• دوشنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98010501240
  • منبع : بوشهر

افزایش ۴۵ درصدی فروش صنایع دستی استان بوشهر

افزایش ۴۵ درصدی فروش صنایع دستی استان بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به عرضه محصولات باکیفیت صنایع دستی استان در ایام نوروز گفت: برای عرضه این محصولات در اغلب شهرها و روستاهای استان تدابیری در جهت برپایی بازارچه های موقت صنایع دستی اندیشیده شد که با همکاری سازمانها و ادارات هر شهر این بازارچه ها با محصولاتی با کیفیت تر از گذشته برپا شده است.

به گزارش ایسنا، لیلا رحیمی عنوان کرد: سال گذشته ۲۱ بازارچه و جمعا ۴۵۱ غرفه داشتیم اما امسال این آمار به ۳۲ بازارچه و ۵۱۶ غرفه رسیده است که این نشان از توسعه و ترویج صنایع دستی و علاقمندی بیشتر مردم نسبت به این صنعت می باشد.

وی همچنین از تنوع محصولات ارائه شده در این بازارچه ها گفت، و افزود: امسال محصولات ارائه شده دارای تنوع خوبی بوده و سعی شده با انجام تغییرات کوچکی آنها را کاربردی تر کنیم که این مهم توانسته تاثیر به سزایی در فروش این محصولات داشته باشد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی بوشهر اذعان داشت: اتفاق خوبی که امسال در بحث برپایی نمایشگاه ها رخ داده این است که روستاهای مختلف گردشگرپذیر به همراه اغلب اقامتگاه های بومگردی نیز جهت نمایش و ارائه محصولات خود نمایشگاه های بعضا کوچکی را برپا کرده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته است.

رحیمی از افزایش فروش ۴۵ درصدی فروش صنایع دستی استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به حمایت های خوبی که از سازمان میراث فرهنگی و بخش صنایع دستی صورت گرفته، محصولات صنایع دستی استان برای مردم شناخته شده تر شده و این امر فروش دو برابری این محصولات را -نسبت به سال قبل در چند روز اول برپایی نمایشگاه در پی داشته است.

وی در پایان با اشاره به روند رو به رشد توسعه صنایع دستی عنوان کرد: امیدواریم با شکل گیری این بازارچه ها و معرفی صنایع دستی این خطه بیش از پیش در معرفی استان بوشهر به هموطنانمان موفق باشیم، زیرا معتقدیم که صنایع دستی می تواند تاثیر مهمی در رونق صنعت گردشگری و رونق اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha