• دوشنبه / ۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97100301621
  • منبع : نمایندگی خوزستان

اولین شهرداران اهواز از روزهای یک شهر جنگی گفتند

اولین شهرداران اهواز از روزهای یک شهر جنگی گفتند

ایسنا/خوزستان مراسم رونمایی از کتاب "شهریاران شهر" که در حوزه تجربیات و خاطرات شهرداران سابق اهواز تالیف شده است، فرصتی بود تا شهرداران پیشین اهواز گرد هم آمده و در تالار شهر از روزهای گذشته و خاطرات اهواز در دوران جنگ تحمیلی و چگونگی مدیریت یک شهر جنگی بگویند.

به گزارش ایسنا، نجف‌علی طباطبایی نخستین شهردار اهواز پس از پیروزی انقلاب  در مراسم رونمایی از کتاب شهریاران شهر (تجارب و خاطرات شهرداران اهواز پس از انقلاب اسلامی) که امروز (3 دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به سخنان امام(ره) در مورد خوزستان، اظهار کرد: امام(ره) فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است که این سخن شاید زیباترین جمله بیان شده از امام(ره) درمورد خوزستان باشد؛ باید خوزستانی‌ها و مخصوصا اهوازی‌ها به خود ببالند که امام(ره) چنین سخنی درمورد این استان فرمودند.

وی با اشاره به چگونگی منصوب شدن خود به عنوان نخستین شهردار اهواز پس از انقلاب اسلامی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز کارکنان و مدیران شهرداری اهواز در حال اعتصاب بودند که نماینده امام(ره) در خوزستان، برای خارج کردن پرسنل شهرداری اهواز از حالت اعتصاب، از من خواستند شهردار اهواز شوم اما من تا آن زمان کار اجرایی انجام نداده بودم. نماینده امام(ره) حکم شهردار شدن من را صادر کردند اما من منتظر صلاحدید امام(ره) ماندم که از طرف ایشان نیز به عنوان شهردار اهواز منصوب شدم.

مردم برای پرداخت عوارض نوسازی صف می‌کشیدند

طباطبایی گفت: در آن زمان بیشتر کارگران و کارمندانی که با ما همکاری داشتند تا پاسی از شب کار می‌کردند. هنگامی که مردم مشاهده می‌کردند چگونه برای کار تلاش می‌شود برای پرداخت عوارض نوسازی صف می‌کشیدند.

نخستین شهردار اهواز پس از انقلاب اسلامی گفت: دو چیز برای یک مدیر بسیار حائز اهمیت است؛ مدیر باید تقوا و تواضع داشته باشد. 99 درصد مدیران شهرداری متقی و متواضع بوده و هستند.

شهردار اهواز در اولین روز جنگ

به گزارش ایسنا، در ادامه محمدرضا شریف‌نیا دومین شهردار اهواز پس از انقلاب اسلامی که دوره شهرداری وی همزمان با زمان جنگ تحمیلی بوده است، اظهار کرد: حدود هفت ماه در شهرداری اهواز خدمت کردم. بزرگ‌ترین واقعه در زمان خدمتم آغاز جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: تنها در یک روز 54 نقطه شهر اهواز توسط دشمن بمباران شد.

اهواز مرکز جنگ تحمیلی

شهردار اهواز در زمان جنگ تحمیلی اظهار کرد: در خوزستان در بیش از 1200 کیلومتر جنگ داشتیم و نیروهای بعثی با بیش از 14 لشکر مسلح به کشور ما حمله کردند اما اهواز مرکز جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس یک دانشگاه انسان‌ساز بود. کجا انسان‌هایی مانند شهید باکری و علی هاشمی یافت می‌شود؛ حاصل این جنگ بیش از 250 هزار شهید بوده است.

شریف‌نیا گفت: اکنون کسانی که در اهواز صاحب قدر و منزلت هستند، باید قدر خود را بدانند و با تمام وجود به مردم اهواز خدمت کنند.

شهرداری اهواز در صف نخست جنگ بود

دومین شهردار اهواز پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: در روز نخست جنگ تحمیلی سه نقطه فرودگاه اهواز را بمباران کردند و این در حالی بود که قرار بود فردای آن روز رئیس جمهور وقت به اهواز سفر کند اما حفره‌هایی در فرودگاه ایجاد شده بود. تصمیم به آسفالت فرودگاه گرفتیم اما به دلیل اینکه باند فرودگاه نیاز به آسفالت مخصوص داشت برخی رضایت به این کار نداشتند.

وی ادامه داد: بالاخره کار آسفالت در ساعت 23 آن شب به پایان رسید و فردای آن روز، رئیس جمهور وقت به اهواز آمد.

شریف‌نیا افزود: آن لکه‌گیری آسفالت، تا سال 70 ماندگار بود تا روزی که توسعه فرودگاه اهواز تعریف شد.

باید به نحو احسن به مردم شهر خدمت شود

شهردار اهواز در زمان جنگ تحمیلی گفت: در آن زمان شهر خلوت شده بود و عده‌ کمی از شهروندان در اهواز مانده بودند که در حال خدمت به مردم بودند. در آن زمان یک قوطی رنگ داشتیم و شعار می‌نوشتیم که تا چند سال پیش برخی شعارها هنوز در اهواز باقی بودند.

دومین شهردار اهواز خطاب به کارکنان شهرداری، بیان کرد: اهواز شهر بزرگی است و به خدمت احتیاج دارد اما متاسفانه مسئولین مملکت آنچنان که باید به این شهر خدمت نکرده‌اند و اکنون حدود 400 هزار حاشیه‌نشین در اهواز وجو دارد. همچنین بیکاری، مردم را بسیار آزار داده است. بنابراین باید به نحو احسن به مردم شهر خدمت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha