• دوشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97101005106
  • خبرنگار : 71415

افزایش قتل اصحاب رسانه در ۲۰۱۸؛ ۹۴ خبرنگار سال جاری کشته شدند

افزایش قتل اصحاب رسانه در ۲۰۱۸؛ ۹۴ خبرنگار سال جاری کشته شدند

بر اساس اعلام یک انجمن صنفی بین‌المللی خبرنگاران در جهان در سال ۲۰۱۸ میزان قتل خبرنگاران و اصحاب رسانه در حین انجام شغل افزایش یافته، در حالی که این رقم در شش سال قبل از آن در مجموع کاهش نشان داده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، هر چند که در سال ۲۰۱۸ یک افزایش جهانی در کشته شدن خبرنگاران رخ داده، اما دست کم برای دومین سال متوالی رقم مربوط این کشته ها دو رقمی است.

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران با حدود ۶۰۰ هزار خبرنگار و اصحاب رسانه متعلق به ۱۸۷ اتحادیه و انجمن صنفی در این حوزه در بیش از ۱۴۰ کشور دنیا ارتباط دارند.

کشور عراق که در ربع قرن گذشته در آن ۳۰۹ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای کشته شدند تا مدت زیادی در صدر فهرست سالانه این فدراسیون قرار گرفت. این فدراسیون با این حال برای سال جاری میلادی  فقط یک مورد کشته شدن یک عکاس خبری را شناسایی کرده است.

این گروه گفت که گزارش جدیدش نشان داده است که خبرنگاران با خطراتی به جز ریسک‌های مربوط به عمل انجام وظیفه خبرنگاری نسبت به مناطق جنگی یا گروه های افراطی نزدیک هستند.

این گروه در بیانیه خود گفت: فاکتورهای دیگری وجود دارد نظیر افزایش بی تحملی نسبت به خبرنگاری مستقل، پوپولیسم ، اشاعه فساد و جرم و جنایت و فروپاشی نظم و قانون.

در ‌عین ‌حال در فهرست امسال، آمریکا در جایگاه ششم با وقوع پنج مورد قتل قرار دارد. در ۲۸ ژوئن فردی مسلح در شهر آناپولیس در مریلند آمریکا در دفتر روزنامه‌ کاپیتال گازت  شروع به تیراندازی کرده و چهار خبرنگار و یک مسئول فروش را به قتل رساند. این فرد  این روزنامه‌ را بعد از شکست خوردن یک شکایت علیه آن به اتهام افتراء زنی تهدید به حمله کرده بود.

در تاریخ دوم اکتبر "قتل جمال خاشقجی" خبرنگار واشنگتن پست که زندگی تبعیدی به عنوان شهروند آمریکا داشت، رخ داد که تاثیری جهانی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha