• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97031807940
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دادگستری استان خبر داد

منتهی شدن 5 پرونده قتل به سازش در کهگیلویه و بویراحمد در یک سال و نیم گذشته

منتهی شدن 5 پرونده قتل به سازش در کهگیلویه و بویراحمد در یک سال و نیم گذشته

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول یک سال و نیم گذشته ۵ فقره پرونده قتل در کهگیلویه و بویراحمد با تلاش بسیار منتهی به سازش و گذشت شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام غلامرضا مزارعی درحاشیه آئین بخشش قاتل در گچساران افزود: دستگاه قضایی تلاش می کند تا درکنار دیگر مسئولان آرامش را در جامعه ایجاد کند.

وی بیان کرد: از ریش سفیدان و بزرگان طوایف درخواست می کنم دستگاه قضا را در عفو و گذشت یاری کنند. وجود ریش سفیدان و معتمدین دراجرای عفو و بخشش در جامعه بسیار مهم است.

مزارعی عنوان کرد: دستگاه قضا در جهت اجرای عدالت و امنیت رسالتش برخورد با مجرمین در هر نوع جرم است.

مزارعی بیان کرد: دستگاه قضا در فرصت مناسب پرونده ای را که بالغ بر ۱۵ سال پیش مرتکب قتل شده بود را بررسی کرد. دستگاه قضایی رسالتش رسیدگی بوده و حکم قصاص این پرونده نیز صادر شد.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جنبه عمومی جرم نیز حدود ۱۰ سال بود که قاتل آن را تحمل کرده و بعد از آن ادامه حبس او به اعلام گذشت خانواد ه مقتول بستگی داشته است.

مزارعی اضافه کرد: خانواده مقتول در این پرونده به کرات مراجعه و اصرار به اجرا حکم قصاص داشتند.

وی گفت: با توجه به اطلاعات مختصری که داشتیم زمینه فراهم است پیگیر شده و معاونت قوه قضایی و شورای حل اختلاف  را وارد عرصه سازش کردیم.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در جلسات بعدی معاونت پیشگیری و رئیس دادگستری گچساران حضور داشته و جلساتی نیز با حضور اینجانب جهت گذشت و عفو در گچساران برگزارشد.

مزارعی عنوان کرد: پس از تلاش همه بزرگان و مسئولان و قوه قضائیه و آیت الله ملک حسینی و امام جمعه و دیگر مسئولان و ریش سفیدان در هفته گذشته خانواد ه مقتول اعلام گذشت کردند. این گذشت زمانی اعلام شد که دستور اجرای حکم قاتل نیز صادر شده بود.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در طول یک سال و نیم گذشته ۵ فقره پرونده قتل در کهگیلویه و بویراحمد با تلاش بسیار منتهی به سازش و گذشت شده است.

مزارعی اضافه کرد: خوبی و اصالت و تقوای مردم کهگیلویه و بویراحمد ستودنی است و اینگونه خوبی ها در این استان زبانزد است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha