به گزارش ایسنا، محمد پورفخری ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راهآهن هرمزگان، افزود: خودم را لایق تعاریف و تمجیدهای مسئولان عالیقدر در این جلسه نمیدانم و امیدوارم توانسته باشم در مدت 35 سال خدمتم کمکی به توسعهبخشی حملونقل ریلی در کشور کرده باشم.
وی با بیان اینکه مدیران حملونقل ریلی باید در برابر فعالیتها و برنامهها، استوار و محکم باشند، اظهار کرد: باید هرروز تلاش خود را مضاعف کنیم تا به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "بار را از جاده به ریل ببریم" نزدیکتر شویم.
مدیرکل سابق راهآهن هرمزگان با اشاره به اینکه خوشحالم که سرانجام با تقاضای بازنشستگیام موافقت شد، تصریح کرد: ظرف سالیان گذشته هم در بخش تأسیسات و هم زیرساختها راهآهن جمهوری اسلامی ایران با جهشهای بزرگی همراه بود و هرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.
وی ادامه داد: در بین 21 اداره کل راهآهن سراسر کشور، هرمزگان در بخشهای تن به کیلومتر، تخلیه و بارگیری همواره در رتبه اول یا دوم قرار داشته و دارد.
پورفخری با بیان اینکه از سال 92 که به هرمزگان آمدم تمامی آمارها با جهش مناسبی روبهرو شدند، عنوان کرد: میانگین تعداد واگنها از 567 به 960 واگن و از 13 میلیون تن بار به 20 میلیون تن در سال رسید.
وی در پایان اضافه کرد: ماسوری فردی فعال و توانمند است و بهطور حتم میتواند این مسیر را باقدرت بیشتر و توان مضاعف ادامه دهد.
مسیر انتصاب مدیران کل راهآهن هرمزگان از مسیر طبس میگذرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم گفت: باید از تجارب و توانمندی مدیران هرمزگانی راهآهن نیز همچون استانهای دیگر در سمتهای مدیرکلی چه در هرمزگان و چه در خارج از هرمزگان بهره گرفته شود زیرا هم مطالبه مردم و هم مطالبه مدیران کار بلد هرمزگانی است.
به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی افزود: ظاهراً مسیر راهآهن و مدیران کل آن در هرمزگان از مسیر طبس میگذرد که پسازآنکه آقای پورفخری که سابقه مدیریت در طبس داشت این بار هم مدیری انتخاب شود که از مدیریت در طبس میآید.
وی با بیان اینکه امیدوارم همانطور که مدیران سایر استانها خوب دیده میشوند تلاش مدیران هرمزگانی در مجموعه راهآهن هم دیده شود، اضافه کرد: باید از تجارب و توانمندی مدیران هرمزگانی راهآهن نیز همچون استانهای دیگر در سمتهای مدیرکلی چه در هرمزگان و چه در خارج از هرمزگان بهره گرفته شود زیرا هم مطالبه مردم و هم مطالبه مدیران کار بلد هرمزگانی است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه هرمزگان از معدود استانهایی است که هر چهار حوزه حملونقل را دارا است، خاطرنشان کرد: هرمزگان و استانهایی نظیر آن باید موردحمایت دستگاههای دولتی کشور قرار گیرند تا سبب توسعه اقتصادی کشور شوند.
وی یکی از ضرورتهای توسعهای در هرمزگان را راهاندازی شبکه حملونقل دانست و عنوان کرد: باید شبکهای یکپارچه در زمینههای بنادر، راهآهن، فرودگاهها و جاده در هرمزگان شکل بگیرد تا میزان انبار کالا کاهش یابد و هزینهها را کم کند و نگذاریم کالایی بر روی زمین بماند.
اکرمی با بیان اینکه باید بار کشتیهای ورود به هرمزگان سریعاً تخلیه و به نقاط مختلف ارسال شود، اظهار کرد: اگر این موضوع را جدی گرفتیم بهطور حتم آینده روشنی را شاهد خواهیم بود وگرنه باید همچنان هزینه انبارداری را بر دوش بکشیم.
وی در پایان با تأکید بر استفاده از تجارب مدیران توانمند و تلاشگر در تمامی دنیا، از قائممقام مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران خواست نسبت به انتشار خاطرات مدیران بازنشسته این مجموعه همت جدی به کار ببندد و اضافه کرد: بنده بهتمامی فرمانداران هرمزگان ابلاغ کردم روزانه خاطرات کاری خود را ثبت کنند تا برای مدیران آینده چراغ راهی باشد زیرا باید بدانیم تجربه مروارید گران بهایی است که در هیچ دانشگاهی عرضه نمیشود.
جدیتم در مدیریت بر هر امر دیگری سنگینی میکند
مدیرکل جدید راهآهن هرمزگان هم در این جلسه گفت: مردم به مسئولان راهآهن اعتماد کرده و از قطار برای جابجایی بهره میگیرند پس باید به فکر توسعه این بخش باشیم زیرا اقتصادیترین راه سفر همین قطار است که اکنون با آمارهای روز دنیا فاصله داریم.
به گزارش ایسنا، حسن ماسوری افزود: از اعتماد مدیرعامل و اعضای هیئتمدیره راهآهن کشور متشکرم که این سمت مهم را به بنده سپردند.
وی با بیان اینکه آوازه توسعه هرمزگان در بخش ریلی طی سالیان اخیر همواره به گوش رسیده است، تصریح کرد: هر چه یاد گرفتم و تجربه کسب کردم از همکاران قدیمی و گذشته بوده است و امیدوارم در مسئولیت جدید همچون گذشته تمام توان را برای خدمت به مردم قرار دهم.
مدیرکل جدید راهآهن هرمزگان با اشاره به اینکه بنده فردی جدی هستم و جدیتم در مدیریت بر هر امر دیگری سنگینی میکند، اضافه کرد: باید کار را جدی گرفت تا با برنامه و تلاش بتوانیم تمامی برنامهها را عملیاتی کنیم.
ماسوری با بیان اینکه محیط کار راهآهن سخت اما دقیق است، افزود: مردم به مسئولان راهآهن اعتماد کرده و از قطار برای جابجایی بهره میگیرند پس باید به فکر توسعه این بخش باشیم زیرا اقتصادیترین راه سفر همین قطار است که اکنون با آمارهای روز دنیا فاصله داریم.
وی ابراز کرد: در این چند سال خوشبختانه در جذب جابجایی بار به سمت حوزه ریلی تلاش زیادی شده و شاهد جهش زیادی هستیم اما همچنان قانعکننده نیست.
مدیرکل جدید راهآهن هرمزگان در پایان با بیان اینکه تاکنون تمامی معاونین بنده مدیرکل شدهاند، خاطرنشان کرد: بنده در دو مؤلفه علم و ایمان همواره آموخته و احساس غرور نمیکنم و سعی در افزایش آنها دارم.
انتهای پیام
نظرات