• دوشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۷ / ۰۷:۱۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 97092612751
  • خبرنگار : 71541

درخواست هزینه یکسان‌سازی تعرفه‌های موبایل

بهانه‌ی جدید برای یک کلاهبرداری!

بهانه‌ی جدید برای یک کلاهبرداری!

این روزها بازار سودجویی و دریافت هزینه‌های مازاد بر خدمات داغ شده است و هر یک از سودجویان از راهی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه از ابتدای مهرماه سال جاری به یکسان‌سازی تعرفه‌های خود اقدام کردند تا بدین ترتیب هر دقیقه مکالمه درون و برون شبکه، در هر یک از اپراتورها به‌صورت تک نرخی محاسبه شود؛ به گفته‌ی آن‌ها، این روش جدید قیمت‌گذاری موجب سهولت و شفافیت بیش‌تر در محاسبه هزینه مکالمات مشترکین می‌شود. درواقع در حالی که تا پیش از این، تماس‌های اپراتورهای همراه با سایر اپراتورها، هزینه‌ی متفاوت و بعضا بیش‌تری در مقایسه با تماس با شماره‌های همان اپراتور داشت، اما با یکسان‌سازی تعرفه، این تفاوت حذف شد.

اگرچه همان زمان هم یکسان‌سازی تعرفه‌ها موجب افزایش قیمت در برخی از تماس‌های درون‌شبکه یا برون‌شبکه برای اپراتورهای اول و دوم شده بود، اما نفس یکسان‌سازی تعرفه‌ها به خودی خود، اتفاق مثبتی بود که رخ داد. این موضوع هم توسط هر یک از اپراتورها از طریق پیامک و انتشار اطلاعیه در رسانه‌های خبری و یا اطلاع‌رسانی در وب‌سایت اپراتورها انجام شد.

درحالی که یکسان‌سازی تعرفه‌ها و تک‌نرخی شدن تماس‌های درون‌شبکه یا برون‌شبکه برای اپراتورهای اول و دوم، هزینه‌ای برای مشترکان ندارد و جزو خدماتی است که توسط اپراتورها ارائه شده، اما به نظر می‌رسد برخی اقدام به سودجویی از این موضوع کرده و به گفته برخی کاربران، تماس‌هایی با آن‌ها گرفته و بابت یکسان‌سازی تعرفه‌ها درخواست هزینه‌ کرده‌اند. البته اپراتورها نیز به ایسنا اعلام کردند که این درخواست‌ها کلاهبرداری بوده و نباید هزینه‌ای بابت این خدمات پرداخت شود.

با وجود این، با توجه به این‌که این روزها بازار سودجویی و دریافت هزینه‌های مازاد بر خدمات داغ شده است و هر یک از سودجویان از راهی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند، کاربران باید دقت داشته باشند که هنگام رویارویی با موارد این‌چنینی، در مرحله‌ی ابتدایی هزینه‌ای را برای این افراد واریز نکنند و پس از آن، موضوع را با اپراتور و مسوولان مربوطه در میان بگذارند.

اخیرا هم وزیر ارتباطات در پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، در راستای آگاه‌سازی کاربران اعلام کرد که نرم‌افزارها و یا پیام‌هایی که در فضای مجازی، با عنوان شارژ و یا اینترنت رایگان، تبلیغ می‌کنند، دروغ و فریب است. هم‌چنین تماس‌هایی که با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی از شما درخواست اطلاعات بانکی می‌کنند، نیز کلاهبرداری است و باید مراقب باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۶ ۱۰:۵۲

بازم دمتون گرم که همچنین واقعیتی را نوشتید. ....