• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97050402245
  • خبرنگار : 90089

توفیقی:

وزارت علوم را در اجرای طرح آمایش آموزش عالی کمک کنیم

وزارت علوم را در اجرای طرح آمایش آموزش عالی کمک کنیم

نایب رییس کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران، گفت: در کانون می‌توانیم وزارت علوم را در اجرای طرح آمایش آموزش عالی کمک کنیم و اجازه ندهیم این وزارتخانه احساس تنهایی کند.

به گزارش ایسنا، جعفر توفیقی در نشست کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران، گفت‌: کانون می‌تواند نقش پشتیبانی کننده از وزارت علوم را ایفا کند.

وی ادامه‌ داد: برای پیش برد سیاست‌ها در هر کشوری دو جریان دولتی و غیر دولتی فعالیت دارند. جریان های دولتی که برنامه مشخصی دارند و جریان های غیر دولتی که بسیار پر قدرت هستند و کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران جریان غیر دولتی است و کاملا غیر سیاسی است که ساز و کارهای علمی ـ فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کند.

نایب رییس کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران ابراز امیدواری کرد که کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران بتواند به وزارت علوم و دانشگاه‌ها کمک کند تا سیاست‌های توسعه علمی کشور پیش برود.

به اعتقاد توفیقی، مهم‌ترین ابزار  کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران می‌تواند ابزار ارزیابی نقد و ارزیابی پیشنهاد باشد.

وی ادامه‌ داد: حوزه کانون صنفی استادان دانشگاهی بسیار گسترده است. ارزیابی و نقد و تمام سیاست‌های علمی کشور اعم از دفاعی و مادی ، علم و فناوری، آموزش عالی و پژوهش و فناوری از جمله سیاست‌های علمی کشور است که کانون می‌تواند به نقد و ارائه پیشنهاد در این حوزه‌ها بپردازد. هر حوزه کانون می‌تواند سیاست‌های داخلی دانشگاه خود و مسائل درون دانشگاهی و برون دانشگاهی را در سطح منطقه و ملی مورد نقادی قرار دهد.

توفیقی در ادامه‌ به بحث مسائل درونی و بیرونی وزارت علوم اشاره کرد و افزود: جذب هیات علمی از اختیارات مسلم دانشگاه و وزارت علوم است، اما در سال‌های اخیر این حق مسلم از دانشگاه و وزارت علوم سلب شده است و این‌ در حالی است  که در دنیا اختیارات بیشتر به دانشگاه‌ها و هیات امنا شدن آنها در دستور کار قرار دارد. به نظر می‌رسد وزارت علوم برای باز پس گیری این اختیارات شاید انگیزه کافی نداشته باشد. البته فشارهای سیاسی بر روی این وزارتخانه زیاد است.

نایب رییس کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران در پایان خاطر نشان کرد: ما در کانون می‌توانیم وزارت علوم را در اجرای طرحهای مختلف از جمله طرح آمایش آموزش عالی کمک کنیم و نقش پشتیبانی کننده این وزارتخانه را بر عهده بگیریم. در کشور مسائل بسیاری در راستای توسعه علمی وجود دارد. تاثیرگذاری کانون باید در سطح بالایی از کیفیت باشد تا آگاهانه بتواند مخاطب را متقاعد کند. پشتوانه علمی و کارشناسی کانون باید در سطح بالایی قرار داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha