• یکشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 97092512377
  • خبرنگار : 71424

بطحائی خبرداد: برنامه دولت برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان

بطحائی خبرداد: برنامه دولت برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تکالیف مهارت محور دستورالعملی تهیه شده است گفت: چیزی به نام حذف تکالیف در منزل موضوعیت نداشته و بحث ما تغییر ماهیت تکالیف بوده است.

به گزارش ایسنا، سید بطحایی در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش درباره مشق شب دانش آموزان ابتدایی و اظهارات صورت گرفته پیرامون آن گفت: درباره تکلیف منزل و مشق شب، یک تغییر رویکرد مشخص داریم.

وی افزود: البته هنوز این رویکرد بطور کامل اتفاق نیفتاده زیرا مستلزم فراهم شدن شرایطی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌ تکالیف مهارت محور تاکید دارد که آن بخش از تکالیف که در مدرسه امکان انجام دارد، تحت نظارت معلم انجام شود گفت: به این معنا که تکالیفی مانند رونویسی‌ و دیکته‌ و تمرین خوشنویسی در مدرسه انجام شود و تکالیف مهارت محور در منزل دنبال شود.

بطحایی ادامه داد: در واقع ماهیت تکالیف منزل با رونویسی و حفظ کردن مطالب متفاوت است. در منازل تکالیف را به سمتی می‌بریم که مهارت‌های فردی و اجتماعی را در دانش آموزان تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه برای تکالیف مهارت محور دستورالعملی تهیه شده است عنوان کرد: چیزی به نام حذف تکالیف در منزل موضوعیت نداشته و بحث ما تغییر ماهیت تکالیف بوده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در تکالیف مهارت محور خانواده بخشی از زحمت را به عهده دارد و تکالیف ناظر بر توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی است.

بطحایی همچنین درباره اجرای رتبه‌بندی برای بازنشستگان فرهنگی گفت: هنوز آیین‌نامه رتبه‌بندی را تدوین نشده است. درواقع لایحه ما بعد از تصویب در هیئت دولت به مجلس می‌رود و بعد از تصویب در مجلس آیین‌نامه اجرایی برای آن نوشته می‌شود که باید به تصویب هیئت وزیران برسد.

 وی افزود: بعید می‌دانم که در آیین‌نامه اجرایی درباره بازنشستگان مطلبی آورده شود، اما بطور کلی دولت برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان برنامه‌ای دارد که امیدوارم بخشی از نظر فرهنگیان بازنشسته را تأمین کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره حمایت از دانش‌آموزان پژوهشگر نیز گفت: برای شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان بر حوزه‌های علمی تکیه نمی‌کنیم، زیرا دانش‌آموزان هر کدام در یکی از ساحت‌ها دارای استعدادهای درخشان و برتر هستند. برنامه خوبی در مرکز استعدادهای درخشان در حال انجام است و یک سازمان مردم نهاد شکل می‌گیرد که از اهداف اصلی اش این است که با کمک آموزش و پرورش جنبه‌های مختلف استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی و پرورش دهند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۵ ۱۲:۲۶

مهارت های فنی و حرفه ای کل دانش اموزان درکنار درس های کلاسیک از دوره دبستان تا اتمام دوره متوسط تقویت شود. یعنی وقتی یک نفر دیپلم درسی گرفت حداقل دریک رشته تخصص فنی کامل داشته باشد تا باعث رونق بازار صنعت وهنر شود. شرط استقلال اقتصادی در همین مهارت فنی و حرفه ای خوابیده.