به گزارش ایسنا، رپورتاژ آگهی ابزاری تبلیغی است که اگر درست به کار گرفته شود میتواند فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار را در معرفی ظرفیتها، توانمندیها، محصولات و خدمات بنگاه خود به مشتریان به شکل مؤثری یاری کند و فروش و سود آنها را افزایش دهد اما اگر قرار باشد، رپورتاژ آگهی این اهداف را محقق کند ابتدا باید در خود این ابزار، معیارهای تخصصی و حرفهای رعایت شود.
در سلسله مطالب آشنایی با اصول و مبانی رپورتاژ آگهی تلاش میکنیم به صاحبان کسبوکار برای تولید محتوای مناسب تبلیغاتی و نحوه نگارش و انتشار رپورتاژ آگهی حرفهای بهمنظور استفاده بهینه آنها از این شیوه ارزان و پربازده تبلیغاتی، کمک کنیم.
در ادامه برخی ویژگیهای مهم یک رپورتاژ آگهی تأثیرگذار را مرور میکنیم.
مخاطب خود را بهخوبی بشناسید
یک رپورتاژ آگهی زمانی موفق به انتقال پیام خود و تأثیر بر مخاطب میشود که ارتباط مؤثری با مخاطب خود برقرار کند؛ بنابراین اولین اصل در نگارش یک رپورتاژ آگهی تأثیرگذار، آشنایی با مخاطبان و مشتریان کسبوکاری است که قرار است برای آن رپورتاژ آگهی بنویسیم. آشنایی با مخاطب به شما امکان میدهد نیازهای او را بهتر بشناسید و در رپورتاژ آگهی بر رفع این نیازها توسط محصول و خدمات خود تاکید کنید. ضمناً آشنایی با مخاطب به شما کمک میکند تا زبان و ادبیات مناسبی که رپورتاژ آگهی باید به وسیله آن با مخاطب ارتباط برقرار کند را انتخاب کنید.
مزایای خود را شفاف بیان کنید
اگر تصمیم دارید رپورتاژ آگهی تأثیرگذاری بنویسید اصل مهم دیگری که باید رعایت کنید تاکید بر مزایای محصول یا خدماتی است که به مشتریان ارائه میدهید. اگر متن رپورتاژ آگهی شما نتواند تفاوتها و برتری بین شما و رقبا را به مشتریان و مخاطبان نشان دهد، آن رپورتاژ آگهی قطعاً در جذب مخاطبان به محصول و خدمات خود چندان موفق نخواهد بود. فراموش نکنید که کلیگویی در بیان مزایای کسب و کارتان، شما را به هدف مطلوب رهنمون نخواهد کرد و در بیان مزیتهای خود باید شفاف و صریح باشید.
تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی خود انتخاب کنید
رپورتاژ آگهی وقتی به هدف خود یعنی تأثیر بر مخاطب میرسد که توسط مخاطب خوانده شود و تردیدی نیست که مخاطب ابتدا باید جذب تیتر رپورتاژ آگهی شود تا وارد متن آن شود و متن را بخواند. تیتر رپورتاژ آگهی شما باید حاوی کلماتی باشد که در گوگل بیشتر مورد جستجو قرار میگیرند و ضمناً باید در مخاطب ایجاد کنجکاوی کند. این نکته هم جزو اصول تیتر نویسی است که تیترهای بلند معمولاً توسط مخاطبان، کمتر مورد توجه قرار میگیرند. تلفیق این معیارها و معیارهای مهم دیگر میتواند یک تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی شما رقم بزند که بیحوصلهترین و عجولترین مخاطبان را هم بهطرف خود جذب کند.
مختصر و مفید بنویسید
کیست که نداند مخاطبان امروز چقدر کمحوصله و بیصبر هستند. مختصر و مفید نوشتن آنقدر در رپورتاژ آگهی و دیگر اقسام محتواهای متنی مهم است که جا داشت توصیه به مختصر نویسی در پاراگرافهای بالایی این گزارش جای بگیرد چون بررسیها نشان میدهد بسیاری از مخاطبان فقط تیتر و لید و پاراگرافهای اول را میخوانند!
رپورتاژ آگهی خود را در رسانههای پرمخاطب منتشر کنید
اگر بهترین رپورتاژ نویسان و حرفهایترین تولیدکنندگان محتوا را گرد هم جمع کنید و خلاقانهترین متنها را به شما ارائه کنند بازهم از انتشار آنها در رسانههایی که بازدید کمی دارند، نتیجه موردنظر را نخواهید گرفت. اگر صدای شما خوب است میکروفون شما هم باید بهخوبی صدای شما را منتقل کند و در غیر این صورت صدای خوب شما توسط یک میکروفون ناکارآمد، بد پخش خواهد شد.
از عکس استفاده کنید
مخاطبان امروزی عاشق تصویر هستند؛ بنابراین اگر متن جذابی برای رپورتاژ آگهی خود دارید آن را با عکس، جذابتر کنید. عکس، متن شما را در ذهن مخاطب شما جا میاندازد و پایداری آن را در ذهن مخاطب شما بیشتر میکند. اگر از عکس غفلت کنید، شانس موفقیت رپورتاژ خود را به نحو قابلتوجهی کاهش دادهاید.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیهبر ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای رپرتاژ خبری
نظرات