• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97021910568
  • خبرنگار : 71560

نماینده اهواز:

امروز ایران اسلامی در منطقه آشوب‌زده آسیا در اوج اقتدار و امنیت قرار دارد

امروز ایران اسلامی در منطقه آشوب‌زده آسیا در اوج اقتدار و امنیت قرار دارد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برجام تنها یکی از ابزارهای تامین منافع ملی واقتصادی کشور است و نباید کلیه دستاوردهای به دست آمده در کشور را به آن نسبت داد.

به گزارش ایسنا، همایون یوسفی در نطق میان دستور امروز چهارشنبه مجلس بیان کرد: امروز ایران اسلامی در منطقه آشوب زده آسیا به برکت مجاهدت سرداران رشید، در اوج اقتدار و امنیت قرار دارد. سالهای حساسی در پیچ تاریخی را تجربه می‌کند. دولت و مجلس و ملت تحت اوامر مقام معظم رهبری تضمین کننده‌ی پیشرفت و موفقیت ایران است.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته معلم و روز هلال احمر بیان کرد: کشور ما در طول تاریخ شاهد ناملایمات زیادی بوده است و همیشه از سوی قدرت‌های زمان مورد طمع بوده است. در طول تاریخ ملت ایران با اتکا به ظرفیت‌های ایران اسلامی دشمنان اسلام را ناامید کرده است. امروز نیز به سادگی با مراجعه به مستندات استکبار جهانی می‌توان فهمید که قدرت منطقه‌ای ایران و جایگاه ویژه آن در حل مشکلات منطقه‌ای و حتی جهانی دلیل اصلی عصبانیت استکبار جهانی و اقدامات اخیر آنهاست.

نماینده مردم اهواز در مجلس بیان کرد:‌ دستگاه دیپلماسی کشور باید به این نکته توجه داشته باشد که برجام یکی از ابزارهای تامین منافع ملی و اقتصادی کشور است و نباید کلیه دستاوردهای به دست آمده در کشور را به آن نسبت داد. گره زدن کلیه مسائل اساسی کشور به برجام از اشتباهات استراتژیک است که نباید مرتکب شد. جمهوری اسلامی ایران ابزارها و روش‌های قوی‌تری برای حل مشکلات کشور و دستیابی به منافع و امنیت ملی دارد که مهمترین آن سرمایه‌های اجتماعی کشور و همراهی مردم است. نصب‌العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری توسط مردم، دولت و مجلس می‌تواند کشور را مانند همیشه از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور دهد.

یوسفی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک نماینده ملت ایران لازم می‌دانم از این تریبون به بیان مشکلات آموزش و پرورش و جامعه‌ی معلمی در این بازه زمانی بپردازم. آقای روحانی جامعه‌ی فرهنگی ذخایر اجتماعی کشور هستند کم توجهی به ذخایر اجتماعی در واقع به انفعال کشیدن آینده کشور است. وزیر آموزش و پرورش جامعه معلمین را دریابید. چرا که دیگر فرصت آزمون و خطا در این حوزه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: رها کردن جامعه معلمین و فرهنگیان در واقع رها شدن دانش آموزان به آینده کشور است. متاسفانه امروز برخورد سیاسی با معلمین بیشتر از برخورد منطقی است و اغلب تصمیمات در این حوزه رنگ عوام گرایی دارد. قوام و توسعه پایدار یک کشور وابسته به توسعه جامعه فرهنگی آن کشور است.

وی افزود: توسعه پایدار در سایر حوزه‌ها وقتی به دست می‌آید که در زمین حاصل خیز فرهنگی اقدامات انجام شود باید سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص کشوری افزایش یابد. در حال حاضر با رقم حدود ۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون کارمند در آموزش و پرورش متاسفانه تنها ۴ درصد تولید ناخالص ملی به این حوزه اختصاص دارد. لذا تا ساختار اقتصادی کشور اصلاح نشود ما شاهد مشکلات روز افزون جامعه فرهنگی خواهیم بود.

نماینده اهواز ادامه داد: استان خوزستان به عنوان استراتژیک ترین نقطه کشور، نقطه اتکای کشور باشد و امروزه نباید نقطه ثقل اعتراضات و نارضایتی‌های مردمی باشد. اشاره به این نکته مهم است که با گذشت زمان نه تنها مشکلات اساسی استان حل نشده است بلکه ریشه دارتر نیز شده است. طی سال ۱۳۹۶ حدود ۹۰۰ مورد تجمع در استان را شاهد بوده‌ایم که نشان دهنده‌ی عدم راهبرد مدیریتی مناسب در حوزه‌های مختلف است.

وی در ادامه به تعدادی از مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و از وزیر آموزش و پرورش و وزیر نیرو و وزیر اقتصاد و رئیس جمهور خواست تا به مشکلات موجود در استان رسیدگی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha