به گزارش ایسنا، علیرضا قنادان در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به اینکه یکی از بحثهای مهم در تاکسیرانی نوسازی ناوگان است، اظهار کرد: در سال ۹۵، ۱۱هزارو ۶۰۰ خودرو در قالب طرح ملی وزارت کشور نوسازی شدند و در سال ۹۶ این تعداد به ۴۴۰۰ خودرو رسید.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش نوسازی در این سال این بود که خودروسازها به دلیل عدم انجام تعهدات گمرک، نوسازی خودروهای فرسوده را متوقف کرده بودند، گفت: در سال ۹۷ نیز ۱۴ هزار خودروی فرسوده مشمول نوسازی شدند و در این سال برنامه این است که حداقل ۱۰ هزار خودرو نوسازی شوند.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: ۸۱ هزار خودرو در سامانه نوسازی ثبت نام کردند و در صف انتظار هستند. تعداد خودروهای نوسازی شده در نیمه مرداد ماه امسال تنها ۳۰۷ خودرو است. به دلیل توقف ارائه خودرو از سمت خودروسازها نوسازی ناوگان طبق برنامه پیش نرفت.
قنادان با اشاره به اینکه وزارت صنعت اعلام کرده است که تولید خودرو ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: خودروهایی که بیش از ده سال سن دارند و فرسوده هستند منوط به اینکه موفق به گرفتن معاینه فنی شوند امتیاز حق تردد در سطح شهر تهران را دارند.
وی افزود: یکی از اقداماتی که سال گذشته انجام شد این بود که ۶۸۲ مینیبوس از چرخه حمل و نقل خارج و تبدیل به تاکسی شد.
قنادان در پایان تصریح کرد: از سال ۹۳ تا ۹۵، ۸۶۰۰ خودرو تعویض کاتالیست شدهاند، ولی تعویض کاتالیستها از سال گذشته متوقف شد و علتش این بود که دو سری مناقصه برگزار کردیم اما هیچ کس شرکت نکرد. امسال نیز دوباره مناقصه برگزار کردیم و قصد داریم که ۲۰۰۰ کاتالیست را تعویض کنیم. مشکل اساسی ما در این زمینه تامین قطعه است.
انتهای پیام
نظرات