات کردیم که کلیه شناورها در همه‌ ابعاد در داخل کشور قابل تعمیر است.

به گزارش ایسنا، اسماعیل صادقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تعمیر یک فروند نفت‌کش 320 هزار تنی گفت: این بزرگترین شناوری است که در حوض تعمیرات این شیپ یارد قابل از آب گرفتن است و با پذیرش این شناور به ظرفیت نهایی حوض تعمیرات رسیدیم.

وی ادامه داد: سوپر نفت‌کش دُر که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای به مجتمع ایزوایکو مراجعه کرده دارای 333 متر طول، 60 متر عرض و 30 متر و نیم ارتفاع و در تملک شرکت ملی تفت‌کش ایران است.

مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز با بیان اینکه امروز تمام تعمیرات شناورها در داخل کشور و به همت متخصصان داخلی انجام می‌شود گفت: تعمیرات موتورهای اصلی، رنگ و سند بلاست بدنه، تعویض نقاط آسیب‌دیده بدنه اصلی و تعمیر سیل (آب‌بند) شفت و پروانه از جمله تعمیرات اساسی  است که روی این شناور انجام شد.

صادقی با اشاره به سرویس تجهیزات تخصصی که برای اولین بار در کشور انجام‌شده است، افزود: سرویس PV ولوو، تنک کلینیگ ماشین و تعمیر و راه‌اندازی سیستم ICCP نیز برای نخستین بار در کشور انجام شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال‌زایی در کشور، اضافه کرد: تعمیرات این شناور به‌طور مستقیم برای 250  نفر و به شکل غیرمستقیم برای 500 نفر تولید شغل کرد و تداوم اینگونه تعمیرات می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شود.

مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز در خصوص برنامه‌های آتی شرکت عظیم گسترش هرمز گفت: حوض دیگری هم در مجموعهی عظیم گسترش وجود دارد که از حوض تعمیرات بزرگتر است و باهدف نوسازی شناورها احداث شده که در حال حاضر در این حوض مشغول تعمیرات ریگهای حفاری هستیم و درصددیم تا با یک توسعه تأسیساتی این حوض را نیز به تعمیرات شناورهای شرکت ملی نفتکش اختصاص دهیم.

مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز ادامه داد: امیدواریم که تا پایان سال جاری در حدود 24 کشتی را در این شیپ یارد تعمیر کنیم که از این تعداد 12 فروند از تانکرهای شرکت ملی نفتکش است.

وی در پایان با بیان اینکه تعمیر هر شناور مگا سایز در داخل کشور در حدود 2 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد، گفت: ما با تعمیر موفق  شناور دُر اثبات کردیم که کلیه شناورها در همه‌ی ابعاد در داخل کشور قابل تعمیر است.

به گزارش ایسنا، با ورود سوپر نفتکش دُر به شرکت عظیم گسترش هرمز جهت تعمیرات دورهای شرکت مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران از این جهت که تعمیرات شناورهایی در این سایز در کشور پیش از این بی سابقه است، تاریخ ساز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha