• چهارشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97101910320
  • خبرنگار : 71600

آمازون باارزش ترین برند جهان شد

آمازون باارزش ترین برند جهان شد

ارزش بزرگ ترین فروشگاه مجازی جهان با رسیدن به ۷۹۷ میلیارد دلار بالاتر از شرکت هایی چون مایکروسافت و اپل قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، آمازون توانست بار دیگر با پشت سر گذاشتن مایکروسافت به باارزش ترین برند جهان تبدیل شود و مایکروسافت با ۷۸۳ میلیارد دلار ارزش در رده بعدی قرار گرفته است. اپل نیز که ضلع سوم باارزش ترین شرکت های جهان را تشکیل می دهد با ۷۰۲ میلیارد دلار ارزش در رده بعدی قرار گرفته است. در حال حاضر ارزش هر سهم شرکت آمازون در بورس نیویورک ۱۶۲۹.۵۱ دلار است در حالی که ارزش هر سهم شرکت مایکروسافت ۱۰۲.۰۶ دلار است.

به گفته متخصصان، خدمات جدید آمازون در فضای ابری و تجارت الکترونیکی می‌تواند موفقیت این شرکت را بیش از پیش هموار کند. فاکتور مهم دیگر موفقیت آمازون را باید در مدیریت آن یعنی جف بزوس جستجو کرد که ثروتمندترین فرد حال حاضر در جهان است. آمازون هم چنین به مانند برخی از رقیبانش به مانند فیس بوک با مسایل سیاسی دست به گریبان نیست و تلاطمات فضای سیاست معمولا بر عملکرد آن تاثیری ندارند.

پیشتر در تابستان امسال ارزش هر سه شرکت برای نخستین بار از یک تریلیون دلار نیز گذشت اما در اواخر سال و به دلیل ریزش سنگین در بازارهای بورسی جهان، ارزش سهام این شرکت ها نیز تقریبا ۳۰ درصد ارزش خود را از دست داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha