به گزارش ایسنا، محمود رضاییکوچی در چهل و نهمین کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان فارس، با اذعان به بالا بودن میزان تلفات جادهای ایران و مخصوصا استان فارس براثر حوادث جادهای، گفت: امسال شاهد کاهش تعداد قربانیان حوادث جادهای در فارس بودهایم.
رضایی خاطرنشان کرد: 27 درصد از جانباختگان تصادفات در استان فارس را عابرین پیاده و 25 درصد را راکبین موتورسیکلت تشکیل میدهند.
رئیس کمیسیون ایمنی راههای استان فارس گفت: خودروی پراید در تلفات ناشی از واژگونی یا تصادفهای دو طرفه با 35 درصد صدر نشین بوده و بعد از آن پژو 405، پژو پارس، سمند و پژو 206، خودروهای حادثه ساز و تلفات گیر است.
رضایی با یادآوری حادثه تلخ جاده خرامه و پیگیری علت وقوع آن براساس تاکید استاندار فارس، گفت: این اقدام منجر به تخصیص اعتبار 60 میلیارد ریالی برای تکمیل بزرگراه شمال شرق شیراز در محدوده دروازه قرآن به سمت جاده خرامه شد.
معاون عمرانی استانداری فارس با اشاره به تاثیر اطلاعرسانی سریع، هدفمند و شفاف از حوادث جادهای و پیگیری مطالبات مردمی از سوی رسانهها، این رویه را منجر به شفافیت در تصمیمگیریها و رفع مشکلات احتمالی دانست.
رضایی اجرای طرح گشتهای نا محسوس پلیس با همکاری دستگاههای اجرایی استان، افزایش دوربینهای نظارت و پایش جادهای، تکمیل طرحهای نیمه تمام، در مدار قراردادن سه ساختمان جدید پلیس راه شهرستانی و اطلاع رسانیهای کافی در فضای رسانهای را از راهکارهای اتخاذ شده برای تداوم و سرعت بخشیدن به روند کاهشی تلفات حوادث جادهای قلمداد کرد.
معاون استانداری فارس با اذعان به پائین بودن ایمنی خودروهای تولید داخل، رعایت نکات لازم از سوی راننده و سرنشینان خودروها را از مهمترین عوامل کاهش حوادث و تلفات و آسیب های ناشی از تصادفات دانست.
رضایی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش مستقیم و غیر مستقیم توسط متولیان فرهنگ و آموزش کشور در مقاطع و اماکن مختلف اعم از تلویزیون، سینما، مراکز آموزشی، مساجد و ... تاکید کرد.
معاون عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد که این استان 21 هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را در خود جای داده و به این لحاظ در کشور مقام اول را دارد.
رضایی خاطرنشان کرد: بالا بودن آمار حوادث جادهای و تلفات ناشی از آن، تابعی مستقیم از طول جاده و میزان ترددهای جادهای و قرار گرفتن فارس در کریدور اصلی حمل و نقل کشور است.
انتهای پیام
نظرات