به گزارش ایسنا، اقتصاد بازرگانی میان دو کشور، روشها و چالشهای پیشرو، بررسی زمینههای ارتقا و توسعه صنعت گردشگری، بررسی و ارائه روشهای علمی و عملی اصلاح روابط دفاتر مسافرتی دو کشور، جایگاه و چگونگی ایفای نقش ایران در ایده یک کمربند – یک جاده از دیدگاه کشور چین و اهمیت ایجاد شناخت میان دو ملت با رویکرد ارتباطات بین مردمی از اهداف کلی این همایش است.
همچنین این همایش در دو محور گردشگری و صنایع دستی و بازرگانی – اقتصادی برگزار خواهد شد که معرفی فرصتهای بازار گردشگری دو کشور، مسائل و مشکلات صدور روادید و تسهیل آن و چگونگی ایجاد زمینههای جذب گردشگر و همچنین بررسی مقدمات ایجاد بانک مشترک ایران و چین، مشکلات و مسائل موجود در حوزههای بین بانکی، بیمهای و استاندارد، راههای ترغیب شرکتهای چینی برای سرمایهگذاری و ایجاد شهرکهای صنعتی برای ایران و همچنین چگونگی استفاده از یوآن و ریال در مراودات بازرگانی و بررسی اجرایی شدن توافقات بانک مرکزی با طرف چینی از جمله مسائل مورد بررسی در دو محور مذکور است.
انتهای پیام
نظرات