• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 97022212103
  • منبع : نمایندگی گیلان

‌استاندار گیلان عنوان کرد:

راه آهن بین المللی آستارا؛ قسمت مهم کریدور شمال – جنوب

راه آهن بین المللی آستارا؛ قسمت مهم کریدور شمال – جنوب

ایسنا/گیلان ‌استاندار گیلان گفت: راه آهن بین المللی آستارا - آستارا قسمت مهم کریدور شمال – جنوب را تشکیل می‌دهد.

‌به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی سالاری در هفتمین سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و شرکت در همایش تجاری نقش راه آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین المللی در کریدورهای شمال – جنوب و غرب - شرق، در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تسریع روابط خارجی و روابط ترانزیتی، تکمیل کریدور شمال - جنوب بسیار ضروری است و راه‌آهن بین‌المللی آستارا – آستارا، قسمت مهم آن محسوب می‌‌شود.

وی با بیان اینکه راه آهن آستارا به رشت بخشی از توافق دو کشور است، ادامه داد: تأمین مالی آن به صورت فاینانس بوده که جمهوری آذربایجان در آن مشارکت کرده است.

وی با بیان اینکه باید برای تکمیل راه آهن گام‌های دیگری برداشته شود، افزود: این همایش بخشی از آن کارهاست و نیاز است کارهای بیشتری انجام شود.

سالاری با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های قانونی و اداری دیگری نیز فراهم شود، خاطر نشان کرد: مبادلات بانکی دو کشور و معافیت‌های مربوط به تعرفه‌های گمرکی نیز باید تسهیل شود.

وی اضافه کرد: اتصال بارانداز ریلی بین المللی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا الحاق کنیم تا در فعالیت‌ها از مزایای منطقه ویژه بهره مند شویم.

استاندار گیلان تصریح کرد:در پی تحقق این اهداف، تجار فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر از ترانزیت کالا، پردازش و انتقال آنها از پرداخت عوارض گمرکی معاف می‌شوند.

وی با بیان اینکه اراده دو کشور بر توسعه روابط است، افزود: گام اول مشارکت دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در راه‌آهن آستارا - آستارا بوده که توسط کشور آذربایجان انجام شد و در گام بعدی باید کریدور شمال - جنوب و اتصال آن به راه‌آهن آستارا - رشت تکمیل گردد.

باید از ظرفیت حمل و نقل ریلی در آستارا به خوبی بهره مند شویم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان گفت: باید از ظرفیت حمل و نقل ریلی در آستارا به خوبی بهره‌مند شویم.

به گزارش ایسنا، هادی تیزهوش تابان در سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و شرکت در همایش تجاری نقش راه آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین المللی در کریدورهای شمال – جنوب و غرب - شرق نیز گفت: ‌در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به کشور جمهوری آذربایجان، موضوعاتی در سه محور مختلف مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی از این موضوعات، اتصال خط آهن سراسری کشور جمهوری آذربایجان به خط آهن سراسری جمهوری اسلامی ایران بود.

تیزهوش تابان با بیان اینکه باید از ظرفیت حمل و نقل ریلی آستارا و استان گیلان به شکل بهینه استفاده گردد، افزود: باید موانعی را که وجود دارد، شناسایی شود و با کمک همه دستگاه‌های موجود موانع را مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم توانمندی‌های موجود در بخش‌های حمل و نقل را به کشورهای CIS معرفی کنیم و برگزاری اینگونه همایش‌ها با حضور فعالان اقتصادی از مهمترین راهکارهاست.

 به گزارش ایسنا، این همایش با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان، مدیران کل استان گیلان و تنی چند از مسئولان و سرمایه گذاران کشور جمهوری آذربایجان در هتل بین المللی اسپیناس برگزار شد.

پس از پایان همایش فوق، نشست تجاری با بازرگانان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار می‌گردد.

همزمان با این مراسم، نخستین کلبه شناور تفریحی استان گیلان در بندر آستارا و سایت پرواز پاراگلایدر به شکل آزمایشی به بهره برداری می‌رسد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha