«محمد نفریه» در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح پژوهشی «کفایت مربیان» از سه سال قبل و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی آغاز شده است، افزود: « بعد از آمادهشدن طرح پژوهشی مذکور، ابزارهای لازم را برای سنجش کفایت مربیان ساختیم یا استانداردسازی کردیم.»
وی با بیان اینکه مربیان از چهار منظر « سلامت جسمی، روانی، میزان دانش و سطح دینداری» بررسی میشوند، اظهار کرد: « برخی از این شاخصها باید به استاندارد کشوری تبدیل میشدند. برای مثال برای تبیین شاخص سطح دینداری از ظرفیت دانشگاه امام صادق استفاده شد تا این شاخصها برای مربیان مهدکودکها استخراج شوند.»
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به طراحی تستهای روانسنجی برای مربیان و مشخصکردن محتواهایی که باید آموزش ببینند، افزود: « تمام این شاخصها در طول یک سال و از سوی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مشخص و سال گذشته روی ۱۶۰۰ مربی اجرا شد. از اواخر سال گذشته هم با جهاد دانشگاهی برای استانداردسازی و ساخت ابزارهای سنجش همکاری کردیم تا طرح وارد فاز عملیاتی شود. به این ترتیب سیستم آموزشی یکپارچه و طرح سنجش در چهار حیطه ذکرشده تا سال دیگر برای تمام مربیان انجام می شود.
نفریه با اشاره به اینکه بعد از اجرای این طرح مربیان هم مثل مهدهای کودک، رتبه بندی میشوند، گفت: « با انجام این رتبهبندی نتایج آن روی حقوق و مزایای مربیان تاثیر دارد؛ به این ترتیب که مربیان باسابقهتر امنیت شغلیشان بیشتر میشود، همینطور مهدهایی که ستارههای بالاتر دارند باید از مربیان با درجه بالای آموزشی استفاده کنند، همچنین حقوق و مزایای بیشتری به آنها تعلق میگیرد.»
به گفته وی، این مربیان مرتبا در حال سنجش و بازآموزی هستند و از سال آینده کارت مربیگری، با رتبه و درجهبندی صادر خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات