• جمعه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 97111206506
  • خبرنگار : 71127

چکیده اخبار نماز جمعه+ لینک کامل خبر

مسوولان مراقب باشید دوباره پایمان در چاله نرود

مسوولان مراقب باشید دوباره پایمان در چاله نرود

ایسنا/تهران امروز 12 بهمن 1397 همزمان با نماز عبادی سیاسی تهران در سراسر کشور نمازجمعه برپا شد و مردم همیشه در صحنه ایران به صفوف نماز پیوستند. در این هفته ائمه جمعه کشور به بیان موضوعات مهمی از جمله سالگرد چهل سالگی انقلاب و ورود امام به میهن، حکومت ستم شاهی طاغوت، ایام فاطمیه و تحریمهای آمریکا پرداختند. در ادامه خلاصه اخبار نمازجمعه همراه با لینک کامل خبر را به حضورتان می رسانیم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد:

جشن‌های پیروزی انقلاب در شأن اهل بیت برگزار شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دهه فجر امسال با ایام فاطمیه نیز همزمان است و انقلاب نشأت گرفته از انقلاب اهل بیت است لذا باید جشن‌های پیروزی انقلاب در شأن اهل بیت برگزار شود و به شکل مرتب مردم و مسئولان در عرصه و در کنار یکدیگر باشند تا این جشن‌ها را با شکوه و در شأن حضرت زهرا (س) برگزار کنند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۱۲ بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد، اظهار کرد: امروز روز ورود امام راحل به میهن پس از ۱۵ سال است و مردم با شور و هیجان از ایشان استقبال کردند.

وی افزود: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشت و همه شاهد هستند که برخی افراد که روی کار آمدند، تلاش کردند تا انقلاب را استهاله شده نشان دهند اما این گونه نشد و به فضل پروردگار انقلاب با محتوای خود ماندگار است هرچند به آن زیبایی دلخواه نرسیدیم.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: در زمان طاغوت انواع فسادها به دست شاه و مأموران او در کشور ترویج می‌شد و این فسادها سوغات حکومت برای مردم بود اما امروز حکومت ایران با انواع فساد مبارزه می‌کند.
وی تاکید کرد: دهه فجر امسال با ایام فاطمیه نیز همزمان است و انقلاب نشأت گرفته از انقلاب اهل بیت است لذا باید جشن‌های پیروزی انقلاب در شأن اهل بیت برگزار شود و به شکل مرتب مردم و مسئولان در عرصه و در کنار یکدیگر باشند تا این جشن‌ها را با شکوه و در شأن حضرت زهرا (س) برگزار کنند.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه این روزها روز فناوری فضایی است، تصریح کرد: این فناوری یک دستاورد عظیم است و فناوری پرتاب کننده ماهواره به فضا در ایران محقق شده که تنها چند کشور معدود در دنیا این فناوری را دارند و قطعاً آینده روشنی در عرضه فضایی خواهیم داشت.

امام جمعه بجنورد:

تداوم روحیه جهادی موجب کنار زدن موریانه‌های ضد انقلاب می‌شود

امام جمعه بجنورد گفت: وجود و تداوم روحیه انقلابی و جهادی موجب کنار زدن موریانه‌های ضد انقلاب می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به اینکه در ۱۲ بهمن سال ۵۷ نسیم ولایت، آزادی، عزت و کرامت ورزیدن گرفت، افزود: بعد از گذشت ۱۰ روز باران پر بار و پر پیمانه فضیلت شروع به بارش کرد و نسیم ولایت استشمام شد.

وی با اشاره به اینکه در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ پیام آزادی به گوش رسید، ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سه دیو جهل، فقر و ظلم بر کشور حاکم بود که با آمدن آمام خمینی (ره) این دیو و تاریکی‌ها کنار زده شد و بنیان گذار انقلاب اسلامی مکتبی را در کشور پایه ریزی کرد که بر اساس سه محور معنویت، عقلانیت و عدالت بود.

وی تاکید کرد: در دهه فجر باید با مکتب امام راحل آشنا شویم چراکه بزرگترین معجزه قرن است و باید از دست آورده‌ای ۴۰ سال انقلاب اسلامی توشه بگیریم و این دست آورد که پیام آزادی، عزت، بصیرت، دینداری و … است را به دنیا صادر کنیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا روحیه انقلابی و جهادی را در خود حفظ کنیم، تصریح کرد: همین روحیه موجب شده تا به جلو حرکت کنیم بنابراین نباید اجازه دهیم تا روحیه انقلابی در افراد تبدیل به روحیه عادی شود و از سوی دیگر انقلابی گرها و انقلابی نماها را باید به درستی بشناسیم و اجازه ندهیم که سرمان کلاه برود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ضرورت کشور اقتضا می‌کند تا روحیه جهادی داشته باشیم چراکه دشمن می‌خواهد این روحیه را در ما عادی کند.

یعقوبی بیان کرد: مدیران انقلابی باید خود را نشان دهند و با تجربیات ۴۰ ساله‌ای که به دست اورده اند مشکلات را حل کنند و در حقیقت روحیه جهادی و انقلابی موریانه ضد انقلاب را کنار می‌زند و اگر این روحیه تداوم یابد دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی در ادامه گفت: چرا بعد از گذشت ۴۰ سال انقلاب، مردم را باید در صف گوشت خسته کرد، این چه مدیریت اشتباهی است؟ اگر گوشت ندارید به مردم اعلام نکنید که بیایند و در صف بایستند.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: با مردم شفاف باشید و اگر مشکلی وجود دارد به مردم بگوید که این مشکل بعد از گذشت مدتی حل می‌شود و مردم نیز آن را قبول خواهند کرد.

وی ادامه داد: حیف است که مردم را برای گوشت منجمد خارجی به صف کنیم، چرا مرزها محکم گرفته نشود، دام زنده از کشور خارج شود و سپس مجبور شویم دام را به داخل صادر کنیم؟

یعقوبی همچنین با بیان اینکه دشمنان در حال نشان دادن چهره خبیث خود هستند، اظهار کرد: دشمن به آمریکای لاتین دستور می‌دهد که کودتا کند، رئیس جمهور رسمی آنها را کنار می‌گذارد و سپس فرد دیگری را بدون توجه به مردم به عنوان رئیس جمهور اعلام می‌کند و به این کار خود نیز افتخار می‌کند.

وی تصریح کرد: استکبار و استضعاف گری روحیه مستکبران است، اگر ایران می‌گوید آزادی بخش است درست می‌گوید و در حقیقت آمریکا دروغ می‌گوید که آزادی بخش است.

علم‌الهدی پاسخ داد؛

چرا رهبری در مشکلاتی که وجود دارد دخالت نمی‌کنند؟

امام جمعه مشهد گفت: این نکته قابل تأمل است که برخی بیان می‌کنند اگر قدرتمندترین رهبر است، چرا در مشکلاتی که وجود دارد، دخالت نمی‌کنند؟ شما نمایندگان مجلس و رئیس جمهور را انتخاب کردید، اگر مقام معظم رهبری دولت و نمایندگانی را که شما انتخاب کردید کنار بگذارند و خودشان دخالت کنند، این دیگر جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: امروز روز ۱۲ بهمن سرآغاز دهه فجر چهلم این انقلاب مقدس اسلامی و سالروز ورود امام (ره) به این کشور بعد از تبعید ۱۳ ساله آن حضرت است و در واقع با ورود امام (ره)، انقلاب نیز در یک فوران قرار گرفت و تحت یک نظام مدیریت خاص با مباشرت خود ایشان واقع شد.

وی با بیان اینکه در خصوص سالروز ورود امام (ره) خاطراتی از صحنه‌های آن روز یادآوری می‌شود اما در جریان ورود ایشان سه نکته قابل تأمل است، عنوان کرد: نکته اول اینکه، زمانی که ایشان تصمیم گرفتند به ایران بیایند، شهید مطهری به ایشان فرمودند که شورای انقلاب بیان کرده که بهتر است شما روز آمدن خود را به تعویق بیندازید زیرا این بهترین فرصت برای طاغوت است تا شما را از بین ببرد و مصمم است که هواپیمای شما را در آسمان مورد اصابت قرار دهد اما امام (ره) فرمودند که امروز صبح جمعه من به امام زمان (عج) متوسل شدم، تصمیم گرفتم و روز یکشنبه خواهم آمد. امام (ره) روز یکشنبه آمدند و حادثه‌ای رخ نداد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دوم اینکه امام (ره) تصمیم گرفتند و حرکت کردند. در مسیر بین پاریس و تهران خانم خبرنگاری نزدیک ایشان نشستند و از ایشان سوال کردند اکنون که بعد از ۱۳ سال به کشور بر می‌گردید، چه احساسی دارید؟ امام (ره) فرمودند که هیچ احساسی ندارم.

علم الهدی بیان کرد: امام (ره) فرمودند که هیچ حسی ندارند، نه آن احساس خوف و وحشت نه این احساس اقتدارمآبانه. من طلبه و مکلف و نوکر ارباب هستم، ارباب دستوری داده و من نوکری کرده و به تکلیف خود عمل می‌کنم. قضیه به هر نتیجه‌ای برسد به من مربوط نیست و به ارباب مربوط است. برای خدا قدم برداشتم و نتیجه متعلق به خدا و در اختیار او است. من به عنوان مکلف در حال انجام تکلیف خود هستم. این مکلف هیچ احساسی ندارند.

امام جمعه مشهد گفت: این نکته قابل تأمل است که برخی بیان می‌کنند اگر قدرتمندترین رهبر است، چرا در مشکلاتی که وجود دارد، دخالت نمی‌کنند؟ شما نمایندگان مجلس و رئیس جمهور را انتخاب کردید، اگر مقام معظم رهبری دولت و نمایندگانی را که شما انتخاب کردید کنار بگذارند و خودشان دخالت کنند، این دیگر جمهوری اسلامی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: ایشان رهنمود و راهبرد می‌دهند. در تیرماه هیأت دولت خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان هفت نکته را بیان فرموده و به دولت تکلیف کردند، در آذر و دی نیز دوباره بر آن تاکید نمودند اما عمل نمی‌شود. پنج سال است که بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما اجرا نمی‌شود. ایشان باید چه کار کنند؟ نمایندگان شما را کنار بگذارند و بگویند من همه‌کاره هستم؟ این دیگر جمهوری اسلامی نیست.

امام جمعه یزد:

قدرت سیاسی ایران مهمترین دستاورد چهل سالگی نظام است

امام جمعه یزد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته، گفت: تبدیل شدن ایران به قدرت بی بدیل منطقه یکی از دستاوردهای چهل سالگی انقلاب است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در خطبه‌های این هفته ۱۲ بهمن نماز جمعه یزد با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در استقلال ملت ایران، اظهار کرد: آبرو و عزت امروز ایران اسلامی به واسطه تبعیت از ولایت فقیه و قرار گرفتن در مسیر حق تعالی است.

وی انقلاب اسلامی حاکمیت الله بر انسان‌ها دانست و افزود: حراست از ارزش‌های انقلاب و پاسداری از خون شهدا که برای پیروزی انقلاب اسلامی در زندان‌های طاغوتی شکنجه و در نهایت به شهادت رسیدند یکی از ضرورت‌های اجرایی امروز کشور است.

امام جمعه یزد در ادامه با بیان این که امروزه به برکت انقلاب اسلامی مردم ایران در تمام دنیا سربلند و دارای عزت هستند، گفت: ایران در شرایط سیاسی امروز به یکی از قدرت‌های بی بدیل منطقه تبدیل شده است.

امام جمعه تبریز سخنان هتاکانه در جشنواره فیلم فجر را محکوم کرد

امام جمعه تبریز سخنان هتاکانه در جشنواره فیلم فجر را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر تئاتری با عنوان "سلام چهل سالگی" اجرا شده و در پایان سرودی به صورت گروهی خوانده شد که انصافاً در شأن جمهوری اسلامی ایران نبود.

وی در این خصوص افزود: در این برنامه سخنانی هتاکانه گفته شد که ضمن محکومیت اینگونه حرکات ضدفرهنگی و ضدانقلابی در جشنواره‌ای که مزین به نام انقلاب اسلامی است، از متصدیان فرهنگ و هنر انتظار داریم از بروز چنین حرکت‌هایی جلوگیری کرده و دستاوردهای انقلاب در عرصه فرهنگ و هنر که زدودن انحرافات اخلاقی دوران طاغوت بود را حفظ و پاسداری کنند.

وی با تاکید بر این‌که چهل سالگی انقلاب، دوران پیری و عقب گرد نیست بلکه زمان پختگی و بالندگی انقلاب است، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب علی‌رغم دشمنی‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی و در راسشان آمریکا، انقلاب دستاوردهای عظیمی در منطقه و در سطح بین‌الملل داشته است.

وی افزود: برخلاف پیش بینی سردمداران آمریکایی که می‌گفتند انقلاب ایران، چهل سالگی خود را نخواهد دید و جشن کریسمس سال ۲۰۱۹ را در تهران برگزار خواهند کرد، اکنون انقلاب اسلامی با قامتی استوارتر از قبل ایستاده و چهل سالگی پیروزی خود را جشن می‌گیرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که روحیه جهادی رمز پیشرفت کشور و تبعیت محض از فرامین رهبری رمز عبور از بحران‌هاست، خاطرنشان کرد: تحقق آرمان‌ها با نقش‌آفرینی همه ملت اتفاق می‌افتد، از این رو باید با وحدت و انسجام دست به دست هم دهیم و در مسیر رسیدن به آرمان‌ها گام برداریم.

وی با تاکید بر این‌که نباید هرگز به دشمن اعتماد کنیم، افزود: هزینه سازش بیش از مقاومت بوده و تحقق اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی راهکار مقابله با تحربم اقتصادی است.

وی با تاکید بر این‌که دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، متذکر شد: آمریکا طی این چهل سال شکست‌های بسیاری متحمل شده که شکست کودتای ژنرال هایزر، بی آبرویی در تسخیر لانه جاسوسی، شکست در طبس و جنگ تحمیلی، شکست در عملیات تحریم تسلیحاتی در دفاع مقدس، شکست در برکناری بشار اسد و نهایتاً شکست زودهنگام اجلاسیه ورشو از جمله این موارد است.

وی با اشاره به جریانات اخیر ونزوئلا نیز گفت: گرچه مشکلات اقتصادی در این کشور که عمدتاً ناشی از فشارهای آمریکاست، وجود دارد، اما اکثریت مردم دوستدار نظام سیاسی خود بوده و آمریکا با استفاده از عملیات روانی، آرامش این کشور برهم زده و به منابع نفتی آن چشم طمع دوخته است و می‌خواهند با سرنگونی دولت قانونی، بر نفت این کشور مسلط شوند.

امام جمعه تبریز با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری در مزار شهدا، تاکید کرد: متولیان امر این فرمایشات را به جد مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه بیرجند:

اختلافات، توطئه دشمن برای گرفتن تفکر از جامعه اسلامی است

امام جمعه بیرجند گفت: ایجاد اختلاف در جامعه با عنوان قومیت، زیان، دین و مذهب، از توطئه‌های دشمن است تا جامعه اسلامی ما از تولید فکر باز بماند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز ۱۲ بهمن، در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند اظهار کرد: انسان‌های متفکر، انقلاب ما را براساس اسلام شناسی و علم شناسی بررسی می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت خنثی کردن توطئه‌ای دشمن، افزود: دشمن با ایجاد تروریست با عنوان مذهبی از سال‌ها قبل وهابیت، طالبان، سپاه صحابه، داعش یا گروه‌های منحط دیگری را پرورش داده و هدفش علاوه بر تخریب شهرها، هتک ناموس و کشتار مسلمین توسط مسلمانان این است که افکار عمومی در سطح جهان به اسلام نزدیک نشوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تحولات کشورهای اروپایی، بیان کرد: آنانی که امروز به عنوان جلیقه زردها در فرانسه پیدا می‌شوند و از هیچ چیز فروگذار نمی‌کنند و مقاومت می‌کنند چراکه معتقدند در مقابل سیستم لیبرال سرمایه داری باید با تمام توان بایستیم که این تفکر را از انقلاب اسلامی گرفته‌اند و این امر به معنای صدور انقلاب اسلامی است.

عبادی اظهار کرد: ما در انقلاب اسلامی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم اما دشمن هم در حوزه شیطنت بسیار قوی است و در سیستم‌های تبلیغاتی مجهز است.

وی با بیان اینکه دشمن فرصت فکر کردن را از جامعه می‌گیرد، تصریح کرد: ترور شخصیت‌های فهیم، آگاه، انسان شناس و مکتب شناس از کارهای دشمن است.

امام جمعه بیرجند افزود: دشمن، مغز مطهری‌ها و بهشتی‌ها را هدف قرار می‌دهد و ۱۷ هزار نفر از انسان‌های صالح، اندیشمند و کارآمد را از صحنه خارج می‌کند.

عبادی بیان کرد: انسان‌ها معدن هستند و تا ذخایر معدن تبدیل نشود تفاوتی بین سنگ معدن با سنگ معمولی نیست بنابراین باید هریک با دیگری تبادل و هر کدام از استعداد یکدیگر استفاده کنند تا تمام ظرفیت‌ها شکوفا شود اما لازمه این تبادل، جامعه است.

امام جمعه موقت اهواز:

همه باید در کنار مردم سیل‌زده باشند / مطالبات کارگران مترو پیگیری شود

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سیلاب خوزستان گفت: این سیل همه مردم ایران و خوزستان را نگران کرد. همه باید کنار این مردم سیل‌زده باشند تا مشکلاتشان به سرعت حل شود.


به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امروز ۱۲ بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی اهواز اظهار کرد: شب و روز جمعه، ساعت‌های مقدسی هستند و برترین اعمال در این روز صلوات بر حضرت محمد و آل محمد (ص) است و از این رو مردم نباید در این روز از این ذکر غافل بمانند.

وی افزود: این ذکر شکست شکن است و امید و نشاط را برای مردم به بار می‌آورد. وقتی مردم این ذکر را به زبان می‌آورند، خداوند درهای نیکبختی را به روی آنها باز می‌کند.


حاجتی با بیان اینکه امت اسلام بر همه امت‌های پیشین برتری دارد، زیرا این امت دارای زبان گویا است، گفت: کسانی که اهل امر به معروف و نهی از منکر هستند، ایمان را در درون خود و جامعه تزریق و تقویت می‌کنند.

وی با اشاره به تهدیدات دشمنان ادامه داد: بر اساس آیات قرآن اگر مؤمنان و متقین در این زمینه در راه خدا گام بردارند و بر اساس نقشه متقین رفتار کنند، صبور باشند و تقوا پیشه کنند، قطعاً دشمنان نمی‌توانند به متقین ضربه بزنند، همانطور که هشت سال دفاع مقدس شهید دادیم اما در نهایت پیروزی با ملت ایران بود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سیلاب خوزستان عنوان کرد: این سیل همه مردم ایران و خوزستان را نگران کرد. همه باید کنار این مردم سیل زده باشند تا مشکلاتشان به سرعت حل شود.

وی ادامه داد: از مسولان درخواست دارم تا به مطالبات کارگران مترو اهتمام ورزیده شود و نسبت به حل مشکلات آن‌ها اقدام شود زیرا نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

حاجتی با بیان اینکه نقشه‌های نابودی انقلاب پیش از انقلاب طراحی شده بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در پیدایش، استمرار و نتیجه یک انقلاب بی نظیر بود زیرا دین در این انقلاب عامل حرکت بود.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ملت ایران یک ملت آماده و هوشیار است و به CFT، FATF و پالرمو امید نبسته است و فقط به خدا، امامان و ۱۴ معصوم توکل و توسل می‌کند.

حاجتی ادامه داد: امروز ایران اسلامی است که می‌درخشد و مردم آن نیز سختی‌ها را تحمل می‌کنند زیرا در راه متقین هستند و بر آن اساس باید صبور باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز علی رغم همه دشمنی‌ها و سو ءمدیریت‌ها و بی وفایی‌ها، این ملت ایران است که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در صحنه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

با نق زدن و شانه خالی کردن مشکلات حل نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: کاستی‌های موجود در جامع نیازمند تلاش مردم و مسئولان است و با نق زدن و شانه خالی کردن مشکلات حل نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: قرآن از هرگونه کاستی مبراست و حدیث ثقلین دلیلی محکم بر سالم بودن قرآن است.

وی اظهار کرد: کتاب قرآن در طول تاریخ به دست نااهلان افتاد و از آنجایی که نتوانستند در الفاظ قرآن تغییر ایجاد کنند در تفسیر آن انحراف بوجود آوردند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: روح قرآن دست نخورده است اما حدود، تعاریف، حد و مرز آن را بهم زدند و بدترین برداشت‌ها از قرآن شد.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با بیان اینکه ۱۲ بهمن آغاز ایام دهه فجر انقلاب اسلامی روزی فراموش نشدنی در تاریخ اسلام است، اظهار کرد: انقلاب در طول چهل سال راه خود را رفته و این مسیر ادامه دارد لذا مردم باید با حضور پر شور در میدان مشکلات جامعه را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه باید مردانه وارد میدان شد تا مملکت دندان دار شود، عنوان کرد: کاستی‌های موجود در جامع نیازمند تلاش مردم و مسئولان است و با نق زدن و شانه خالی کردن مشکلات حل نمی‌شود.

امام‌جمعه زنجان:

ملت ایران پشت نظام و انقلاب ایستاده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ملت ایران پشت نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: قیام و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) از سال‌ها قبل پیش‌بینی شده بود.

وی با بیان اینکه مؤمنان واقعی از آهن نیز مقاوم‌تر هستند، ادامه داد: ملت ایران تحریم‌های اقتصادی، جنگ تحمیلی، ترور، تهدید، ارعاب و … را در طول انقلاب تحمل کردند و باید توجه شود که سیاست‌های آمریکا در دوران به قدرت رسیدن احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه یکی است و آن‌ها یک خط‌مشی مشخص دارند و پس از روی کار آمدن رئیس‌جمهور فعلی آمریکا اقدامات و جنگ روانی علیه کشورمان تشدید شده است.

آیت‌الله خاتمی افزود: پس از روی کار آمدن ترامپ، وی تلاش داشت که با عملیات و جنگ روانی بر ملت ایران تأثیر گذاشته و بتواند به اهداف خود برسد و به گفته خود مقامات آمریکایی، آن‌ها به ۱۲۰ کشور مختلف سفر کردند تا بتوانند ایران را منزوی و با فشارهای اقتصادی و سیاسی بر ملت ایران چیره شوند، اما هرگز نتوانستند به این خواسته شوم خود برسند.

خطیب نمازجمعه زنجان با بیان اینکه باید قبول کنیم که سوء‌استفاده و تبعیض، گرانی و مشکلات، بی‌انصافی و احتکار و … در کشور وجود دارد، تصریح کرد: اما نباید در مقابل این مشکلات از گفتمان و اصول انقلاب کوتاه بیاییم. وقتی وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید که اگر حکومت ایران می‌خواهد که مردمش غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش کند، نشان از آن دارد که آمریکا هر توطئه‌ای را شامل جنگ، تحریم و توطئه علیه کشورمان امتحان کرده است، اما هرگز نتوانسته، به خواسته‌های نامشروع خود برسد و در این راستا با شکست مواجه شده است.

امام جمعه زنجان یادآور شد: رئیس‌جمهور فعلی آمریکا دولت گذشته این کشور را مورد شماتت قرار می‌دهد که چرا در فتنه ۸۸ همه ظرفیت‌های خود را به کار نگرفته و از فتنه‌گران حمایت نکرده است تا انقلاب را با شکست مواجه کند و امروز آن‌ها اعلام می‌کنند که همه تلاش خود را انجام خواهند داد تا ایران به کشور دلخواه آن‌ها تبدیل شود.

امام جمعه شیراز:

مناصب به کسانی سپرده شود که به حلال و حرام توجه می‌کنند /
کاستن انقلاب اسلامی به حرکتی مادی خیانت است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تبیین موضوع اکل سحت و بعضی مصادیق آن، تاکید کرد که باید مراقب بود و کسانی را در مناصب مختلف گمارد که حلال و حرام را بدانند و به آن پایبند بوده و توجه کنند.

به گزارش ایسنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه نماز جمعه ۱۲ بهمن شیراز در ادامه مبحث عدالت و عدالت اجتماعی و الزامات آن، تاکید کرد که عدالت اجتماعی مسلماً از اهداف انقلاب اسلامی ایران بوده است و باید برای تأمین عدالت اجتماعی تلاش‌های ویژه انجام دهیم.

وی با اشاره مجدد به اینکه نظریه پردازی در باره عدالت و تأمین عدالت باید از واجبات مد نظر متفکران و برنامه ریزان اسلامی باشد، گفت: به حسب آنچه از فقه اسلامی استفاده می‌شود اگر بخواهیم عدالت اجتماعی را تأمین کنیم باید در قدم اول به فکر تربیت کسانی باشیم که شخصاً و در ناحیه فردی عادل باشند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد که اگر به عدالت فرد توجه نشود، امکان تأمین عدالت اجتماعی وجود نخواهد داشت، گفت: کسی که خودش عادل نیست نمی‌تواند به اجرای عدالت در اجتماع کمک کند.

آیت الله دژکام یکی از گناهان کبیره را براساس آیات و روایات، اکل سحت، دانست و گفت: اکل سحت یعنی فرد چیزی را خورده یا تصاحب کند که به لحاظ شرعی و قانونی اجازه تصرف یا گرفتن و خوردن آن را نداشته باشد.

او با اشاره به مصداقی در خصوص موارد اکل سحت، از امام باقر (ع) روایتی را بیان و تاکید کرد که آنچه امروز ما با آن در زمینه انفال، خمس، زکات و دیگر حقوق مسلم امام مسلمین مواجه هستیم از موارد مصداقی اکل سحت است.

آیت الله دژکام تاکید کرد که اگر فردی خمس و زکات نمی‌دهد، حق ندارد که منصب اداری قبول کند، گفت: امروز نیاز داریم که بسیاری از مباحث فقهی و حلال و حرام، تبیین دقیق‌تری در ذهن مردم داشته باشد، همه دنبال جلوگیری از مفاسد هستند اما باید این را توضیح داد که گرفتن و دادن این پول حرام است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد که باید حلال و حرام به دقت تبیین شود و گفت: نه اینکه سرمایه ارزش ندارد اما باید سهم سرمایه مشخص شود، حق ندارد کسی به دلیل اینکه سرمایه از او است، دارایی فردی را برده و او را بدبخت کند.

آیت الله دژکام همچنین رشوه در حکم از را از موارد اکل سحت دانست و با استناد به کلام امام باقر (ع) تاکید کرد که این مورد بالاتر از اکل سحت و کفر محسوب می‌شود.

امام جمعه شیراز همچنین در خطبه دوم نماز، ضمن تبریک سالگرد چلمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: خداوند در قرآن نسبت به شما مردم فرموده است که " خدا یک جمعیتی را می‌آورد پس از آنکه دیگران قدر نعمت اهل بیت و اسلام را ندانستند، که دوستشان می‌دارم"

او تفسیر کار بزرگ مردم ایران در دوران انقلاب و پیروزی انقلاب را محبت و عشق به خداوند دانست و گفت: طی چهار دهه گذشته مردم ایران صحنه‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشتند، روزهایی که صدها جنازه شهید را بر دوش می‌گرفتند و پاره‌های جگرشان را برای اعلام وفاداری به دین و اسلام و انقلاب فدا می‌کردند، این همان عشق است.

امام جمعه قم:

عده‌ای به دنبال بزک کردن چهره رضا و محمد رضا پهلوی هستند

امام جمعه قم گفت: عده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال بزک کردن چهره رضا و محمد رضا پهلوی هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس عنوان کرد: انسان با تقوا در همه شئونات زندگی خود محاسبه گر است و رزق حلال به دست می‌آورد و مسیر درستی را می‌پیماید.

امام جمعه قم همچنین درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر افزود: معیارهای زیادی در شناخت امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، اگر در جامعه، سیاست گذاری و برنامه ریزی ها و رفتارهای عملی مطابق با عدالت اجتماعی باشد مصداق معروف است.

وی تصریح کرد: عدالت اجتماعی دارای ابعاد و شاخص‌های متعددی است یکی از شاخصه‌های مهم عدالت اجتماعی در جامعه دوری از افراط و تفریط است؛ مدیران و آحاد مردم بدانند در جامعه برخوردار از عدالت اجتماعی افراط و تفریط وجود ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: مدیر جامعه اسلامی باید از هرگونه افراط و تفریط دوری کند، اگر مدیران به این امر توجه داشته باشند جامعه احساس آرامش خواهد کرد و مردم طعم شیرین عدالت را می چشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با گرامیداشت ایام دهه فجر فاطمی گفت: امام خمینی (ره) علاوه بر نقش رهبری، پایه‌گذار اندیشه حکومت اسلامی در فکرها بود، سخن از حکومت دینی زمانی مطرح‌شد که بلوک غرب و شرق رویکردی دین ستیز داشتند.

وی در مورد رسالت مهم در آگاهی بخشی به جامعه پیرامون انقلاب اسلامی افزود: باید گذشته انقلاب اسلامی و شرایط آن را برای مردم به خوبی تبیین کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: عده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال بزک کردن چهره رضا و محمد رضا پهلوی هستند؛ نسل جوانی که قبل از انقلاب را ندیده است در این فضا با تکریم و تجلیل از رژیم پهلوی مواجه می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: همچنین باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سال انقلاب تبیین و اعلام شود که هنوز به ساحل نرسیده ایم و در آغاز راه هستیم تا تصور نشود ۴۰ سال گذشت و انقلاب به بلوغ رسید و همه چیز تمام شد.

وی خاطرنشان کرد: در این چهل سالگی انقلاب اسلامی، دشمن در جبهه‌های مختلف حضور دارد و با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی و اقتصادی و فرهنگی و جنگ نرم وارد شده است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: همراه کردن معنویت و سیاست یکی از دستاوردهای مهم انقلاب بود تا قبل از انقلاب اسلامی چهره‌ای که از سیاست در بین مردم وجود داشت چهره‌ای دروغین و همراه بادرویی بود.

وی گفت: امام خمینی (ره) رسالت خود را وظیفه به تکلیف می‌دانست او هراسی نداشت و دچار تردید و یا یأس از ادامه راه نمی‌شد، ایشان از شکست و مرگ هراسی نداشت و با قامتی استوار حرکت مردم را در مسیر انقلاب رهبری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مردم در رژیم گذشته هیچ‌کاره بودند و امروز همه کاره‌اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان معتقد است که مردم در رژیم گذشته هیچکاره بودند و امروز همه کاره اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی همزمان با سالروز بازگشت امام به میهن و آغاز جشن‌های دهه فجر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سمنان اظهار کرد: رژیم شاه نگاه ارباب رعیتی به مردم داشت اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم همه کاره کشورند.

وی از مردمسالاری مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی نام برد و افزود: امروز به برکت انقلاب و اندیشه‌های امام راحل در کشور مردم سالاری دینی حاکم است.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز این مردم هستند که مسؤولان خود را انتخاب می‌کنند تصریح کرد: در ظام مبتنی بر اسلام و آرا مردم، مسؤولان باید خود را خادم ملت بدانند.

وی با بیان اینکه امام خود را خادم ملت می‌دانست ادامه داد: از همین رو بود که آن پیر فرزانه فرمود اگر به من خادم بگویید بهتر از این است که مرا رهبر خطاب کنید.

شاهچراغی با اذعان به اینکه امام رهبری متواضع بود گفت: امام اهل غروز و تکبر نبود و خداوند نیز نام او را نزد ملت عزیز کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک دهه مبارکه فجر و سالروز ورود امام (ره) اضافه کرد: استقبال میلیونی مردم از امام در ۱۲ بهمن ۵۷ یک روز تاریخی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام از مسؤولان خواست از ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب در خدمات به مردم الگو برداری کنند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: مسؤولان باید همانگونه که امام خود را خادم ملت می‌دانست، خود را خادم ملت بدانند چرا که برخلاف رژیم شاهنشاهی در نظام اسلامی مسئولان باید خادم مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان:

سرمایه گذاری نیروی انسانی از دستاوردهای انقلاب است

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سرمایه گذاری نیروی انسانی از دستاوردهای انقلاب است.

به گزارش ایسنا، آیت‎الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‎آبادایام‎الله دهه فجر را روز نمایش قدرت، اقتدار و استقامت ۴۰ ساله انقلاب عنوان کرد و افزود: امروز دشمن به صورت همه جانبه با ما می‌جنگد و جنگ‌های روانی و اقتصادی را علیه ملت ایران به راه انداخته و دستاوردهای انقلاب را نادیده گرفته است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با حضور شکوهمندتر خود در راهپیمایی امسال بار دیگر حمایت خود را از انقلاب اسلامی به نمایش خواهند گذاشت، ادامه داد: تاریخ انقلاب اسلامی باید بازخوانی و علت، تداوم، ثمره و دستاورد آن بررسی و برای نسل جوان بازگو شود.

آیت‎الله میرعمادی گفت: سرمایه گذاری نیروی انسانی از دستاوردهای انقلاب بوده و دشمن نسل سوم و چهارم انقلاب را نشانه گرفته است؛ او قصد دارد ارزش‌های انقلاب را از بین برده و بر جوانان تبلیغات روانی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: اگرچه این نسل نسبت به ارزش‌های انقلاب عمیقاً پای بند است اما در نمازجمعه از نسل سوم و چهارم انقلاب بیشتر استفاده خواهیم کرد و سخنرانان پیش از خطبه باید جوانان باشند.

وی به سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: امام یک شخصیت جامع و استثنایی بود که کار بزرگ و بی نظیری را انجام داد.

امام جمعه خرم‎آباد اظهار کرد: امام خمینی (ره) بنیانگذار یک مکتب سیاسی و نظریه ولایت فقیه بوده که اکنون شاهد برکات آن هستیم. ۱۲ بهمن روز سرنوشت ساز برای ملت ایران است چراکه امام خمینی (ره) در این روز با نصرت الهی و پشتیبانی مردم به میهن اسلامی آمدند.

وی ۱۷ بهمن را سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط امام خمینی (ره) عنوان کرد و ادامه داد: اصل تشکیل این مجمع نشانه دور اندیشی و ژرف‎نگری امام (ره) بود چراکه آینده انقلاب را می‌دید و برای پاسداری از انقلاب آن را بوجود آورد.

آیت‎الله میرعمادی با اشاره به سیلاب اخیر در لرستان گفت: این سیلاب خساراتی را برجای گذاشت و مردم در این خصوص متضرر شدند اما همدلی و وفاق مسئولین را شاهد بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: طرح‌های زیرگذر بهارستان و پل‌های در مسیر رودخانه ناتمام مانده‎اند و در افکار عمومی مردم سوالاتی مطرح است که راجع به این سوالات داوری نمی‌کنیم و مسئولین باید روشنگری کنند.

خطیب جمعه اراک:

باید بار دیگر پیام قدرت، عظمت و اقتدار ملی را به گوش جهانیان برسانیم

خطیب جمعه اراک بر لزوم آمادگی ملت ایران برای حضور هرچه باشکوه‌تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و افزود: همه باید آماده باشیم تا بار دیگر پیام قدرت، عظمت و اقتدار ملی را به گوش جهانیان برسانیم.

به گزارش ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای حاصل شده در عمر ۴۰ ساله انقلاب اظهار کرد: با تلاش امام و رهبری و ملت ایران در دوران مبارزات انقلابی و پس از پیروزی انقلاب یک قدرت جدید منطقه‌ای و بین المللی به نام اسلام در جهان ایجاد شد. این اسلام، اسلام ساختگی و آل سعود و دیکتاتورها نبود بلکه اسلام ولایت، فقاهت و مردم سالاری دینی بود.

وی افزود: پیش بینی پیامبر اسلام در جنگ خندق درخصوص قیام مردی از قم و هدایت مردم به سمت حق و حقیقت و صراط مستقیم توسط او و ملتی که ندای او را تبریک خواهند گفت، توسط امام راحل محقق شد و امام راحل، مردی که سلمان زمان ماست از قم برخاست و زمینه ایجاد این حکومت اسلامی را ایجاد و آن را محقق کرد.

وی انقلاب اسلامی را مقدمه‌ای برای انقلاب و حکومت مهدویت دانست و اظهار کرد: حکومت امام زمان (عج) حکومت مسئولیت پذیری و تعهد است و جوانان ما در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی با همین رویکرد و روحیه برای ایران و نظام افتخارآفرینی کردند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه ما نیز باید با همین روحیه برای آیندگان مان افتخار بیافرینیم و در این مسیر خداوند ما را یاری خواهد کرد، اظهار کرد: تمامی مردم و مسئولان باید در این خیمه با عظمت که با همت همگانی ایجاد شده احساس مسئولیت و وظیفه کرده و مجاهدت علمی، اقتصادی، اخلاقی و سیاسی را پیشه کرده و با حفظ انسجام و وحدت ملی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور حرکت کنند.

وی با تاکید بر لزوم دوری کردن از فساد و فتنه و منکرات در این مسیر گفت: ملت ایران قائم به حق و قسط هستند و در سایه رهبری امام و رهبری معظم انقلاب برای ساختن ایرانی آباد و آزاد تلاش کرده و خواهند کرد.

دری نجف آبادی در ادامه بر لزوم آمادگی برای حضور هرچه باشکوه‌تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و افزود: همه باید آماده باشیم تا بار دیگر پیام قدرت، عظمت و اقتدار ملی را به گوش جهانیان برسانیم.

وی افزود: باید با حضور پرشور در این راهپیمایی به دنیا نشان دهیم که با قدرت روی پای خودمان ایستاده ایم و نه سخنان ترامپ و همپیمانانش و نه هیچگونه تحریمی نمی‌تواند ما را از پای درآورد.

دری نجف آبادی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک کسب شده در عمر چهل ساله انقلاب در ایران اظهار کرد: ملت ایران ملتی است که روح الهی در او دمیده شده و با اینگونه موانع از پا در نمی‌آید، این ملت دارای اراده و متکی به ولایت است و از کسی نمی‌هراسد.

مشکلات با دلسوزی مسئولین و ایمان مردم قابل حل است

نماینده ولی فقیه استان همدان انقلاب اسلامی را انقلاب الهی دانست و گفت: در جهان انقلاب‌های گوناگونی مانند انقلاب کارگری شکل گرفته است اما آن چه که انقلاب ایران را با دیگر انقلاب‌ها متمایز می‌کند، الهی بودن آن است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی صبح امروز ۱۲ یهمن در نماز سیاسی-عبادی جمعه همدان با اشاره به حادثه صحرای طبس، اظهار کرد: پس از انقلاب مردم و مسئولان قدم به قدم با امدادهای غیبی همرا بوده‌اند.

وی امنیت، رفاه و استقلال کشور را از معجزات انقلاب اسلامی معرفی کرد و مطرح کرد: برخی مشکلات موجود در کشور با دلسوزی مسئولان و ایمان مردم قابل حل است.

سخنرانی مسئولان کشوری و بین المللی در ایام دهه فجر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان از نامگذاری دهه فجر، به دهه فاطمی به مناسبت ایام سوگواری فاطمیه خبرداد.

سید حسن فاضلیان نیز در سخرانی پیش از خطبه بابیان اینکه برگزاری نمازجمعه در سراسر کشور یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بوده است، مطرح کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی مساجد محدودی در استان همدان اقدام به برپایی نمازجمعه می‌کردند اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی، ۲۵ نماز جمعه در استان همدان و ۵۰۰ نماز جمعه در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی تأثیرگذاری انقلاب اسلامی را تنها در داخل کشور نداست و افزود: اثرگذاری انقلاب اسلامی بُعد جهانی داشته و امروز پس از گذشت ۴۰ سال، شاهد ندای طنین انداز عزت، آزادی و حُریّت در سرتاسر جهان هستیم.

