• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97021910534
  • خبرنگار : 71565

سلیمی: امروز ما باید با وحدت در مقابل دشمنی که اهل از پشت خنجر زدن است، بایستیم

سلیمی: امروز ما باید با وحدت در مقابل دشمنی که اهل از پشت خنجر زدن است، بایستیم

نماینده مردم محلات معتقد است که دیگر چیزی از برجام باقی نمانده و خروج یک عضو از این قرارداد موجب نقض قطعی آن می شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در نطق میاندستور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: فهرست بلند بدعهدی‌های آمریکا چیزی نیست که بر همگان پوشیده باشد. ما بدعهدی آنها را در قرارداد الجزایر و توافقات صورت گرفته در افغانستان و لبنان و ده‌ها مورد دیگر فراموش  نکرده‌ایم. اتفاق اخیر و خروج آمریکا برگی دیگر از این فهرست بلند است. به نظر می‌رسد شپش‌های آقای بن سلمان در دیدار از کاخ سفید کار خود را کرده است و در تحریک آقای ترامپ برای رفتارهای ناشیانه نقش خود را بازی کرده است.

وی افزود: کسانی که تصور می کردند نظام بین‌الملل تابع قوانین خاص است، از گذشته عبرت بگیرند. امروز ما باید با وحدت و انسجام در مقابل دشمن بدعهد و دشمنی که اهل از پشت خنجر زدن است، بایستیم. دیگر زمان خوش خیالی تمام شده است. ای کاش در قصه برجام ملت را به موافق و مخالف تقسیم نمی‌کردیم و با الفاظ تند منتقدین را نمی نواختیم. چه نکو بود همه چیز را به تصمیم کدخدا گره نمی‌زدیم. برخی می گفتند باید با کدخدا نشست و مذاکره با او آسان‌تر است و اروپا تابع بی چون و چرای کدخدا است. چرا باید فراموش کرد؟ برخی می گفتند ما زبان دنیا را بلدیم و دیگران را به بی‌سوادی متهم کرده و منتقدان را به جهنم حواله می‌دادند. نباید دچار آلزایمر سیاسی شد.

سلیمی تاکید کرد: خدایی نکرده دوباره مردم را منتظر شکوفه دادن درخت برجام توسط اروپا نباید معطل گذاشت. ملت ایران! براساس متن برجام خروج یک عضو موجب نقض قطعی برجام است. دیگر چیزی از برجام باقی نمانده است که خود را معطل رفتار اروپا کنیم آیا واقعا دوباره می خواهید ملت را با الفاظی چون نقض مطلق، نقض فاحش معطل اروپایی‌ها کنید و باز مدتها اقتصاد کشور در حالت تعلیق نگه دارید؟ مگر سالها طرف مذاکره ما اروپایی‌ها نبودند؟ مگر دوره گفت‌وگوهای انتقادی را فراموش کرده‌اید؟ ایا اروپا بعد از برجام در نقل و انتقال پول با ما همکاری کرد؟

نماینده مردم محلات اضافه کرد: در قصه سوئیفت چه تسهیلاتی برای ما قائل شدند؟ چرا اروپا در بحث فروش هواپیما با ما همکاری لازم را نکرد؟ آیا نمی‌دانید اروپا هدف ترامپ را با مسیری متفاوت دنبال می‌کند؟ مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. مجلس به جد خواهان اجرای قانون اقدام متقابل می‌باشد. هرگونه تعلل در اجرای این قانون قطعا تخلف به حساب می آید. در ماده سه این قانون دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و وضع تحریم را تحت هر عنوان دیگر به دقت رصد کند.

وی خاطر نشان کرد: سوال اساسی این است که براساس سخنان آقای رئیس‌جمهور در طول دو سال گذشته بارها و بارها طرف مقابل عدم پایبندی خود را نشان داده؛ چرا دست روی دست گذاشتید و تماشاگر میدان بوده‌اید؟ چرا از روز اول که طرف مقابل نقض کرد، اقدام داوطلبانه را متوقف نکردید؟ مگر قرار نبود تا چهار ماه دولت برنامه خود را جهت توسعه برنامه هسته‌ای به مجلس ارائه کند؟

وی اضافه کرد: ما در آمار مشکل داریم. رکن اصلی در تصمیم‌گیریها آمار است. نظام آمار در کشور ما معیوب است. در خصوص شغل در فضای مجازی یک مسئول می‌گوید 30 هزار شغل، یک مسئول می‌گوید 50 هزار. دیگری می‌گوید 200 هزار شغل. در بحث تورم آمارها متفاوت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha