• شنبه / ۵ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97080502095
  • منبع : نمایندگی کرمان

صدور بیش از 61 هزار ویزای اربعین در استان کرمان

صدور بیش از 61 هزار ویزای اربعین در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به آخرین آمار تا شب گذشته تصریح کرد: در استان کرمان 62 هزار و 152 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای 61 هزار و 651 نفر ویزا صادر شده است.

به گزارش ایسنا، «محمود عرب‌نژاد» امروز 5 آبان ماه در جلسه ستاد استانی اربعین در کرمان با بیان این‌که امسال مردم کرمان استقبال بسیار خوبی داشته‌اند، اظهار کرد: اعضای کنسولگری موقت عراق در کرمان برخی روزها به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و صدور 9000 ویزا در یک روز در استان کرمان رکورد کشور را شکست.

وی افزود: ثبت‌نام در سامانه سماح برای سفر اربعین تا ساعت 12 امشب تمدید شد و تا عصر فردا صدور ویزا انجام خواهد شد.

عرب‌نژاد با اشاره به آخرین آمار تا شب گذشته تصریح کرد: در استان کرمان 62 هزار و 152 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای 61 هزار و 651 نفر ویزا صادر شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: به‌علت وضعیت ارز، فعالیت سامانه سماح و ثبت‌نام زائران اربعین امسال دیرتر آغاز شد و صدور ویزا نیز 20 روز دیرتر انجام شد.

وی افزود: در روزهای آخر اعلام شد صدور گذرنامه و ویزا همزمان انجام می‌شود که این مسأله موجب مشکلاتی شد و پس از هفت روز گذرنامه برخی زائران بدون ویزا صادر شده بود که برای حل مشکل پیگیری کردیم.

عرب‌نژاد اظهار کرد: بحث ارز همراه زائران نیز مشکلاتی را به وجود آورد که باید برای سال آینده این موارد اصلاح شود و در صورت حل موارد ذکر شده، مشکل خاصی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که استقبال زائران اربعین از استان کرمان تا امروز افزایشی بیش از 17 هزار نفر داشته است.

حجت الاسلام «حسین سازندگی» مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت کرمان نیز در این جلسه گفت: گردان بانوان نانوا از شهر خانوک به‌منظور پخت نان برای زائران اربعین به عراق اعزام شده و بسته‌های فرهنگی بهداشتی شامل کتاب و بسته‌های مهدویت به زبان عربی توسط کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان کرمان تأمین شده است.

وی با اشاره به بازدید از موکب‌های ماهان و بم افزود: کارهای فرهنگی خوبی برای زائران پاکستانی انجام می‌شود و 500 طلبه حوزه علمیه کرمان به‌عنوان امر تبلیغ در راهپمایی اربعین اعزام شدند.

سازندگی یادآور شد: قرارگاه رسانه‌ای اربعین نیز به عراق اعزام شده و در عمود 828 در مسیر نجف به کربلا مستقر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha