• شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97060300846
  • خبرنگار : 71496

یدیعوت آحارونوت: تشکیلات خودگردان انفجار علیه سربازان اسرائیلی را خنثی کرد

یدیعوت آحارونوت: تشکیلات خودگردان انفجار علیه سربازان اسرائیلی را خنثی کرد

برای دومین بار در سال جاری میلادی دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین انفجار بمبی علیه سربازان اسرائیلی در کرانه باختری را خنثی کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت فاش کرد، دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین برای دومین بار در سال جاری میلادی بمبی که با هدف مانع تراشی در مذاکرات غیرمستقیم جنبش حماس و اسرائیل برای دستیابی به توافق صلحی در غزه علیه سربازان اسرائیلی در کرانه باختری کار گذاشته شده بود را شناسایی و خنثی کرد.

این روزنامه عبری زبان درباره جزئیات این ماجرا نوشت: دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین یک هفته پیش یک بمب را که در کنار جاده ۴۴۳ مواصلاتی دو روستای بیت لقیا و بیت عنان در غرب رام‌الله واقع در منطقه "ج" تحت کنترل امنیتی و اداری اسرائیل کار گذاشته شده بود، شناسایی کرد و این بمب حاوی مواد منفجره و مقدار زیادی میخ بوده و هدف از آن گرفتن تعداد بیشتری کشته در بین سربازان اسرائیلی بود.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، گروه‌های مقاومت این بمب را کار گذاشته بودند زیرا خودروهای زرهی سربازان اسرائیلی همواره از این مسیر برای اجرای عملیات‌های بازداشت به سمت روستاهای فلسطینی می‌روند.

همچنین این روزنامه نوشت، تیم مهندسی دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین پس از آنکه به ارتش اسرائیل اطلاع داد، این بمب را خنثی کرد.

الیور لیفی، تحلیلگر مسایل فلسطین در این روزنامه نوشت، هدف از انفجار این بمب، وارد آوردن تلفات انسانی به صفوف سربازان اسرائیلی و مانع‌تراشی در رایزنی‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه بوده است که پیش‌بینی می‌شود یک هفته دیگر از سر گرفته شوند، به گفته برخی منابع، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارند اما در بررسی‌های امنیتی مشخص شد، شیوه کار گذاشتن این بمب همان شیوه مرسوم حزب الله و نیز جنبش جهاد اسلامی است و احتمالا خیلی زود منفجر می‌شد.

گرچه هنوز هویت گروه فلسطینی که بمب را کار گذاشته مشخص نشده اما روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، در روستای بیت لقیا نزدیک به محل بمب‌گذاری فعالانی وابسته به جهاد اسلامی حضور دارند و در حال حاضر تحقیقات درباره احتمال ارتباط آنها با حزب الله نیز در دست انجام است.

 این اولین باری نیست که تشکیلات خودگردان عملیاتی علیه اسرائیل را خنثی می‌کند، پیش از این نیز تشکیلات خودگردان انفجار مشابهی را در ابتدای سال جاری میلادی در مسیری نزدیک به شهر طولکرم خنثی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha