• شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98020703426
  • خبرنگار : 71591

خودروساز آمریکایی جایگاهی در چین ندارد!

خودروساز آمریکایی جایگاهی در چین ندارد!

با توجه به تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در فوریه ۲۰۱۹ میلادی، تسلاموتورز که یکی از بزرگترین سازندگان خودروهای برقی در آمریکا و جهان به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد که نتوانسته است میزان فروش مناسبی را برای خود در چین کسب کند.

به گزارش ایسنا، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان به سمت و سوی تولید و توسعه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست روی آورده و در سال‌های اخیر مدل‌های متعددی را به مرحله معرفی و تولید رسانده و در بسیاری از بازارهای جهانی آنها را به فروش رسانده‌اند.

حالا جدیدترین آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت cleantechnica حاکی از آن است که تسلا هنوز نتوانسته است جایگاه مناسبی را در بازار فروش چین برای خود دست و پا کند و این بدان معناست که مشتریان و خریداران چینی همچنان تمایل دارند که از خودروهای بومی ساخت تولیدکنندگان چینی خریداری و استفاده کنند و در این میان، خودروهای آمریکایی و اروپایی نظیر تسلا که با جاه طلبی‌های تسلاموتورز توانسته محبوبیت مناسبی را برای خود به ارمغان بیاورد، در میان ۲۰ خودروی پرفروش چین جایی ندارد.

به نظر می‌رسد که نتایج و تبعات منفی جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین به تدریج بر روی صنعت خودروسازی تأثیرگذار واقع شده است چراکه آمارها نشان می‌دهد که فروش خودروهای برقی و الکتریکی مدل‌های مختلف تسلا در چین ۷۰ درصد کاهش یافته است که این امر می‌تواند برای این خودروساز جاه طلب آمریکایی خبر ناخوشایندی به شمار رود.

بر اساس نمودار فوق، به وضوح مشاهده می‌شود که بالغ بر ۹۰ درصد خودروهای برقی و الکتریکی فروخته شده در بازار چین به شرکت‌های بومی و چینی تعلق داشته‌اند.

در اوایل سال جاری میلادی بود که تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در خصوص احداث و راه‌اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید خودروهای تسلا دست یافتند که این نخستین کارخانه این خودروساز خارج از خاک ایالات متحده آمریکا بود. این شرکت بزرگ و جاه طلب با یک سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری کارخانه گیگا فاکتوری خود را در چین راه اندازی کرد و حالا به نظر می‌رسد که باوجود تلاش‌های بسیاری که به منظور دور زدن قانون افزایش تعرفه‌های گمرکی و کاهش آثار جنگ تجاری میان چین و آمریکا انجام داده است، نتوانسته است عملکرد موفقیت‌آمیزی را از خود به نمایش بگذارد و فروش محصولاتش در این کشور که یکی از بزرگترین بازارهای خرید و فروش در جهان محسوب می‌شود، به بن بست خورده است.

چندی پیش اخبار دیگری نیز منتشر شده بود که نشان می‌داد شرکت‌های خودروسازی چین با حمایت دولت این کشور، قصد دارند بازار خودروهای برقی و الکتریکی را از انحصار تسلاموتورز آمریکا درآورده و بدین ترتیب سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در زمینه توسعه وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست جذب کرده‌اند. هرچند که به عقیده تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو، تأثیرات این سرمایه‌گذاری و تلاش شرکت‌های چینی به این زودی مشخص نخواهد شد ولی به نظر می‌رسد که یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش چشمگیر فروش خودروهای برقی تسلا در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی همین مساله بوده است و پیش بینی می‌شود بسیاری از مردم و شهروندان در این کشور تا زمان معرفی و عرضه خودروهای برقی چینی منتظر بمانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha