• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97053016142
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان: در شرایط حساس کشور خودزنی نکنیم

استاندار سمنان: در شرایط حساس کشور خودزنی نکنیم

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از افتتاح و بهره برداری از 606 پروژه عمرانی و سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر 507 میلیارد و 461 میلیون تومان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدشهاب‌الدین چاووشی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان ضمن گرامیداشت اعیاد سعید قربان و غدیر و گرامیداشت هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال، 578 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 372 میلیارد و 686 میلیون تومان در استان سمنان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: هم‌چنین در این ایام، 28 پروژه سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر 134 میلیارد و 775 میلیون تومان در استان سمنان تکمیل شده است که به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار سمنان ادامه داد: اشتغال ایجاد شده در پروژه‌های عمرانی بالغ بر 339 نفر و اشتغال ایجاد شده در پروژه‌های سرمایه گذاری استان نیز 548 نفر است.

تحقق 102 درصدی ایجاد اشتغال در استان سمنان در سال گذشته

چاووشی از تحقق 102 درصدی ایجاد اشتغال در استان سمنان در سال گذشته خبر داد و گفت: میزان تعهد استان در زمینه اشتغال در سال گذشته 10 هزار و 400 نفر بوده است که در پایان سال 96، 10 هزار و 700 شغل در استان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حال حاضر کشور و اوضاع اقتصادی امروز، 35درصد از تعهد استان برای ایجاد اشتغال در سال‌جاری محقق شده است، اولویت در سالجاری، حفظ اشتغال موجود است، با این وجود، در سالجاری، 3 هزار و 447 نفر در استان مشغول به کار شده‌اند.

کلنگ زنی تعداد 76 پروژه عمرانی و سرمایه گذاری در هفته دولت در استان سمنان

استاندار سمنان هم‌چنین از کلنگ زنی تعداد 76 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در هفته دولت در استان سمنان خبر داد و گفت: جمعاً 290 میلیارد و 266 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

چاووشی تصریح کرد: از این تعداد 76 پروژه، 72 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 181 میلیارد و 796 میلیون تومان و 4 پروژه سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر 108 میلیارد و 470 میلیون تومان کلنگ زنی خواهند شد.

وی هم‌چنین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در استان سمنان را به تفکیک شهرستان های 8 گانه استان تشریح کرد و گفت: جمعاً 606 پروژه عمرانی و سرمایه گذاری در استان سمنان،شامل 48 پروژه در سمنان،  158 پروژه در شاهرود، 119 پروژه در دامغان، 47 پروژه در گرمسار، 48 پروژه در مهدیشهر، 38 پروژه در سرخه، 30 پروژه در آرادان، 95 پروژه در میامی و 23 پروژه در سطح استان سمنان افتتاح خواهند شد.

استاندار سمنان اضافه کرد: این تعداد پروژه در بخش های حمل و نقل، آب، انرژی و محیط زیست، عمران شهری و روستایی، علمی، فرهنگی و گردشگری، کشاورزی و منابع طبیعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور قضایی و بهداشت و سلامت افتتاح خواهند شد.

چاووشی اظهار داشت: پروژه های کلنگ زنی در هفته دولت در استان نیز، 5 پروژه در سمنان، 17 پروژه در شاهرود، 16 پروژه در دامغان، 15 پروژه در گرمسار، 7 پروژه در مهدیشهر، 8 پروژه در سرخه، 7 پروژه در میامی و یک پروژه نیز در سطح استان است که عمدتاً در بخش های حمل و نقل، آب، انرژی و محیط زیست، علمی، فرهنگی و گردشگری، عمران شهری و روستایی و کشاورزی و منابع طبیعی کلنگ زنی خواهند شد.

در شرایط حساس کشور خود زنی نکنیم

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: انقلاب اسلامی ایران در چهل سالگی خود، دستاورد های عظیم و بزرگی دارد که نیاز است در فرصت هفته دولت به اطلاع عموم مردم رسانده شود، چرا که دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران همواره سعی کردند از اعتبار و منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی نزد مردم و کشورهای همسایه بکاهند.

چاووشی از برجام به عنوان یک فرصت مغتنم و کم نظیر جهت پاسخ گویی به یاوه گویی های دشمنان نام برد و گفت: دولت تدبیر و امید با درایت و رهنمود های مقام معظم رهبری توانست از فرصت به وجود آمده در برجام در جهت شکستن توهم ایران هراسی در منطقه استفاده کند و دولت تدبیر و امید توانست این توهم پوشالی را در هم بشکند و امروزه ایران اسلامی خطر بالفعل و بالقوه برای کشورهای منطقه نخواهد بود، که حتی تاریخ روشن و پر افتخار ایران اسلامی بارها این حرف را تأیید می کند که ایران تنها کشوری است که در دنیا به قوانین دموکراسی و حقوق بشر پایبند بوده است.

وی با تشریح اتفاقات اخیر در مدرسه فیضیه قم و تجمع صورت گرفته گفت: امروز دشمن منتظر است تا در داخل کشور چه اتفاقاتی می افتد و از آن بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کند، ما در شرایط حساس کشور نباید خود زنی کنیم، دامن زدن به اختلافات وحدت مردم و مسوولین را خدشه دار می کند.

دشمن امروزه معیشت و وحدت ما را نشانه گرفته است

استاندار سمنان تصریح کرد: دشمن امروزه معیشت و وحدت در کشور را نشانه گرفته است، در هر کدام از این ها پیروز شود، پیروزی در آن مورد دیگری هم به دنبال خواهد داشت، در شرایط حساس کنونی، باید عمال وحدت در کشور باشیم و در مقابل دشمن بایستیم و خود زنی نکنیم، در قضیه مدرسه علمیه فیضیه قم، مراجع عظام کشور به شدت این موضوع را محکوم کردند و از آن به عنوان یک فاجعه نام بردند.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha