• دوشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98012610844
  • خبرنگار : 71368

آغاز ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری/ انتشار نام رسانه‌ها در سامانه شفافیت

آغاز ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری/ انتشار نام رسانه‌ها در سامانه شفافیت

مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره جزئیات طرح ترافیک خبرنگاران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، علی پیرحسینلو در مورد جزئیات طرح ترافیک ویژه خبرنگاران در سال ۹۸ با بیان اینکه خبرنگاران برای ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری می‌بایست به سامانه «تهران من» وارد شوند، گفت: عمده خبرنگاران، سال گذشته در این سامانه ثبت نام کردند اما با این حال می‌بایست مدارک خود اعم از مدرک اشتغال به کار خبری در سال ۹۸ یا بیمه خبرنگاری و یا ۱۰ اثر خود را در قسمت «خدمات طرح ترافیک» که زیرمجموعه آن «خدمات خاص خبرنگاران و عکاسان» است، بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه امسال ثبت نام راحت‌تر شده است، گفت: این بار مسئولیت فرد متقاضی در هنگام ثبت نام پرسیده می‌شود و فرد متقاضی باید مسئولیت خود در رسانه را اعلام و مشخص کند که دبیر، سردبیر، خبرنگار، مترجم و… است.

پیرحسینلو با بیان اینکه طبق آئین‌نامه مصوب شورا طرح ترافیک تنها به خودرویی که به نام خبرنگار یا همسر وی است داده می‌شود افزود: در صورتی که خبرنگاران می‌خواهند برای خودرویی که به اسم همسرشان است طرح ترافیک بگیرند باید صفحه دوم شناسنامه‌شان را نیز در سامانه بارگذاری کنند.

مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد قیمت طرح ترافیک سال ۹۸ نیز با بیان اینکه طبق مصوبه شورا شاهد افزایش قیمت طرح ترافیک هستیم، گفت: افزایش قیمت در خودروهایی که دارای معاینه فنی عادی هستند ۱۵ درصد و برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر  ۸ درصد است که به همین نسبت برای طرح خبرنگاران نیز افزایش می‌یابد. هر چند که خبرنگاران دارای تخصیص ۹۰ درصدی هستند.

پیرحسینلو در مورد سهمیه خبرنگاران نیز با بیان اینکه براساس مجوز شورای شهر 2 درصد از ۱۰۳ هزار طرح ترافیک به خبرنگاران اختصاص داده می‌شود، گفت: امسال برای اولین بار در سامانه شفافیت علاوه بر انتشار نام خبرنگاران، دریافت کننده طرح ترافیک، نام رسانه و نهادی که آن‌ها معرفی‌نامه دریافت کرده‌اند نیز منتشر می‌شود.

وی با اشاره به حواشی سال گذشته در صدور طرح ترافیک برای نمایندگان مجلس و… گفت: تشخیص این موضوع که به چه کسی طرح داده شود یا نه؟ بر عهده رسانه است و اگر مدیرمسئولی برای فردی غیر از خبرنگار، بیمه خبرنگاری رد می‌کند و آن را به عنوان خبرنگار به ما معرفی می‌کند ما ابتدا نمی‌توانیم تشخیص بدهیم که آیا به این شخص طرح داده شود یا نه؟ اما اگر مطلع شویم حتماً با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۸ با توجه به تجربه سال گذشته اعلام کردیم که به افرادی که شغل ثابت غیر رسانه‌ای دارند یا مدیر هستند و یا نماینده مجلس، حتی اگر نمونه آثار داشته باشند سهمیه خبرنگاری داده نمی‌شود و قطعاً با این روش می‌توان موارد سوءاستفاده‌ای را که سال گذشته ایجاد شد را هموار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha