به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک ملی ایران، در دومین جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی، این بانک موفق به دریافت نشان برنز در حوزه اجتماعی-جامعه به جهت ایجاد تاثیرات مثبت در حفظ ارزشهای میراث فرهنگی و ملی و ایجاد ارزش مشترک شد.
بر اساس رای هیات داوران جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی که شب گذشته با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، تنی چند از نمایندگان مجلس، نمایندگان مسئولیت اجتماعی اتحادیه اروپا، نماینده یونیسف در ایران و مدیران و کارشناسان سازمانها و شرکتها در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد، همچنین جایزه بهترین کمپین مسئولیت اجتماعی از دیدگاه انجمنهای مردم نهاد به بانک ملی ایران تعلق گرفت.
جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی با هدف ترویج و فرهنگسازی مسئولیت اجتماعی ایرانی –اسلامی، اقدامات داوطلبانه و پر کردن فضای خالی سرمایهگذاری و رفاه اجتماعی برگزار شد و بانک ملی ایران با توجه به پیشینه خود در حوزه عمل به مسئولیتهای اجتماعی و به جهت ارایه برنامه پایدار و جامع مسئولیتپذیری شرکتی و داشتن تعهد نسبت به عملکرد کسب و کار در حوزههای اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی موفق شد این جوایز را از آن خود کند.
معرفی مسئولیت اجتماعی شرکتی و تبیین اهمیت آن، بهبود فضای کسب و کار کشور از دید سرمایهگذاران خارجی و نهادهای بینالمللی، تبادل اطلاعات و همفکری به منظور مشخص کردن چالشها و ریسکهای اجتماعی و زیستمحیطی بنگاهها، ارائه تجارب بنگاههای اقتصادی در مسئولیت اجتماعی، تقویت همکاری بین بخشی میان بنگاههای اقتصادی و سازمانهای مردم نهاد با هدف کاهش چالشهای اجتماعی و زیستمحیطی، فراهمکردن زمینه استفاده بنگاهها از بستر فرهنگی و اجتماعی کشور و روشهای خلاقانه و نو در پیشبرد اهداف تجاری خود از جمله اهداف این جایزه ملی است.
جایزه ملی مسئولیتهای اجتماعی شامل دو بخش اصلی پروژهها و فعالیتهای بنگاه در حوزه مسئولیت اجتماعی بر اساس استاندارد گزارشنویسی جهانی GRI و ابتکارات و نوآوریها در حوزههای مسئولیت اجتماعی شرکتی است.
بر این اساس فعالیت بنگاهها در سه محور عملکرد اجتماعی، عملکرد اقتصادی و عملکرد زیستمحیطی و بر اساس استاندارد جهانی گزارشدهی GRI مورد ارزیابی قرار گرفت که بانک ملی ایران با ارسال فرمهای خوداظهاری در بخش مسئولیت اجتماعی و سپس راستی آزمایی اطلاعات ارسالی توسط ارزیابان جشنواره، خود را در بخش اصلی رویداد و همچنین کمپینهای مسئولیت اجتماعی شرکتی در معرض انتخاب هیات داوران و مردم قرار داد.
GRI (گزارش پایداری) گزارشی است بیانگر ارزشها و مدل حکمرانی سازمان و ارتباط بین استراتژیهای سازمان و تعهد آن به یک اقتصاد جهانی پایدار که توسط بنگاه به صورت سالانه منتشر میشود. این استاندارد جهت گزارشدهی فعالیتهای مسئولیتهای اجتماعی، در سطح جهانی توسط بنگاهها استفاده میشود.
انتهای پیام
نظرات