به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایدهپردازان، اگر قبول داشته باشیم که دنیا بازاریابی محصول، بیشباهت به صحنه جنگ نیست، اصطلاح "بازاریابی چریکی" بسیار برازنده به نظر میرسد. از آنجایی که شرکتهای کوچک مانند سازمانهای بزرگ توانایی تحمل شکست ریسکهای عظیم و بازاریابیهای گرانقیمت را ندارند جایی برای خطا برایشان وجود ندارد. پس باید مانند سربازان چریکی عمل کنند که با حداقل امکانات و با همان تصمیم اول به نتیجه برسند.
البته همه اینها بدان معنی نیست که بازاریابی چریکی فقط مختص کسبوکارهای کوچک است. تقریبا هر سازمان با هر اندازهای میتواند از مزایای این نوع بازاریابی بهرهمند شود چرا که پیچیدگی انواع دیگر را ندارد و برای بسیاری از سازمانهای بزرگ که بدنبال سادهسازی روندهای بازاریابی خود هستند، هم بسیار جذاب است.
اگر هنوز هم مفهوم بازاریابی چریکی برای شما مبهم است، اجازه دهید مثالی بزنیم.
یک فروشگاه کوچک لوازم خانگی توسط دو فروشگاه بزرگتر و پر زرقوبرقتر احاطه شده بود.
یک روز که فروشنده داستان ما به محل کارش میرود، متوجه میشود که دو بنر بزرگ از دو طرف فروشگاههای همسایه آویزان شده که روی یکی نوشته ۷۰ درصد تخفیف ویژه و روی دیگری نوشته حراج فوقالعاده.
فروشنده فروشگاه کوچکتر امکان نصب بنرهای به آن بزرگی و زیبایی را نداشت اما یک راه حل بهتر به ذهنش رسید:
یک تابلو در وسط دو بنر و بالای در ورودی فروشگاه خودش نصب کرد که روی آن نوشته بود: "ورودی اصلی از اینجاست"
در نگاه اول شاید به نظرتان خیلی پیش پا افتاده برسد ولی دنیای بازاریابی همین است. گاهی راهحلهای بسیار ساده و به ظاهر مسخره تاثیرات بزرگی در دیده شدن شما میگذارند.
کافیست که آماده باشید و تکنیکهای این نوع بازاریابی را بشناسید.
از ۵ حرکت فراگیر برای بازاریابی چریکی غافل نشوید و اسرار بازاریابی چریکی موفق را بکار ببندید.
انتهای رپورتاژ خبری
نظرات