• شنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97120401400
  • خبرنگار : 71477

جلسه رسیدگی به پرونده رهبران اپوزیسیون نیکاراگوئه به تعویق افتاد

جلسه رسیدگی به پرونده رهبران اپوزیسیون نیکاراگوئه به تعویق افتاد
دانیل اورتگا

پس از آن که رئیس جمهور نیکاراگوئه موافقت کرد تا به منظور حل بحران سیاسی این کشور مذاکرات را از سر بگیرد، مقامات نیکاراگوئه جلسه رسیدگی به پرونده ۷ رهبر اپوزیسیون را که به تروریسم متهم هستند، به تعویق انداختند.

به گزارش ایسنا، "فردریک کوپنز" پدر "آمایا کوپنز" ۲۴ ساله یکی از رهبران دانشجویان که در سپتامبر گذشته بازداشت و به تروریسم و دیگر جرایم متهم شده به خبرگزاری فرانسه گفت: آمایا نیز جزو افرادی است که پرونده رسیدگی به آنها به تعویق افتاده است.

وی افزود: نخستین جلسه رسیدگی به پرونده دخترم از روز جمعه به ۵ مارس سال جاری میلادی به درخواست دفتر دادستان کل به تعویق افتاده است.

وکیل این رهبران اپوزیسیون تأیید کرد: چهار تن از رهبران دانشجویان به همراه دو تن دیگر از فعالان برجسته نیز جزو افرادی هستند که رسیدگی به پرونده آنها به تعویق افتاده است.

دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه موافقت کرده تا مذاکرات را از روز چهارشنبه از سر گیرد. مذاکرات که در ماه مه سال گذشته میلادی آغاز شده بود در ژوئن همان سال متوقف شد چرا که اورتگا از کناره گیری از قدرت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام امتناع کرد.

این مذاکرات پس از آن آغاز شده بودند که اعتراضاتی در ماه آوریل سال گذشته میلادی ابتدا به خاطر مخالفت با اصلاحات مطرح شده درخصوص بازنشستگی به راه افتاده بود اما این اعتراضات سپس به یک خشم عمومی نسبت به دولت اورتگا تبدیل شد.

تا زمان پایان این اعتراضات در اکتبر سال گذشته میلادی، سرکوب شدید معترضان توسط نیروهای امنیتی اورتگا سبب شد تا ۳۲۵ تن در این اعتراضات جان خود را از دست بدهند و بیش از ۷۵۰ تن دیگر بازداشت و به جرم تروریسم متهم شوند.

یکی از وکلای چند تن از این رهبران دانشجویان گفت، خانواده‌های موکلین من امیداور هستند این مذاکرات جدید منجر به آزادی معترضان بازداشت شده شود؛ درخواست کلیدی که از سوی کلیسا کاتولیک و گروه‌های جامعه مدنی نیز مطرح شده است.

نیکاراگوئه با یک بحران اقتصادی و یک کسری بودجه ۳۱۵ میلیون دلاری دست و پنجه نرم می‌کند. میزان تولید ناخالص این کشور نیز در سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.

اپوزیسیون اورتگا را که از سال ۲۰۰۷ میلادی زمام امور را به دست گرفته به بنیان نهادن یک دیکتاتوری فاسد به همراه روزاریو موریو، معاون رئیس جمهور و همسر اورتگا متهم می‌کنند.

نحوه رسیدگی اورتگا به این اعتراضات باعث محکومیت بین‌المللی و اعمال تحریم‌های از سوی آمریکا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha