• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97061205679
  • خبرنگار : 90089

یک عضو کمیسیون صنایع:

آزادسازی قیمت خودرو مشروط به شکل گرفتن بازار رقابتی است

آزادسازی قیمت خودرو مشروط به شکل گرفتن بازار رقابتی است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: عملیاتی شدن ایده آزادسازی قیمت خودرو بدون شکل دادن به بازار رقابتی تولید و واردات خودرو تاوان سنگینی برای مردم خواهد داشت.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، در باره افزایش قیمت خودرو گفت: بنده از افرادی بودم که با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف بودم و اعتقاد داشتم بعد از انقلاب صنعت خودرویی کشور ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است به خصوص به خاطر دولتی بودنش. اکنون نیز گرفتار مفاسد دیگری از جمله سودهای سنگین مازاد قیمت کارخانه و بازار، عرضه محدود خودرو و انحصار در ثبت‌نام خودرو شده است.

نماینده مردم ساوه در مجلس ادامه داد: صنعت خودروسازی کشور را مریض بار آوردیم و رقابت را از آن گرفتیم و حالا با تشدید تحریم‌های آمریکا و نابسامانی‌های ارزی و اقتصادی به معضل نظام تبدیل شده است. سیستم‌های دولتی خودرو را به چند برابر قیمت فروختند ولی متاسفانه به دلیل سوء رفتارها و تصمیم‌ها، زیان‌های هنگفتی به جا گذاشتند.

وی تاکید کرد: آزادسازی قیمت خودرو مشروط به آزادسازی واردات و شکل دادن بازار رقابتی است در غیر این صورت مردم تاوان همه سوء مدیریتهای چهار دهه گذشته را می‌دهند. تداوم انحصار و رشد فزاینده قیمت‌ها در خلاء بی‌توجهی به مسئله بسیار مهم، حتمی است و البته با دست به دست شدن این سفره پربرکت و بدهی انباشته بر جای مانده از آقایان حاصلی جز ویرانی اقتصادی در پی نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تصور می‌کنم مدیران اقتصادی - صنعتی کشور خودشان را به خواب زده‌اند، گفت: اگر این آقایان در خواب غفلت می‌بودند با این همه هشدار و تلنگر از خواب بیدار می‌شدند اما کسی که خودش را به خواب زده نمی‌توان بیدار کرد. عده‌ای از حاشیه سود بازار خودرو به سودهای نجومی رسیدند. این جریان که فساد را با خود دارد به دلیل قدرت و پول زیاد، تصمیمات دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر را هم تحت تاثیر اراده خود قرار می‌دهند.

به اعتقاد منصوری، ساختار معیوب اقتصادی را می‌توان اصلاح کرد اما نیاز به انقلاب تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد هستیم.

وی اظهار کرد: تحول صنعت به ویژه تحول صنعت خودروسازی کشور به مدیران خاص، با بصیرت و دانا نیاز دارد، اصلا سالم‌سازی حوزه‌های اقتصادی از فرصت‌طلبان و سوءاستفادگران به افراد پاک دستِ کاربلد نیازمند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۰۸:۴۷

شما بیاید تعرفه واردات خودرو رو صفر کنید بعد هر چقدر دوست دارید قیمت را بالا ببرید ببینید کی حاضر این آفتابه لگنهای ایران خودرو و سایپا رو بخره...همه چی زورکی نمیشه...

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۰:۱۱

دقيقا

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۰۹:۲۳

به نظر من این همه سال این دو شرکت در فضای غیررقابتی هر کاری خواستند کردند و وقتی مردم نخریدند...

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۰۹:۲۷

کلا مردم فقط دارن تاوان بی‌کفایتی و سوءمدیریت دست اندرکاران را می‌دهند

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۰۹:۴۷

ببینید این نماینده گفت اون نماینده گفت نشد ... آخرش که چی ...

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۲:۲۱

در اقتصاد ما هیچ چیز آزاد نیست که قیمت خودرو آزاد بشود، همین الانش قیمت خودرو 3تا 4 برابر نرم جهانی هست

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۲:۴۲

فرمایشات شما عالی خب ، بسم الله ، شروع کنید...

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۶:۳۸

بله! مگر واردات خودرو به کشور آزاد است که می خواهند قیمت خودروها را به اصطلاح خودشان آزاد کنند؟! به نظرم خودروسازها این بحث را پیش کشیدند که از زیر بار پاسخگویی درباره ی افزایش قیمت ها، احتکارها و خلاف های دیگرشان فرار کنند.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۲۰:۴۱

از ماست که بر ماست حقمونه