وی حرمت و احترام گذاشتن به ایام سوگواری فاطمیه در دهه فجر را الزامی خواند و گفت: بر اساس دستورالعمل سراسری، از ۱۸ الی ۲۱ بهمن ماه به مناسب شهادت حضرت فاطمه (س) تمامی چراغانی‌ها خاموش و مراسمات شادی تعطیل شده تا مردم مشغول به عزاداری و سوگواری شوند.

فاضلیان با اشاره به فعالیت و برنامه‌ریزی استان همدان برای برگزاری مراسمات دهه فجر، عنوان کرد: شورای راهبردی ستاد انقلاب اسلامی به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار از چند ماه گذشته با برگزاری جلسات متعدد درغالب ۲۳ کارگروه و ستادهای مردمی مشغول کار بوده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اجرای برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده، گفت: طلائیه داران فاطمی، رژه تاکسیرانان، انجام ورزش‌های رزمی و اجرای سرود ۴۰۰ نفر از دانش آموزان از جمله برنامه‌های انجام شده از هفته گذشته تا به امروز بوده‌اند.

فاضلیان از برگزاری سخرانی‌هایی با حضور مقامات کشوری و بین‌المللی در ۱۰۰ مسجد استان و ۲۰ مسجد شهرستان همدان از امشب خبرداد و تصریح کرد: از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در هرمسجدی برنامه‌هایی خاص با سخرانان کشوری و سخرانان کشورهای مختلف درنظر گرفته شده است.

امام‌جمعه قزوین:

انقلاب در ۴۰ سالگی خود با قدرت به مسیرش ادامه می‌دهد / انقلاب نکردیم که مسئولان در کاخ شاه جشن تولد بگیرند

امام‌جمعه قزوین: تحریم‌های مختلف و جنگ اقتصادی که امروز کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند حاصل توطئه دشمنان و بی‌تدبیری غرب‌زدگان داخلی است که همه این اتفاقات رقم خورد تا این انقلاب به ۴۰ سالگی خود نرسد، اما به لطف خدای متعال و پشتیبانی ملت ایران، باوجود همه سختی‌ها این انقلاب محکم سرجای خود باقی‌مانده است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۱۲ بهمن روزی است که امام خمینی (ره) از تبعید بازگشتند و آن‌کسی که امام را تبعید کرده بود، آواره شد و حتی اربابانش او را نمی‌پذیرفتند.

وی عنوان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، کشور برای مقابله با توطئه‌های دشمنان آماده نبود، بسیج و سپاه مقتدر و ارتش توانمندی وجود نداشت، اما شاید تدبیر خدای متعال این بود دل دشمن به حضور منافقانی چون بنی‌صدر در جایگاه ریاست جمهوری خوش باشد تا از طریق نفوذ امثالی چون بازرگان، بنی‌صدر و امیر انتظام می‌توانند کار انقلاب را تمام کنند.

امام‌جمعه قزوین در استان قزوین اظهار کرد: دوست و دشمن با آمدن امام خمینی (ره) مخالف بودند ولی امام می‌فرمودند من فکر می‌کردم که باید بروم و این نور و تقوای الهی و بصیرت درونی بود که در وجود امام نورافشانی می‌کرد و همه می‌دانیم که اگر امام در ۱۲ بهمن نمی‌آمد، مملکت ما شرایطی مثل بحرین پیدا می‌کرد و انقلاب به نتیجه نمی‌رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: پیمان‌ها و لوایحی مانند FATF و برجام را غربی‌ها می‌نویسند و غرب‌زده‌ها نیز در مقابل غربی‌ها بی‌لیاقتی نشان می‌دهند و ناهمخوانی و ناسازگاری‌شان را با ملت و انقلاب نشان می‌دهند، این‌ها بدانند که این لوایح هیچ‌گاه باعث پیشرفت ملت ما نشده و نخواهد شد، بلکه جلوی پیشرفت ما را سد می‌کند و با اعتقادات دینی، معیارهای انقلابی، عقل، منطق و منافع ملت و کشور سر جنگ دارد و ما به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم انقلاب توسط غرب‌زدگان به این آفت‌ها مبتلا شود.
 

معیشت مردم به‌صورت جدی موردتوجه مسئولان باشد


وی با تأکید بر اینکه معیشت مردم باید به‌صورت جدی موردتوجه مسئولان قرار گیرد، گفت: گاهی مسائلی را ما از رئیس‌جمهور و وزرا می‌شنویم که مسائل اصلی نیست بلکه مسائل حاشیه‌ای است و باید آن را کنار بگذارند.

عابدینی بیان کرد: یکی از مسائل مهم مردم، تهیه نان، گوشت، تغذیه و مایحتاج ضروری مردم و اشتغال جوانان و وضعیت بازار است و باید موردتوجه رئیس‌جمهور، وزرا و دست‌اندرکاران باشد و همه حاشیه‌ها را باید کنار بگذارند و به وضعیت زندگی مردم توجه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: متأسفانه می‌شنویم معاون رئیس‌جمهور دریکی از کاخ‌های شاه جشن تولد برگزار می‌کند درحالی‌که مردم در گرفتاری‌های خودشان درگیر هستند؛ شما به‌جای اینکه جشن تولد برگزار کنید بروید و صف گوشت را ببینید و مشکل آن را حل کنید، جلوی قاچاق گوشت را بگیرید، برای حل مشکلات مردم وقت بگذارید، آن‌قدر وقت اضافه‌دارید که جشن تولد بگیرید؟!

وی اضافه کرد: اگر می‌خواستیم مسئولان ما در کاخ‌ها جشن تولد بگیرند که همان شاه بود، چرا آن‌ها را از مملکت بیرون کردیم؟ آن‌ها لیاقت مردم، مملکت و اسلام را نداشتند و اگر شما نیز مانند آن‌ها رفتار کنید بی‌لیاقتی شمارا نشان می‌دهد و این کار باانصاف عقل سازگاری نداشت و جای تأسف است که کسی در این شرایط حال و حوصله جشن تولد داشته باشد.

امام جمعه سنندج:

حمایت مردم اصلی‌ترین عامل ایستادگی مقابل دشمنان است
 

امام جمعه سنندج حمایت مردم از انقلاب را اصلی‌ترین عامل استقلال کشور و ایستادگی مقابل دشمنان دانست و افزود: با انسجام و همدلی مردم و مسئولان دیگر دشمنان به ویژه آمریکا هیچگاه جرأت دست درازی به کشور را نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز، ۱۲ بهمن ماه در آئین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در مقابل انقلاب همگان باید احساس مسئولیت کرده و با تمام توان و تلاش از آن حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه اتحاد و انسجام مردم و پیروی از ولایت فقیه در سال ۵۷ رمز پیروزی انقلاب است، افزود: حمایت و همراهی مردم عامل عزتمندی کشورو ناامید کردن دشمنان بوده و همین امر مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

ماموستا خدایی حمایت مردم از انقلاب را اصلی‌ترین عامل ایستادگی مقابل دشمنان دانست و بیان کرد: با انسجام و همدلی مردم و مسئولان دیگر دشمنان به ویژه آمریکا هیچگاه جرأت دست درازی به کشور را نمی‌کنند.

وی خواستار حضور گرم و حداکثری مردم در برنامه‌ها و جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب شد و اعلام کرد: مسئولان هم باید برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم گام‌های جدی‌تری بر دارند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر پرهیز مسلمانان از انجام رفتار ناشایست عنوان کرد: خداوند در روز قیامت با عدالت کامل به قضاوت کردار و رفتارمان می‌پردازند و به هیچ انسانی ظلم نخواهد کرد.

امام جمعه گرگان:

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باید باشکوه‌تر برگزار شود

امام جمعه گرگان با بیان اینکه وقتی مردم حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند، دشمن از دشمنی‌هایش نا امید می‌شود، گفت: همیشه تظاهرات ۲۲ بهمن باشکوه بوده اما امسال حساب آن جداست و باید گسترده‌تر برگزار شود.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: همواره در ایام دهه فجر ملت ایران حضور پرشکوهی داشتند و انقلاب خود دفاع کردند و امسال این حضور مردم باید گسترده‌تر و باشکوه‌تر باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های ما و حضورمان در منطقه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است، افزود: دشمنان پس از اینکه دیدند اهداف آنها در کشورهای منطقه از بین رفته، به دنبال این هستند که استقلال را از کشور ما بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد: باید قدر استقلال را بدانیم و اجازه ندهیم دزدهای جهانی این استقلال را از ما بگیرند.

نورمفیدی با اشارع به اینکه مشکلاتی مثل گرانی و بیکاری در کشور وجود دارد که اگر شجره طیبه انقلاب صیانت کنیم، قطعاً این مشکلات حل می‌شود، خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که در اوج تحریم‌ها موشک ساختیم پس می‌توانیم از پس این مشکلات بر آییم.

امام جمعه رشت:

جمهوری اسلامی تنها قدرت مستقل در دنیاست

امام جمعه رشت گفت: جمهوری اسلامی تنها قدرت مستقل در دنیاست و تهدید قدرت‌های سلطه گر دیگر تأثیری در اقتدار جمهوری اسلامی ندارد.

به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، با گرامیداشت یوم الله ۱۲ بهمن ماه و فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی (ره) بعد از ۱۵ سال تبعید و دوری از وطن به ایران بازگشت و نهضت اسلامی را رهبری و پیروز کرد.

وی امام راحل را محبوب قلوب میلیون‌ها ایرانی دانست و افزود: امام خمینی قدرت اسلام را به دنیا نشان داد و با ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگترین خدمت را به بشریت کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمان تشکیل دولت موقت با نخست وزیری مهندس بازرگان را در ۱۶ بهمن ماه سال ۵۷ صادر فرمود، خاطرنشان کرد: بازرگان به دلیل تلاطم‌های موجود در جامعه و بی کفایتی نتوانست از موقعیتی که امام در اختیار او قرار داده بود، به خوبی استفاده کند.

امام جمعه رشت رژیم منحوس پهلوی را یک حکومت وابسته و غربزده دانست و تصریح کرد: شاه بی کفایت و سست عنصر در همه عرصه‌های سیاسی و نظامی و صنعتی و تجاری متکی به غرب کاپیتالیسم و شرق سوسیالیسم بود، اما پیروزی انقلاب اسلامی در سایه ولایت فقیه و به برکت خون شهدا موجب شد که مردم ایران استقلال خود را به دست آورند.

وی تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام را یکی از تدابیر امام برای صیانت از قانون اساسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی تنها قدرت مستقل در دنیاست و تهدید قدرت‌های سلطه گر دیگر تأثیری در اقتدار جمهوری اسلامی ندارد.

این کارشناس دینی با اشاره به ادعای وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر محدودیت ایران در ساخت موشک‌های بالستیک و ارسال این موشک‌ها به یمن، خاطرنشان کرد: امروز مردم اروپا درگیر مسائل سیاسی و اجتماعی هستند و علیه نظام سرمایه داری قیام کرده اند، اما دولت فرانسه تحت تأثیر صهیونیست‌ها فرافکنی می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا آشکارا در سرنگونی دولت مادورو در کشور ونزوئلا دخالت می‌کند، گفت: ۱۶۲ کودتا توسط آمریکا در سده اخیر انجام شده و شکست‌های سیاسی و نظامی آمریکا در ویتنام، افغانستان، عراق و سوریه هم هنوز این کشور را از جنایتکاری باز نداشته است.

امام جمعه کرمانشاه:

"برجام" هم نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست / مسؤولان مراقب باشند دوباره پایمان در چاله نرود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بدعهدی‌ها و کارشکنی‌های آمریکا از زمان دولت مصدق تاکنون، گفت: برجام هم نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست و نمایندگان و مسئولین باید مراقب باشند دوباره پایمان در چاله نرود.

به گزارش خبرنگار ایسنا آیت‌الله مصطفی علما امروز (۱۲ بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب را متفاوت از بسیاری انقلاب‌های جهان دانست و افزود: امام (ره) که بنیانگذار این انقلاب است تنها، شخصیتی سیاسی نبود و سیاست‌های امام به تنهایی موجب پیروزی انقلاب نشد، امام (ره) از سرمایه‌هایی فراتر از سیاست برخودار بود و آن "تقوا" بود.


وی افزود: از همان ماه‌های ابتدایی انقلاب اسلامی که با تسخیر لانه جاسوسی همراه بود، رئیس جمهور وقت آمریکا (کارتر) اعلام کرد که اگر امام (ره) گروگان‌های آمریکایی را آزاد کند او در انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد رأی می‌آورد و اگر آزاد نکند او شکست می‌خورد و این یعنی از همان ابتدای کار انقلاب، سرنوشت سیاسی ابرقدرت جهان در دستان امام (ره) و تصمیمات او قرار گرفت.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: شکست نیروهایی آمریکایی در طبس و پیروزی و مقاومت ایران در هشت سال دفاع مقدس همه برکاتی است که با وجود اسلام نصیب ما شد.

وی افزود: حتی امروز هم در عراق و سوریه شاهد هستیم که خواست و نظر ایران سرانجام محقق شد و ولی فقیه تاکید داشتند که حکومت بشار اسد باید بماند و مردم روسیه خود باید درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند و سرانجام همین امر محقق شد.

امام جمعه کرمانشاه به فتنه ۸۸ هم اشاره کرد و افزود: دشمن بسیار در این زمینه سرمایه گذاری کرد اما باز هم تیرش به سنگ خورد و نتوانست به اهداف شوم خود برسد.

آیت الله علما با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای آشوب در کشور در تابستان امسال هم گفت: دشمنان قرار بود تابستان داغی برای ایران رقم بزنند که به حول قوه اللهی تمام نقشه‌هایشان نقش برآب شد.

وی تاکید کرد: ۴۰ سال است که آمریکا را زمین گیر کردیم و از هر طریقی که وارد می‌شود راه به جایی ندارد و همه اینها مرهون قدرت اسلام عزیز است.

امام جمعه کرمانشاه به کارشکنی‌ها و دشمنی‌های آمریکا و اروپا از زمان دولت مصدق تاکنون اشاره کرد و افزود: آمریکا هیچ گاه برای هیچ کشوری خیر نخواسته است و این امر را تاریخ گواه می‌دهد و نمونه عملی آن را هم که اخیراً در قضیه برجام مشاهده کردیم که به راحتی تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشت و در همین راستا باید مراقب باشیم که دوباره پایمان در چاله نرود.

وی افزود: نباید کاری کنیم که ۵۰ سال آینده، نسل‌های بعدی ما را به خاطر تصمیمات اشتباهمان مواخذه کنند و نباید با سرنوشت کشور بازی کنیم.

وی تاکید کرد: امام راحل (ره) در سخنرانی‌های خود عنوان کردند که هرگاه درباره موضوعی تصمیم‌گیری می‌کنند حداقل ۵۰ سال آینده را مدنظر قرار دارند و نمایندگان مجلس و مسئولین دولت هم باید این رویه را در پیش گیرند و آینده را هم ببینند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: نباید فریب دشمن را بخورید و باید به خاطر داشته باشید که نظام ما مبتنی بر اسلام است و هرچه که با اسلام سازش نداشته باشد پذیرفتنی نیست.

آیت الله علما به صحبت‌های اخیر وزیر امور خارجه کشور در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: همین چند روز پیش آقای ظریف عنوان کردند که قول آمریکایی‌ها قول نیست پس چرا دوباره می‌خواهید به آنها اعتماد کنید؟! و من از مسئولین و نمایندگان می‌خواهم که هوشیار باشند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: ما این انقلاب را آسان به دست نیاوردیم و خون پاک هزاران جوان پای این انقلاب ریخته شده و همه ما در برابر خون آنها مسئول هستیم.
 

امام جمعه اصفهان:

نعمتی بالاتر از داشتن استقلال در دنیا نیست

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه قطار انقلاب در مسیر خود حرکت می‌کند و بعد از ۴۰ سال هنوز شعار نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی را داریم، گفت: بعد از ۴۰ سال استقلالمان را حفظ کردیم و چه نعمتی بالاتر از اینکه در دنیا استقلال داریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به اینکه شیطان از درگاه خداوند رانده شد اما خداوند به او مهلت داد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید شیطان از من مهلت خواست تا بندگانم را گمراه کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه خداوند به شیظان دستور داده که به تحریک بندگانش بپردازد، گفت: پس دستور خداوند به شیطان نیز واجب است. همه ما بر انجام گناه اجازه داریم اما اجازه دادن با دستور دادن متفاوت است.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: بدون اذن خداوند هیچکس نمی‌تواند هیچ کاری کند نه صواب و نه گناه بدین معنا که ما اجازه گناه کردن داریم اما خداوند دستور گناه کردن نداده است.

وی با اشاره به مساله برجام گفت: در مساله برجام، دولت تصمیم گرفت که با آمریکا و ۴ - ۵ نفر صحبت کند، مقام معظم رهبری نفرمود که بروید صحبت کنید، دستور صحبت ندادند، اما اذن صحبت دادند.. " (این جمله اصلاح شده است. )
 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه وقتی خداوند به مردم می‌گوید هر کاری که دوست دارید انجام دهید را انجام دهید یک دستور نیست بلکه به معنای این است که اذن دارید، ادامه داد: در عالم هیچ موجودی بدون اذن خداوند هیچ کاری نمی‌کند اما خداوند به شیطان اجازه تحریک انسان را داده است.

امام جمعه کرج:

شایسته نیست در ۴۰ سالگی انقلاب مردم در صف گوشت باشند

امام جمعه کرج گفت: در طول ۴۰ سال گذشته کشور به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته و می‌توان گفت این انقلاب در اوج سر زندگی و نشاط قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ بهمن کرج با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ۱۲ بهمن سال ۵۷ امام خمینی (ره) پس از سال‌ها دوری به وطن بازگشته و با استقبال بی نظیر مردم مواجه شدند.

وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته کشور به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته و می‌توان گفت این انقلاب در اوج سر زندگی و نشاط قرار دارد.

وی افزود: امروز دشمنان مدعی هستند که عمر انقلاب اسلامی رو به پایان است که این توهمی بیش نیست.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه دشمنان می‌گویند انقلاب تمام‌شده، گفت: برخی ادعا دارند که انقلاب تمام‌شده، اگر این‌طور است پس این‌همه سختگیری به اخلاق و فرهنگ برای چیست؟

این مسئول توضیح داد: ملت ایران باید به هوش باشند و فراموش نکنند دشمنان از هر راهی که بتوانند به دنبال رسیدن به اهداف خود و تضعیف ریشه‌های انقلاب هستند.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با اشاره به اینکه دشمنان اسلام درصدد هستند چهره این دین مبین را بد جلوه دهند، گفت: آن‌ها به دنبال اسلام هراسی و شیعه هراسی هستند و تلاش می‌کنند که فساد را در کشور ما اشاعه دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تبلیغات ضد انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف کسانی که تبلیغات سو می‌کنند چیزی جز مأیوس کردن مردم نیست، جای تأسف دارد که بعضی‌ها نیز جوری عمل می‌کنند که چهره اسلام به‌صورت بد، مخابره شود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود و شرایط حاکم بر بازار گفت: آیا سزاوار است که مردم در سال گشت انقلاب در صف گوشت بایستند؟

امام جمعه کرج افزود: متولیان باید برای سروسامان دادن به وضعیت تلاش کنند و تصمیمات درستی اتخاذ کنند.

وی در ادامه با اشاره به گرفتار شدن برخی مسئولان به برخی آفت‌های انسانی توضیح داد: امروزه باید روحیه مطالبه گری را تقویت کنیم تا با مفاسدی مانند تجمل‌گرایی، اشرافیت، اشرافی زدگی و منفعت‌طلبی که عده‌ای از مسئولان گرفتارش شده‌اند، دامن انقلاب را از این آلودگی‌ها پاک‌کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به نشست خبری وزیر خارجه امریکا و وزیر خزانه‌داری این کشور که چهاردهم آبان برگزار شد، ابراز کرد: حرف‌هایی که آن‌ها در این نشست مطرح کردند نشان دهنده زنده بودن تفکر انقلابی در ایران است.

وی خاطر نشان کرد: در طول این ٤٠ سال گذشته هر وقت بر اساس تفکر انقلاب عمل کردیم، از بن‌بست بیرون آمدیم و موفق شدیم اما زمانی که نسخه‌های غربی را به ما تحمیل کردند و به‌ناچار عمل کردیم، گرفتار شدیم و ضرر کردیم.

وی گفت: به کوری چشم بدخواهان و تفاله‌های داخلی‌شان، با تکیه‌بر خدا، پیروی از رهبر انقلاب و حضور متدین مردم، انقلاب زنده است و باصلابت به سمت آرمان‌های خود درحرکت است.

امام جمعه ارومیه:

هیچ تهدید و تحریمی نمی‌تواند ملت ایران را از پاسداری آرمان‌های انقلاب باز دارد

امام جمعه ارومیه گفت: جمهوری اسلامی ایران با صلابت تر از قبل در مسیر رسیدن به آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته ارومیه تلاش آمریکا برای تشکیل اجماع عمومی علیه ایران را نشان از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: آمریکای به ظاهر ابرقدرت و اذنابش چهل سال است که سعی در ساقط کردن نظام اسلامی به طرق مختلف داشته اند اما امروز دنیا شاهد آن است که جمهوری اسلامی ایران با صلابت تر از قبل در مسیر رسیدن به آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کند و دستاوردهای بسیار گسترده‌ای در همه زمینه‌ها کسب کرده است که این خود نشان از کارآمدی نظام اسلامی ایران است.

حجت الاسلام قریشی با اشاره برگزاری اجلاس ضد ایرانی در ورشو لهستان در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه هدف از برگزاری این اجلاس را ایجاد جنگ روانی و تبلیغاتی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در جریان جنگ جهانی دوم ایران پذیرای تعداد کثیری از پناهندگان لهستانی در کشور بوده است اما امروز شاهد این هستیم که این کشور میزبانی اجلاس ضد ایرانی به سرکردگی آمریکا را قبول کرده است.

وی افزود: سفیران و سران لهستان باید از فراهم سازی بستر اجلاس ضد ایرانی شرمسار باشند چرا که منطقاً جواب خوبی، بدی نیست.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: همچون شکست سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا در عراق و سوریه برگزاری اجلاس ضد ایرانی نیز قطعاً به شکست‌های آمریکا در برابر ملت ایران خواهد افزود و اگر رضایت الهی را در کارها اولویت قرار دهیم چنین نشست‌هایی هیچگاه نمی‌تواند اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به مخاطره بیاندازد.

وی با اشاره به سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز تاکید کرد: ملت بزرگ و همیشه پیروز ایران اسلامی با حضور دشمن شکن خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی خواهند کوبید و به آمریکا و اذنابش ثابت خواهند کرد هیچ تهدید و تحریمی نمی‌تواند ملت ایران را از پاسداری آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی باز دارد.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه هر مفهومی در قالب هنر در جامعه ارائه شود در اذهان جامعه ماندگار خواهد بود بر لزوم توجه و نظارت مضاعف مسئولین بر این عرصه تاکید و اظهار کرد: اخیراً در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر حوادثی در سایه غفلت مسئولین رخ داد که قلب تمام افراد انقلابی را آزرد.

وی یکی از اهداف اصلی جشنواره فیلم فجر را تبیین اهداف انقلاب در قالب هنر دانست و یادآور شد: باید در قالب این جشنواره هنرمندان انقلابی ودلسوز که همواره مروج آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده اند مورد تکریم و تقدیر قرار گیرند نه عده‌ای که صراحتاً جمهوری اسلامی را عامل عدم پیشرفت خود عنوان می‌کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به الگو بودن هنرمندان در جامعه خاطرنشان کرد: اخلاق و رفتار هنرمندان در جامعه نهادینه می‌شود و این افراد باید بیش از دیگران مراقب طرز رفتار و ظاهر خود باشند اما با این حال شاهد آن هستیم که برخی با نقض حجاب و پوشش‌های بعضاً مستهجن مروج بی عفتی در جامعه هستنذ و این جای تأسف دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha