• جمعه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98020602821
  • خبرنگار : 71591

بزرگترین دغدغه‌های مشتریان برای خرید خودروهای برقی چیست؟

بزرگترین دغدغه‌های مشتریان برای خرید خودروهای برقی چیست؟

شاید شما نیز علاقه زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست داشته باشید اما آیا تابحال به عواملی که موجب شده تاکنون یک خودروی برقی نخرید، فکر کرده اید؟

به گزارش ایسنا، از آنجایی که در سال‌های اخیر استقبال مشتریان در سراسر جهان از خودروهای برقی و وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست افزایش قابل توجهی یافته است و آگاهی مردم و شهروندان نیز در مورد آثار و تبعات منفی استفاده از خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی بر روی اکوسیستم زمین، آلودگی هوا و همچنین کاهش منابع سوخت‌های فسیلی در سال‌های آینده نیز افزایش داشته است، بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان تصمیم گرفته‌اند که بر روی توسعه و تولید خودروهای برقی و الکتریکی تمرکز بیشتری داشته و مدل‌های جدیدی از آنها را به تولید رسانده و در بازارهای جهانی عرضه کنند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت thedriven منتشر شده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودروسازی به تازگی با نظرسنجی و بررسی‌های صورت گرفته دریافته و اعلام کرده‌اند که بزرگترین و مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان و طرفداران خودروهای برقی که تاکنون موفق به خریداری و استفاده از این گونه خودروها نشده‌اند، طبق نمودار زیر به ترتیب هزینه بالای خریداری، قدرت پیمایش مسافت (گستره حرکتی)، مساله شارژ، وضعیت فروش و دسترسی آنها در بازار است.

طبق این نمودار، بیش از ۴۱ درصد مشتریان قیمت بالا برای خرید و هزینه‌های زیاد نگهداری خودروهای برقی، ۲۵ درصد از آنها قدرت پیمایشی (گستره حرکتی)، ۱۵ درصد آنها مسائل و مشکلات مربوط به شارژ کردن باتری‌های به کار رفته در آن، ۱۴ درصد از آنها نیز به نبود تنوع در مدل‌های انتخابی و وضعیت فروش و دسترسی در بازار و ۵ درصد از آنها نیز به موارد متفرقه دیگری اشاره کرده‌اند که تاکنون موجب شده به خرید خودروهای برقی اقدام نکنند و یا در این کار شک و شبهه داشته باشند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

توسعه خودروهای برقی و الکتریکی نیازمند توسعه زیرساخت‌های لازم نظیر راه‌اندازی و ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی است که به رانندگان و دارندگان این دسته از وسایل نقلیه پاک این امکان را می‌دهد تا در مدت زمان کوتاهی اقدام به شارژ خودروی خود کنند.

این آمارهای منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که هم اکنون تنها ۰.۷ درصد از شهروندان انگلیسی توانسته‌اند خودروهای برقی را با توجه به موانع و دغدغه‌های موجود خریداری و استفاده کنند این در حالیست که بالغ بر ۴۵.۳ درصد از شهروندان در این کشور از علاقمندی بالای خود به خرید خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست (تمام برقی) سخن گفته و ۸.۳ درصد آنها نیز تنها عواملی همچون قیمت بسیار بالا و هزینه‌های زیاد نگهداری را به عنوان بزرگترین عللی که موجب شده تاکنون به خرید خودروهای برقی اقدام نکنند، عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha