به گزارش ایسنا، یافتههای جدید این احتمال را قوت میبخشد که این حادثه به عنوان یکی از بزرگترین رازهای هوایی دوران معاصر ممکن است نه صرفا سانحهای فاجعهبار که یک کشتار دستهجمعی برنامهریزی شده باشد.
بوئینگ ۷۷۷ مالزی با شماره پرواز ام اچ ۳۷۰ با ۲۳۹ سرنشین حدود چهار سال پیش در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.
این گروه کارشناسان صنعت هوایی بینالمللی که در برنامه «۶۰ دقیقه» تلویزیون استرالیا حضور یافتهاند میگویند ناپدید شدن هواپیمای مالزی یک عمل مجرمانه از سوی خلبان «ظاهرشاه» بوده است.
لری ونس، محقق کانادایی سوانح هوایی میگوید: او داشت خودش را میکشت و متاسفانه هر کسی را هم که سوار بر هواپیما بود با خودش به کشتن داد. او این کار را به عمد کرد.
کارشناسان که مسیر حرکت هواپیما را بر صفحه رادار نظامی ردیابی و بازسازی کردهاند میگویند خلبان مرتب بین محدوده فضایی مابین مالزی و تایلند جا عوض میکرده تا مانع از شناسایی مسیر هواپیما توسط نیروی نظامی دو کشور شود.
مطابق یافتهها هواپیما در میانهی راه مسیر خود را کج کرده است تا از روی جزیره پنانگ عبور کند. پنانگ زادگاه ظاهرشاه، خلبان پرواز بوده است.
سیمون هاردی، کارشناس هوایی نیز در این برنامه میگوید که کسی تا لحظه آخر هواپیما را کنترل میکرده است. یافتههای این متخصصان در تناقض با گزارش سازمان امنیت حملونقل استرالیا قرار میگیرد که پیشتر نتیجهگیری کرده بود به هنگام «شیرجه مرگ» کسی کنترل هواپیما را در دست نداشته است.
تنها سه تکه از قطعات این هواپیما، از جمله قطعهای از بال آن در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی در سواحل شرقی اقیانوس هند یافته شد.
به گزارش یورونیوز، عملیات جستجو ماه ژانویه پس از ۱۰۴۶ روز جستجوی بیحاصل به حالت تعلیق درآمد.
انتهای پیام
نظرات