• شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98011705396
  • خبرنگار : 71516

لاوروف طرف‌های لیبیایی را به توقف جنگ دعوت کرد

لاوروف طرف‌های لیبیایی را به توقف جنگ دعوت کرد

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مداخله ناتو در لیبی باعث آشوب‌های کنونی در این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت: ما مذاکراتی درباره روابط دوجانبه و تقویت همکاری میان دو کشور داشتیم و از استقبال گرم مسؤولان مصری قدردانی می‌کنیم.

لاوروف ضمن تأکید بر لزوم تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با مصر، گفت: مذاکراتی درباره مصر، سوریه، لیبی، منطقه، مسئله فلسطین و مبارزه با تروریسم داشتیم. مصر و روسیه بر لزوم حل این بحران‌ها بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید دارند.

وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر لزوم پایبندی به حمایت از مردم لیبی، تصریح کرد: ما درباره تحرکات نظامی در لیبی با همتای مصری خود صحبت کردیم و معتقدیم که دلیل حوادث لیبی دخالت ناتو در این کشور بود.

سرگئی لاوروف تأکید کرد: ما از نزدیک اوضاع در لیبی را زیرنظر داریم و از طرف‌های لیبیایی می‌خواهیم فوراً جنگ را متوقف کنند و بر سر میز مذاکره بنشینند.

در همین حال، سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت: درباره مسائل منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین و لیبی صحبت کردیم. هدف همکاری با روسیه برقراری ثبات در منطقه است.

شکری گفت: ما از ابتدا بر لزوم حل سیاسی بحران لیبی تأکید داشتیم و از تلاش‌های بین المللی برای ایجاد زمینه مناسب جهت تحقق ثبات در لیبی حمایت می‌کنیم و از تمامی طرف‌های لیبیایی می‌خواهیم که خویشتن‌داری خود را حفظ کرده و همکاری مثبتی با تلاش‌های سازمان ملل داشته باشند. بحران لیبی هیچ گونه راهکار نظامی ندارد.

وزیر خارجه مصر تصریح کرد: هیچ کشوری نیست که بگوید می‌تواند عدم وقوع عملیات تروریستی را به صورت صد در صد تضمین کند. ما تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت در کشورمان می‌کنیم و اوضاع مصر شاهد ثبات است.

وزیر خارجه مصر با دعوت از طرف‌های لیبیایی به خویشتن داری، تاکید کرد که برخی از طرف‌ها در منطقه از شبه نظامیان و گروه‌ها در لیبی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha