• یکشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 97080603199
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

در بسته‌بندی سوغات‌، سلیقه و بودجه افراد لحاظ شود

در بسته‌بندی سوغات‌، سلیقه و بودجه افراد لحاظ شود

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: بسته‌بندی‌های ما باید بر اساس سلیقه، ذائقه و بودجه طراحی شود، زیرا سلیقه و بودجه هر فردی با یکدگیر متفاوت است. در نتیجه بسته‌هایی که طراحی می‌کنیم باید آنقدر انعطاف‌پدیر باشد که در قالب‌های مختلف قابل ارائه باشد.

به گزارش ایسنا، مژگان ثابت تیموری ظهر امروز در همایش طراحی و بسته‌بندی سوغات ویژه خراسان رضوی، در  اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: بحث سوغات و بسته‌بندی از سال گذشته به درخواست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان به کمیسیون گردشگری و خدمات واگذار شد.

وی ادامه داد: از آن زمان کارگروه سوغات ذیل این کمیسیون شکل گرفت و جلسات متعددی نیز در این راستا برگزار شد تا به یک جمع‌بندی جامع در خصوص بسته‌بندی سوغات دست پیدا کنیم که متناسب و در شأن امام رضا (ع)، شهر مشهد و خراسان رضوی باشد.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: با توجه به وجود حجم 31 میلیون زائری که مشهد مشرف می‌شوند، به این نتیجه رسیدیم که با ارائه برندی در زمینه سوغات بتوانیم محصولات استان خود را برای زائران به یادگار بگذاریم.

تیموری با بیان اینکه گردشگران داخلی و خارجی به مشهد و خراسان رضوی به عنوان زائر و سرمایه‌گذار مراجعه می‌کنند و بر اساس نیاز خود تحفه‌ای را به یادگار خواهند برد، تصریح کرد: بنابراین صنایع دستی و سوغات خراسان رضوی باید در بسته‌های شکیل و قابل توجه قرار گیرد که تمامی اجزای سوغات استان ما را نیز در برداشته باشد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی قطب کشاورزی، تولیدات خشکبار و زعفران است، تاکید کرد: بنابراین بسته‌ای که طراحی خواهد شد، باید دربردارنده این ویژگی باشد که در کنار خشکبار و گوهر و سنگی که در این ظرف قرار خواهد گرفت، یک کالا از صنایع دستی استان قرار نیز قرار گیرد.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مساله دیگر این است که ما دارای سه دسته از گردشگران هستیم که شامل گردشگران داخلی، خارجی عرب و خارجی غیرعرب است و بنابراین باید به سطوح مختلف زائر و گردشگر توجه شود یعنی حداقل برای بسته‌های سوغاتی در نظر گرفته شده، سطح درآمدی نیز لحاظ شود.

تیموری با اشاره به اینکه بسته‌بندی‌های ما باید بر اساس سلیقه، زائقه و بودجه طراحی شود، بیان کرد: زیرا سلیقه و بودجه هر فردی با یکدگیر متفاوت است. درنتیجه بسته‌هایی که طراحی می‌کنیم باید آنقدر انعطاف‌پدیر باشد که در قالب‌های مختلف قابل ارائه باشد.

وی گفت: نکته اصلی و کلید واژه ما، بسته سوغات است. یعنی ما علاوه بر کالایی که درون آن قرار دارد، برای ما ارزش افزوده نیز ایجاد کند. گاهی ما محصولی را بخاطر بسته‌بندی آن خریداری می‌کنیم اما زیبایی بسته گاهی آنقدر ارزش دارد که حاضریم هزینه‌ای برای آن پرداخت کنیم. امیدواریم با این اقدامات سوغات مشهد و خراسان رضوی را برند کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha