• یکشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97121205974
  • خبرنگار : 71496

نشست بی‌نتیجه اپوزیسیون الجزایر/بوتفلیقه لیست اموال خود را ارائه کرد

نشست بی‌نتیجه اپوزیسیون الجزایر/بوتفلیقه لیست اموال خود را ارائه کرد

اپوزیسیون الجزایر ارتش این کشور را به حمایت از خواسته‌های مردم دعوت کرده و دولت را مسؤول پیامدهای عدم رسیدگی به خواسته‌های مردم دانست. این در حالی است که شبکه العربیه از بازگشت عبدالعزیز بوتفلیقه به کشور بعد از سفر درمانی‌اش به سوئیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، اپوزیسیون الجزایر در بیانیه خود ارتش این کشور را به حمایت از خواسته‌های مردم دعوت کرد و مسؤولیت تاریخی خطرات عدم رسیدگی به خواسته‌های مردم را متوجه دولت کرد.

اپوزیسیون الجزایر در ادامه از مخالفت مردم با سیاست‌های دولت فعلی تقدیر کرد. این در حالی است که برخی رسانه‌های می‌گویند، نشست روز گذشته (شنبه) مخالفان درباره بحران فعلی این کشور بدون نتیجه پایان یافت چراکه در این نشست تعدادی از شخصیت‌های مهم و معتبر اپوزیسیون از جمله رشید نکاز، کاندیدای جنجالی و عبدالغنی مهدی، چهره رسانه‌ای و یکی از کاندیداهای این دوره حضور نداشتند و عبد الرزاق مقری، رئیس جنبش انجمن صلح نیز تنها نمانیده خود را به این نشست فرستاد.

در نشست یاد شده بر لزوم عمل به خواسته‌های مردمی که میلیون‌ها تن از آنها در استان‌های مختلف به خیابان‌ها آمده‌اند تاکید شده و مسؤولیت تاریخی بی‌توجهی نسبت به این خواسته‌ها بر عهده دولت گذاشته شد.

انتظار می‌رفت در این نشست موضعگیری مخالفان درباره معرفی یک کاندیدای مشترک برای حضور در انتخابات اعلام شود اما در بیانیه منتشر شده تاکید شد، اپوزیسیون تصمیم دارد در این مساله دخالت نکرده و تصمیماتش را تنها به حمایت از تظاهرات محدود کند.

شرکت‌کنندگان تصمیم گرفتند نشست دیگری را فردا (دوشنبه) برگزار کنند.

همچنین منابع خبری الجزایر از احتمال ترمیم کابینه و تغییرات گسترده که به زودی اعلام خواهد شد، خبر دادند. این همزمان با تعیین عبدالغانی زعلان به عنوان مدیر جدید ستاد انتخاباتی عبدالعزیز بوتفلیقه به جای عبدالمالک سلال بود.

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر با وجود مخالفت‌های مردمی با کاندیداتوری دوباره‌اش، در راستای عمل به قانون انتخابات لیست اموال خود را ارائه کرد.

بوتفلیقه اعلام کرد که مستغلاتش شامل یک منزل شخصی در محله سیدی فرج در غرب پایتخت این کشور، یک منزل شخصی دیگر در مرکز این شهر و نیز یک واحد آپارتمان در الجزایر بوده و نیز دو دستگاه خودروی شخصی دارد و غیر از این‌ها نه در داخل و نه در خارج الجزایر اموالی ندارد.

پیش‌بینی می‌شود بوتفلیقه امروز (یکشنبه) مدارک خود برای کاندیداتوری را ارائه دهد و در این مدت عبدالغنی زعلان، مدیر جدید کمپین انتخاباتی‌اش جانشین او است.

گمان برده می‌شود او همچنان برای انجام آزمایش‌های پزشکی دوره‌ای خود در ژنو به سر می‌برد اما برخی منابع غیر رسمی احتمال می‌دهند او به الجزایر بازگشته است.

 شبکه العربیه اعلام کرد، بوتفلیقه روز شنبه بعد از سفر درمانی به ژنو سوئیس به کشور بازگشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha