• شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98012409558
  • خبرنگار : 71588

در سایه تداوم درگیری‌ها

سازمان جهانی بهداشت درباره کمبود امدادرسانی‌ها در لیبی هشدار داد

سازمان جهانی بهداشت درباره کمبود امدادرسانی‌ها در لیبی هشدار داد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که امدادرسانی‌ها برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در طرابلس تنها برای حدود دو هفته پاسخگوی نیازها است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری "العربیه"، جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در لیبی در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که یک هفته پس از جنگ و درگیری ۷۵ تن کشته و ۳۲۳ تن زخمی شده‌اند.

وی تاکید کرد که سازمان جهانی بهداشت تجهیزات امدادرسانی و دارو به بیمارستان‌ها ارائه داده و تاکنون ۶۰۰۰ تن از جنگ فرار کرده‌اند اما این سازمان برنامه‌های فوق‌العاده برای تعامل با آوارگان در اختیار دارد.

جعفر حسین همچنین نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار به خاطر آب‌ شرب غیربهداشتی و ناسالم و نیز فرار شهروندان لیبیایی از میادین جنگ در نزدیکی طرابلس ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر، در نهمین روز حملات هوایی نیروهای "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر در طرابلس، این نیروها در حملاتی هوایی شماری از پایگاه‌ها از جمله فرودگاه "معیتیقه" را هدف قرار دادند و نیروی هوایی وابسته به دولت وفاق نیز پایگاه "الوطیه" واقع در غرب لیبی که نیروهای حفتر بر آن سیطره دارند، بمباران کردند.

نیروهای عملیات "آشتفشان خشم" وابسته به دولت وفاق لیبی اعلام کردند که توانستند نیروهای حفتر را وادار به عقب‌نشینی از مراکز و پایگاه‌های در محورهای "وادی‌الربیع" و "عین زاره" در جنوب طرابلس کنند.

نیروهای این عملیات همچنین اعلام کردند که هواپیمای وابسته به نیروهای حفتر  حملات هوایی‌ای به پایگاه‌های نیروهای "آتشفشان خشم" در "وادی الربیع" انجام دادند که در نتیجه آن دو سرباز از نیروهای وفاق کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که جنگنده وابسته به نیروهای حفتر فرودگاه "معیتیقه" را که تنها فرودگاه فعال در طرابلس است، هدف قرار داد.

از سوی دیگر، نیروهای هوایی وابسته به دولت وفاق که بر طرابلس سیطره دارند حمله‌ای را به پایگاه "الوطیه" (حدود ۱۳۰ کیلومتری در جنوب غربی طرابلس) انجام دادند و این تنها پایگاه هوایی است که حفتر در غرب لیبی بر آن سیطره دارد.

در همین راستا، نیروهای حفتر از تداوم پیشروی نیروهایش به سمت طرابلس خبر داد و احمد المسماری، سخنگوی نیروهای حفتر اعلام کرد که این نیروها اصرار دارند که وارد طرابلس شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha