به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ایسنا، حسن خسته بند شامگاه گذشته در گفتگوی خبری ساعت ۲۰ شبکه باران با ابراز مخالفت از اجرای روش نانو برای احیای تالاب بینالمللی انزلی، اظهار کرد: بهتر است این روش در تالاب کوچکتر و محیطی بسته بطور آزمایشی اجرا شود بعد در تالاب بینالمللی انزلی بکار گرفته شود.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی افزود: روش نانو که سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب بینالمللی انزلی پیشنهاد داده است مورد تایید ستاد نانو کشور نیست.
وی گفت: در زمینه تاثیر روش نانو بر روی آبزیان و پرندگان و اثرات آن روی انسان، رها شدن سیلابها و بردن مواد سرب و مسی به داخل دریا شبهاتی وجود دارد که سازمان حفاظت محیط زیست باید به آن پاسخ دهد.
95 درصد رسوبات تالاب انزلی، مصالح ساختمانی است
نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روش نانو فقط میتواند لجنهای تالاب را از بین ببرد، اضافه کرد: حدود ۷۰۰ هزار تن رسوبات وارد تالاب بینالمللی انزلی میشود که ۹۵ درصد مصالح ساختمانی و معدنی است.
خسته بند در رابطه با تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای ۱۶ هزار هکتار تالاب بینالمللی انزلی تا سه سال آینده گفت: اجرای این طرح ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار میخواهد که با وضعیت اقتصادی کشور تامین آن مشکل است.
وی افزود: قانونگذار قبول نمیکند که خود سازمان حفاظت محیط زیست مشاور و پیمانکار انتخاب کند، خود مجوز بدهد و خود این سازمان کارفرما و هم ناظر باشد.
نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی خواستار اجری روشی برای احیای تالاب بینالمللی انزلی شد که کارشناسی باشد و مشکلی برای مردم ایجاد نکند.
امیدواریم خط ریلی رشت – انزلی تا دو سال آینده به بهره برداری برسد
حسن خسته بند همچنین از سازمان حفاظت محیط زیست خواست نسبت به فرهنگ سازی و آموزش مردم حاشیه تالاب بین المللی اقدام کند چرا که مردم بهترین حافظ و دیدبان این تالاب هستند.
وی با اشاره به تحقق آرزوی گیلانیها برای داشتن راه آهن نیز گفت: امیدواریم با تملک اراضی و سرمایه گذاری خط ریلی رشت – انزلی تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.
نماینده انزلی در خانه ملت افزود: خط آهن گیلان زمانی توجیه اقتصادی و فنی خواهد داشت که خط ریلی رشت به منطقه آزاد انزلی و پس از آن به آستارا متصل شود.
خسته بند تاکید کرد: با اتصال دریای خزر به خلیج فارس از طریق خط ریلی میتوان از ظرفیت کشورهای چین و هندوستان برای استفاده از مزایای کریدور شمال – جنوب موسوم به نوستراک بیشتر بهره برد چرا که این مسیر کالا را ۳۵ تا ۵۰ درصد ارزانتر و ۱۱ روز زودتر به مشتریان رساند.
وی در بخش دیگری از این گفتگوی خبری با اشاره به شعار رونق تولید گفت:کمیسیون رونق تولید در مجلس با حضور روسای کمیسیونهای اقتصادی مجلس تشکیل میشود تا موانع را بردارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از گذشته قوانین و مقرراتی برای رونق تولید توسط نمایندگان مصوب شده است، گفت: قانون رفع موانع کسب و کار و قانون استفاده از حداکثر توان تولید کشور از جمله این مصوبات هستند که میتوانند در مسیر تحقق شعار رونق تولید مؤثر باشد.
خسته بند آمادگی مجلس شورای اسلامی در زمینه وضع قوانین جدید و کمک به دولت برای تحقق شعار رونق تولید را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: امیدواریم با تشکیل کمیسیون رونق تولید موانع و مشکلات موجود در این حوزه بهتر از گذشته رصد و برطرف شوند.
هیچ امیدی به بانکها ندارم
وی با بیان اینکه یکی از ارگانهای مرتبط برای رونق و رفع موانع تولید بانکها هستند، گفت: من هیچ امیدی به بانکها ندارم، چراکه بانکهای کشور از دیرباز تاکنون به جای حمایت واقعی از تولید کننده داخلی بیشتر به دنبال بنگاه داری و سود و منفعت اقتصادی اند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش و فشار دولت برای اصلاح روش کار بانکها تاکنون نتیجه نداده است.
خسته بند خواستار حمایت از سرمایه گذاران و ایجاد امنیت سرمایه گذاری برای ورود مؤثر سرمایه گذاران به عرصه تولید و اقتصاد شد و گفت: باید با حذف بروکراسیهای زائد موجبات حضور سرمایه گذاران در عرصه تولید و ایجاد اشتغال و مانع ورود آنها در عرصه خرید سکه و طلا شد.
انتهای پیام
نظرات