• یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98031907888
  • منبع : نمایندگی سمنان

کشف ۲۰ قطعه جوجه مینا از یک خودروی عبوری در شاهرود

ایسنا/سمنان رئیس حفاظت محیط‌زیست شاهرود از کشف ۲۰ قطعه جوجه مینا در این شهرستان خبر داد.

علی‌اکبر قربانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۲۰ قطعه جوجه مینا قاچاق از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود و با همکاری عوامل انتظامی گلوگاه شهید نوری کشف شدند.

وی با بیان اینکه این جوجه میناها از یک خودروی عبوری کشف شده است، افزود: حفاظت محیط‌زیست با هرگونه قاچاق و فروش پرنده برخورد می‌کند.

رئیس حفاظت محیط‌زیست شاهرود در پاسخ به پرسشی در خصوص سرنوشت پرنده‌های کشف شده، گفت: با توجه به اینکه این پرنده‌ها، جوجه هستند حداقل باید برای دو ماه در محیط‌زیست نگهداری شوند تا بتوان آنها را مهیای رهاسازی کرد، اگرچه از آنجا که این جوجه‌ها از ابتدا به صورت دستی تغذیه شدند در صورت رهاسازی با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

قربانلو با بیان اینکه مینا پرنده‌ای است که صداها را تقلید می‌کند، افزود: این پرنده برخی آواهایی که در پیرامونش شنیده می‌شود را تقلید می‌کند.

وی از تشکیل یک پرونده قضائی در این ارتباط خبر داد و گفت: فرد متخلف پس از تکمیل پرونده در اختیار دستگاه قضائی شهرستان شاهرود قرار گرفت.

رئیس حفاظت محیط‌زیست شاهرود همچنین از دستگیری یک شکارچی و کشف یک قبضه اسلحه شکاری خبر داد و گفت: این شکارچی متخلف در ارتفاعات تپال دستگیر شده است.

وی ادامه داد: روز جمعه مأمورین گروه سیار محیط زیست شاهرود هنگام گشت و کنترل و پیاده‌روی در ارتفاعات تپال صدای چند تیر شنیدند که پس از دوربین‌کشی، شکارچیان را شناسایی و دستگیر می‌کنند.

قربانلو از کشف یک قبضه سلاح گلوله‌زنی از این شکارچی خبر داد و تصریح کرد: این سلاح گلوله‌زنی دوربین‌دار دارای مجوز بوده و به همراه آن یک دوربین شکاری نیز از این شکارچی متخلف کشف شد.

رئیس حفاظت محیط‌زیست شاهرود همچنین از تشکیل پرونده‌ای برای این شکارچی متخلف خبر داد و گفت: این فرد متخلف نیز پس از تکمیل پرونده در اختیار دستگاه قضائی شهرستان قرار گرفت.

وی از برخورد جدی و قانونی این اداره با شکارچیان متخلف خبر داد و افزود: همکاران ما با حضور، رصد و پایش مداوم زیستگاه‌های استان با متخلفین شکار به شدت برخورد خواهند کرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha