• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 97041307773
  • منبع : شهرداری تهران

نیاز تهران به ۵۰ دستگاه شتاب نگار زلزله

نیاز تهران به ۵۰ دستگاه شتاب نگار زلزله

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه رصد فعالیت گسل‌های اصلی شهر تهران به حداقل ۵۰ دستگاه شتاب نگار نیاز دارد، گفت: در حال حاضر تنها ۴ دستگاه بر روی بخشی از گسل مشاء تامین و نصب شده است.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در جریان بازدید شهرداران مناطق ۸ و ۲۲ از مرکز مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اهمیت سامانه هشدار سریع زلزله در اعلام هشدار به سازمان های تخصصی قبل از رسیدن امواج مخرب گفت: دوره آموزش سامانه فرماندهی حادثه (آی سی اس) و ارزیابی آسیب پذیری بافت شهری ویژه شهرداران و مدیران ارشد مناطق ۲۲ گانه با هدف ارتقای آمادگی مدیریت شهری در رویارویی با حوادث و سوانح و تقویت ساختار ستادهای مدیریت بحران برگزار می‌شود.
جانشین شهردار تهران در شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران تصریح کرد: با توجه به ایجاد ستادهای مدیریت بحران در مناطق ۲۲ گانه به ریاست شهردار مناطق و شکل گیری ساختار سامانه فرماندهی حادثه و پیش بینی سهم و نقش مدیران ارشد در این سامانه، برگزاری دوره آموزشی با هدف آشنایی مدیران شهری با مفاهیم مدیریت بحران و لزوم ایفای نقش در چرخه مدیریت بحران شامل آمادگی ، مقابله و پیشگیری و کاهش خطرپذیری و بازسازی و بازتوانی ضروری است.
وی ادامه داد: پس از برگزاری موفقیت آمیز دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه شهرداران نواحی در سال گذشته ، دومین دوره این آموزش تخصصی ویژه شهرداران، معاونان و مدیران ارشد مناطق که از جایگاه تعریف شده در سامانه فرماندهی حادثه برخوردارند از اواخر تیرماه در محل این سازمان برگزار می شود.
صادقی خاطرنشان کرد: این دوره به صورت کارگاهی و یک روزه برگزار می شود و در هر دوره مدیران یک تا دو منطقه شهرداری حضور خواهند یافت و انتظار می رود با آموزش های ارائه شده دیدگاه و نگاه مدیران شهری نسبت به ضرورت کاهش مخاطرات و مدیریت حوادث و سوانح متحول و دگرگون شود.
همچنین سید احمد صفوی شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ نیز در سخنانی برخورداری مدیریت شهری پایتخت از ردیف های مستقل بودجه ملی و نیز بودجه سالانه شهرداری را ضروری خواند و هزینه در این حوزه را نوعی سرمایه گذاری برای حیات شهر دانست.
براساس اعلام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران وی در عین حال اجرای مستمر مانورهای کوچک و بزرگ آمادگی را ضروری خواند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha