• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97051709025
  • خبرنگار : 71592

دیدار هیات جهاد اسلامی فلسطین با معاون وزیر خارجه روسیه

دیدار هیات جهاد اسلامی فلسطین با معاون وزیر خارجه روسیه

یک هیئت از جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن سفر به روسیه با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و پیرامون حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل و تحول اوضاع در نوار غزه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، محمد الهندی، عضو دفتر سیاسی و رهبری در جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، روسیه به هیئت این جنبش در مسکو ابلاغ کرد که می‌خواهد با هدف نظرسنجی با موضع این جنبش از نزدیک آشنا شود.

وی گفت: مسکو می‌خواهد در حل بحران‌های منطقه نقش داشته باشد و ما از این مساله حمایت می‌کنیم، تعادل مطلوب است و ما به نظرات همه گوش می‌دهیم.

الهندی در ارتباط با مذاکرات در مصر پرامون آشتی ملی و اخبار مربوط به وجود آتش‌بس در ازای کاهش میزان محاصره از سوی اسرائیل تاکید کرد، جنبش حماس با مشورت با دیگر گروه‌های فلسطینی تصمیم گیری می‌کند، آتش‌بس طولانی مدت با اسرائیل تنها به حماس مربوط نمی‌شود بلکه به همه گروه‌ها و ملت فلسطین مربوط است.

وی افزود، جنبش جهاد اسلامی در ازای بهبودی اوضاع انسانی مبادله درد و رنج را نمی پذیرد، آتش‌بس با آنچه که در واقعیت روی‌ می‌دهد در ارتباط است، جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها آتش‌بس طولانی مدت را در ازای بهبود اوضاع قبول نمی‌کنند.

الهندی تاکید کرد: این جنبش به حقوق و اصول فلسطینیان پایبند است و ما جنبش مقاومت هستیم و آمادگی بالایی برای حفاظت از مقاومت داریم و قدس اشغالی محور اساسی در این جنبش است.

در همین راستا روز سه شنبه میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و هیئت جنبش جهاد اسلامی نشستی داشته و پیرامون مسائل مختلف مربوط به حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل و تحول اوضاع در نوار غزه و اطراف آن بحث و تبادل نظر کردند.

طرف روسی در این نشست بر اهمیت دستیابی هرچه سریع‌تر به توافق کامل فلسطین در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین که نماینده قانونی ملت فلسطین است، تاکید کرد؛ توافقی که مقدمه‌ای برای تحقق اهداف فلسطین یعنی برپایی کشور مستقل براساس قطعنامه‌های صادره از سوی مجمع عمومی، شورای امنیت و همچنین راهکار عربی است.

الهندی در این سفر مواضع جنبش حهاد اسلامی و دیدگاه‌ها پیرامون آشتی ملی را به طرف روسی اعلام کرد و گفت: موضع ما این است که اسرائیل دولتی تروریست است و از گفت‌وگو و صلح فرار می‌کند.

این هیئت به ریاست زیاد نخاله، دبیرکل این جنبش در فلسطین روز دوشبنه به درخواست رسمی روسیه وارد مسکو شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha