• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97061205821
  • خبرنگار : 71533

حمید روحانی:

ارزنده ترین شعار تجمع طلاب«ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» بود

 ارزنده ترین شعار تجمع طلاب«ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» بود

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی، شعار «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت»را شعار مقدس و فوق‌العاده اخلاقی خواند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حمید روحانی در نشست خبری با رسانه ها درباره مسائل سیاسی روز و تجمع اخیر طلاب در قم با بیان اینکه استکبار جهانی از مرجعیت زخم های بسیاری خورده است، گفت: تلاش انگلیس و آمریکا این است که آینده تشیع و مرجعیت را به عهده بگیرد و آنان اگر بتوانند چند نفر آدم های دنیا طلب و خود خواه را در حوزه ها پیدا کنند آینده تشیع را به تاریکی می‌کشانند.

وی افزود: دیدید که چگونه تجمع ۲۵ مرداد طلاب، خواب کسانی که به دنبال سازش با آمریکا هستند و سردمداران برجامند را آشفته کرد. جز این بود که عده ای از طلاب مظلوم به میدان آمدند تا به دولت بگویند که به کمک مردم بشتابید؟

روحانی ادامه داد: واقعیت این است که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا از فیضیه انقلابی وحشت دارد. آمریکا از فیضیه ناآرام که موج هایی را برانگیزد، وحشت دارد. آمریکا فیضیه ای می خواهد که خاموش باشد، حوزه ای می خواهد که خاموش باشد و طلابی که تحت کنترل باشند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی با اشاره به شعار حاشیه ساز تجمع طلاب در قم، گفت: ارزنده ترین شعار این تجمع اما شعار «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» بود که به کسانی که در قدرت هستند و در برج عاج نشسته اند و قدرت مستشان کرده است، نهیب زد و هشداری بسیار اخلاقی و عظیم داد که حواستان باشد که شما نیز روزی از دنیا می روید. شما از مرحوم هاشمی رفسنجانی بالاتر نیستید که با آن دبدبه و کبکبه، عزرائیل جانش را در استخر گرفت. پس به خود آیید و حواستان باشد که همیشه در این جایگاه قرار ندارید.

روحانی ادامه داد: این یک شعار مقدس و فوق‌العاده اخلاقی بود اما دیدیم که چگونه عده ای که زبانشان در دهان آمریکاست چنین شعاری را اینگونه تفسیر کردند که پس هاشمی رفسنجانی را کشته اند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا آیت الله مکارم شیرازی نقد رحیم پور ازغدی به حوزه را نپذیرفت و دربرابر تجمع طلاب واکنش منفی نشان داد، گفت: نظر بزرگان و مراجع تقلید به شکلی است که باید با آنان مستقیما گفت‌وگو کرد تا دید که به چه دلیلی و با رعایت چه مصلحتی این سخنان را بیان کرده‌اند، اما باید گفت که در نهایت بنا به سنت امام راحل از بزرگان انتظار می‌رود که به جوانان حاضر در حوزه های علمیه بهای بیشتری بدهند.

وی با یادآوری هشدار امام خمینی درباره خطر متحجرین برای انقلاب، اظهار کرد: اینکه امام درباره این عناصر هشدار می دهند باید دید این مارهای خوش خط و خال از بین رفته اند یا همچنان در حال توطئه و نقشه هستند. مسلما این عناصر به شدت فعال بوده و هستند و برای شناخت این عناصر ابتدا باید به سراغ ویژگی های متحجرین برویم.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی با برشمردن ویژگی های متحجرین اظهار کرد: نخستین ویژگی این عناصر سکولار بودن آنان و این است که اسلام و حوزه علمیه را به دور از سیاست نگه دارند و به دوران سیاه قبل از انقلاب بر گرداندند. ویژگی دیگرشان این است که اهل اشرافیت هستند و سعی می کنند با رفاه طلبی، اسلام و حوزه علمیه را از راهی که طی کرده منحرف کنند و به طور کلی اسلامی ارتجاعی و آمریکایی را حاکم کنند.

وی ادامه داد: سومین ویژگی آنان این است که تلاش می کنند آینده حوزه و جهان اسلام را به نحوی در دست بگیرند، چرا که آمریکا از جهان اسلام ضربات جبران ناپذیری خورده، بنابراین به دنبال این هستند که عناصر خودخواه، جاه طلب و رفاه طلب را در حوزه ها پرورش دهند و با مرجعیت سازی از این عناصر، آینده اسلام را تحت شعاع قرار دهند.

روحانی با اشاره به تجمع طلاب حوزه در قم، اظهار کرد: در قیام مرداد ۹۷ دیدید که چگونه خواب عناصری که به دنبال سازش با آمریکا هستند آشفته شد. چه اتفاقی افتاد که از روزنامه های زنجیره ای تا عناصر آمریکا در حوزه و آنهایی که به فکر مرجعیت خود در آینده بودند دچار استیصال شدند و به صحنه آمدند؟

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی افزود: حوزویان تنها به وظیفه اسلامی شان عمل کردند و گفتند که مردم در فشار اقتصادی هستند اما می دانید که آمریکا از حوزه و فیضیه انقلابی می ترسد. آمریکا از فیضیه ناآرام وحشت دارد و می داند اگر فیضیه به وضعیت سابق خود برگردد روز بدبختی او خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازشکاران و طرفداران برجام از فیضیه خروشان وحشت دارند، گفت: آمریکا، طلابی را می خواهد که برده و گوش به دهان باشند. دشمن خوب در یافته است که نقش جوانان در انقلاب چقدر مهم است. آنچه در قیام مرداد ۹۷ فیضیه دیده شد نیز خیزش جوانان بود که به وحشت آمریکا انجامید چرا که می دانند اگر جوانان حوزه و دیگر جوانان از فیضیه شروع به خیزش علیه آمریکا کنند، کار آنها تمام است.

روحانی با بیان اینکه دستگاه تبلیغاتی دولت تلاش کرد که با دروغ و ایجاد توطئه، جوی را علیه حوزه ایجاد کند که بگویند عده می خواهند رئیس جمهوری را تهدید به مرگ کنند، گفت: آنان می خواستند نهضتی را در این زمینه به راه بیندازند اما از آنجایی که این دولت به دلیل عملکردش هیچ جایگاه و محبوبیت در میان مردم ندارد، نقشه تیم رسانه ای دولت نیز به جایی نرسید.

وی افزود: از زمانی که هاشمی رفسنجانی رحلت کرد رسانه های خارجی مترصد این بودند بگویند که هاشمی در استخر کشته شده، اما در آن زمان موفق به این کار نشدند ولی حالا مستمسکی پیدا کردند که بگویند با توجه به این شعارها هاشمی در استخر کشته شده و آنهای هم که زبان آمریکا در داخل کشور هستند با جدیت در حال پیگیری این ادعا هستند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی در پایان اعلام کرد: ما کانون فساد و لانه های فسادی که در حوزه شکل گرفته و قصد مرجع سازی و تخریب حوزه ها را دارند، به زودی معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۱:۳۲

ادمهایی با افکار قطبی شده می خواهند تاریخ بنویسند

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۷:۱۵

الکن، تاریخ را با عینک خاص خود میبیند و تحریف میکند.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۱:۳۳

این تابلو بسیار گویا بود و کاخ دنیاطلبان رو بدجوری لرزاند!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۱:۴۹

معلوم شد شما و اطرافیانتان انقلابی واقعی و آقای روحانی و اطرافیانش دنیاطلب آمریکایی هستند؟ ببینم شماها نیستید که رهبری دلالان با پول و بی پول بازار ارز و دیگر بازارها را برعهده گرفته‌اید و به خون شهدا خیانت می‌کنید؟ متعجم از وزارت اطلاعات که چرا مثل .... شماها را که تهدید به مرگ رئیس جمهور می کنید نظاره می کند. قوه قضاییه چه کاره است؟

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۷:۰۱

واقعا که خیلی ....!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۱:۵۱

افسوس بر این لباس مقدس که تو آن را غصب کردی

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۴

واقعا جاي تاسف داره همچين نظري

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۶

این مقاله جواب دندان شکنی به علی مطهری بود که با فتنه‌ انگیزی تمام دنبال خون پدرش و هاشمی بود و از جو مملکت خیلی سو استفاده کرده و مردم را گول میزند....

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۷

امسال شماها که مخالفت مذاکره را سر می دهید ازروی شکم سیری است و برایتان مهم نیست این مردم در چه گردابی از مشکلات غوطه ور هستند.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۷

این شعار برای همه است حتی شما و هم کیشان شما.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۳

اگه جرات دارید اجازه بدید مردم هم در یه تجمع آزادانه شعارها و نظراتشون رو در مورد شما روی تابلو بنویسن. مطمئن باشید شعارهای جالب تری میبینید.....

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۶

چه شود تاریخی که این موجود پژوهش کند...

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۷:۱۷

آره والله،خوب گفتی

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۷

تاریخ نویس مملکت ایران که تو باشی معلومه اون تاریخ پر از .....

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۹

اینها اصلا تا حالا بازار رفتن ببین مردم چه بدبختی میکشن؟! اصلا می فهمن

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۳:۳۴

جای بسی تاسف هست

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۴:۱۸

پیامبر گرامی خود به همراه اصحابش به شعب ابی طالب رفتند . آیا تو هم حاضری فقط چند روزی مثل مردم بیچاره و درمانده ایران زندگی کنی . اصلا می فهمی نداری یعنی چه؟ بی پولی یعنی چه؟ فحشا از سر نداری یعنی چه؟ .....

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۴:۲۱

توجیه و تفسیر این آقا و آن طرفدارانش مثل منطق خوارج میباشد در زمان معاویه!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۲۰:۰۰

اتفاقا شماها بیشتر به معاویه شبیه تر هستید تا اوشون !

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۵:۴۲

دشمن اعتدال و اصلاحات یکیش ایشون نیست؟!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۶:۱۸

فقط با عينك سياسي نبينيد. مي شود نگاه مثبت به يك موضوع داشت.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۷:۱۴

چگونه می گذارند مرور زمان شاملش شود مساله سرد شود و یک مرتبه حرف‌ها عوض می‌شود. طلاب تبدیل به مظلوم می‌شود و دلسوز مردم ووو شماها چرچیل زمان هستید.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۷:۳۲

چمین اظهار نظرهایی جای خجالت دارد.واقعا ایشون رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۷:۴۰

دوستان خودتان خیلی ناراحت نکنید. این بنده خدا دکانی برای خودش باز کرده به اسم"بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی" که شاید جمعا در ایران 50 نفر هم از آن خبری نداشته باشند. جایی است برای ثبت و ضبط حرف های خودش. هر سال یک بار هم یک حرفی می زند که نشان بدهد هنوز زنده است.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۹:۵۴

متاسفم برای این فرد که آشکارا از نویسنده این شعار تهدیدآمیز حمایت می‌کند گویا خودش در این موضوع دست دارد وزارت اطلاعات سرنخ را بگیرد

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۳ ۰۹:۱۸

معلومه این شعار برای شما ارزنده است که هر کسی خلاف شما فکر کنه به ... ..... . پس رئیس جمهور و دولت و ملت برن کنار شما بفرمایید بالا

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۲۲:۱۶

کاملا موافقم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۲۲:۵۰

درود بر خبرگزاری ایسنا که نظرات مردم همونطور که گفتن گذاشته. یه خبرگزاری خوب تو ایران باشه اونم خبرگزاری ایسنا هستش. فقط کاش آمار بازدید مردم یه گوشه بالای صفحه اصلیتون درج میشد.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۹ ۲۲:۳۲

کسانی که ازاین شعار سوختند کمی از آب استخر اگه نشد هم از اب دستشویشان به محل سوزش بریزند شاید خنک شوند خداراشکر که یک ملت از این شعار خوشحال شدند عزیزان همه مملکت مرفهین بی درد و.... نیستند مردم مشکلاتشان را ناشی از همین برجامیون وناتدبیری آنها می دانند درود بر سید حمید روحانی این تحلیل نشانه ایمان ایشان است

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۲۳:۴۰

والا من که خجالت می کشم این شعار رو پیش خانوادم بخونم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۳ ۰۸:۳۷

ای کاش ایسنا در درج اظهار نظر ها بی طرف بود

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۴ ۰۸:۵۵

البته برخی از گروههای سیاست باز کشور از اول هم چیزی به جز «مرگ بر ...» این و آن و راست و چپ و بالا و پایین، برای گفتن (چه برسد به انجام دادن) نداشتن!