• سه‌شنبه / ۶ آذر ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 97090602566
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

لبنیات سنتی در خراسان‌شمالی بدون نرخ ثابت

لبنیات سنتی در خراسان‌شمالی بدون نرخ ثابت

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان خراسان‌شمالی گفت: لبنیات سنتی در این استان نرخ ثابت ندارد.

«حسین قاسم‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود این‌که خراسان‌شمالی از قطب‌های تولید شیر در کشور است اما باید مردم آن لبنیات را با قیمت زیاد خریداری کنند؟ و آیا انصاف است که ارزان‌ترین نوع پنیر در بازار روز بجنورد با رقم کیلویی 20 هزار تومان فروخته شود؟ در ادامه اظهار کرد: در لبنیات صنعتی، واحد تولیدی محصول را تولید می‌کند و با یک نرخ سود مصوب و مشخص شده آن را به فروش می‌رساند.

وی افزود: اما یکی از علت‌های مهم افزایش قیمت لبنیات سنتی در این استان عدم نرخ‌گذاری آن از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است و همین امر سبب شده تا هر فروشگاهی با هر رقمی که دوست دارد این محصول را به فروش برساند.

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان خراسان‌شمالی ادامه داد: در حقیقت اداره‌کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان این محصول را به رسمیت نمی‌شناسند و همین امر موجب شده تا از نرخ‌گذاری آن نیز ممانعت شود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: طی یکی دو هفته گذشته با این دستگاه مکاتبات لازم نیز انجام شده است اما هنوز پاسخی اعلام نشده است.

این مسئول با تأکید بر این‌که میزان شیر در این استان بسیار بالاست، گفت: میزان مورد نیاز کارخانه‌های لبنی برداشته می‌شود و مابقی شیر تولیدی به خارج استان صادر می‌شود در نتیجه کارگاه‌های تولید لبنیات با مقداری کمبود شیر هم مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: نبود قیمت مشخص، موجب شده تا دستگاه‌های نظارتی نیز بر روی قیمت لبنبات سنتی موجود در استان نیز نظارت نداشته باشند.

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان خراسان‌شمالی با اشاره به این‌که 16 کارگاه سنتی تولید لبنیات در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 12 کارگاه فعال هستند و روزانه هفت تا 10 تن شیر تزیرق این کارگاه می‌شود.

قاسم‌زاده یادآور شد: از سوی دیگر مقداری شیر نیز توسط خود دامدار به‌صورت مستقیم به سوپرمارکتی‌ها به فروش می‌رسانند در نتیجه این آمار نشان‌دهنده آن است که میزان مصرف شیر و لبنیات سنتی در این استان زیاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha