• پنجشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 97021307208
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

میرشاد ماجدی: در طرح جدید کمیته آموزش از مورینیوهای وطنی حمایت می‌شود

میرشاد ماجدی: در طرح جدید کمیته آموزش از مورینیوهای وطنی حمایت می‌شود

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال می‌گوید در برنامه‌ریزی جدید این کمیته برای ورود افراد به عرصه مربیگری، سن متقاضیان از ۲۳ به ۲۰ سال کاهش یافته‌ است.

میرشاد ماجدی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا طرح جدید کمیته آموزش فدراسیون فوتبال، امکان پیشرفت افراد مستعد غیرفوتبالی در امر مربیگری را نمی‌گیرد، گفت: یکی از نگاه‌های ما در کمیته آموزش همین بحث پیشرفت و موفقیت مربیانی همچون مورینیو بود که در عرصه فوتبال موفقیت آنچنانی نداشتند، اما مربیان بزرگی شدند. با این طرح جدید، سن شروع مربیگری را از ۲۳ سالگی به ۲۰ سال کاهش دادیم.

وی افزود: این طرح برای جلوگیری از این است که برای مثال اگر من تا سن ۳۰ سالگی حرفه دیگری داشته‌ام، ناگهان به ذهنم خطور نکند که حالا شانسم را در فضای فوتبال و مربی‌گری امتحان کنم. کسانی که می‌خواهند وارد فوتبال شوند، اگر فوتبالیست نبوده‌اند، بایستی از سنین پایین وارد این رشته ورزشی شوند.

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال کشورمان تصریح کرد: همگی در کلاس C ایران ورود پیدا می‌کنند، ضمن اینکه محتوا و کورس‌های تدریسی در این بخش کاملا تغییر کرده‌است. بعد از آن اگر از طریق مدرس توصیه شوند، به ترتیب به C ،B و A آسیا می‌رسند. اگر هم از طریق مدرس توصیه‌ای نداشته‌باشند، به B ایران منتقل می‌شوند.

ماجدی افزود: پس از گذراندن B ایران اگر باز هم توصیه نشوند، دیگر نمی‌توانند جزو مربیان شوند. تمامی شغل‌ها شریف است، اما صحبت و هدف ما این است که اجازه ندهیم هر کسی از هر جایی و در هر سنی وارد فوتبال شود. اتفاقا در این طرح از مورینیوهای وطنی حمایت شده و فضا برای ورود و موفقیت‌شان مساعد است.

ماجدی که سابقه حضور در تیم خونه‌به‌خونه بابل را داشته‌است، درباره اظهارات اخیر حسن‌زاده، مالک این باشگاه ترجیح داد صحبتی نکند و گفت: سعی می‌کنم دخالتی در این مسائل نداشته‌باشم. جزو آن افرادی هستم که در خصوص موضوعی صحبت می‌کنم که در آن تخصص دارم و علاقه‌ای به ورود به این قبیل مسائل را ندارم.

سرپرست سابق تیم استقلال تهران درباره تقابل آبی‌پوشان پایتخت با ذوب‌آهن و قلعه‌نویی در مرحله یک هشتم نهایی جام قهرمانان آسیا اظهار کرد: فرصت خوبی برای هر دو تیم فراهم شده تا در جمع هشتم برتر آسیا حضور داشته‌باشند. امیر قلعه‌نویی شناخت کاملی نسبت به استقلال دارد و شفر هم به خوبی می‌داند که در برابر چه تیمی قرار خواهدگرفت. استقلال این شانس بزرگ نصیبش شده که بازی برگشت در ورزشگاه آزادی برگزار خواهدشد.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از برنده این رقابت افزود: قلبا آبی هستم ولی ان‌شاءالله هر تیمی که خوب کار کند موفق باشد، زیرا این یک پلی‌آف تمام ایرانی در آسیاست.

ماجدی در رابطه با تمدید قرارداد استقلال و شفر خاطرنشان کرد: قطعا ادامه حضور شفر به صلاح استقلال است، اما با یک قرارداد منطقی. نباید مثل سال‌های گذشته و قراردادهای استقلال با خارجی‌ها شرایط به شکلی پیش برود که وقتی شفر رفت، از وی بدهی‌ها و احکام کمیته انضباطی فیفا باقی بماند.

وی افزود: در باشگاه استقلال کار کردم، بازیکنانی مثل آرزه، ساموئل و ... به استقلال آمدند و همه هم ابتدای کار از آنها تعریف کردیم، اما وقتی رفتند، قراردادهای سنگین آنها برای استقلال باقی ماند. قرارداد با شفر باید به صورت برد-برد باشد تا در نهایت هوادار و باشگاه با هم پیروز باشند.

ماجدی در رابطه با پیش‌بینی‌اش از نتایج ایران در جام جهانی خاطرنشان کرد: قلبا دوست دارم در مقابل تیم‌های بزرگ دنیا موفق باشیم و تیم ملی با کی‌روش به مرحله بعد صعود کند، اما مغزم می‌گوید برای رسیدن به این مهم بایستی امکانات و برنامه‌ریزی بزرگی داشته‌باشیم، زیرا رقبا از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha