• سه‌شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 97021106447
  • منبع : نمایندگی گیلان

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی گیلان خبر داد:

برگزاری طرح «کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل» در گیلان

برگزاری طرح «کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل» در گیلان

ایسنا/گیلان معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی گیلان، با اشاره به اینکه ماده مخدر گل دومین مخدر مصرفی در کشور است از اجرای طرح «کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل» در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرحناز نوبخت راد در نشست خبری کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل،اظهار کرد: امروز متاسفانه مصرف ماده مخدر گل گوی سبقت را از شیشه ربوده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف گل دومین ماده مخدر در بین مصرف مواد در کشور را دارد،تصریح کرد:در حال حاضر تریاک با 53 درصد،حشیش،گل و ماری جوانا با 11.9 درصد، شیشه با حدود هشت درصد و هرویین با حدود هفت درصد چهار الگوی مصرف مواد مخدر را در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان گیلان، به ورود مواد مخدر گل به کشور و نبود اطلاعات و آگاهی لازم درباره این ماده مخدر در بین جوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به تبلیغ این ماده مخدر در فضای مجازی و ناآگاهی جامعه، بسیاری از جوانان به آن گرایش دارند.

وی با اشاره به نگرش و باور غلط در بین جوانان نسبت به ماده توهم زای گل، خاطرنشان کرد:باور غلطی که در بین جوانان رواج پیدا کرده، این است که بسیاری از این افراد فکر می کنند که مصرف این ماده مخدر اعتیاد آور نیست.

به گفته این مقام مسئول،با یک بار مصرف این ماده فرد معتاد می شود، تا جایی که عدم مصرف این ماده مخدر سبب ایجاد اضطراب شدید، بی قراری، وحشت زدگی و تپش قلب شدید می گردد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی گیلان، از اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل در مناطق پرخطر و آسیب زا در چند شهرستان گیلان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر این طرح در شهرهای لنگرود، رشت، صومعه سرا و ماسال در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل از 8 لغایت 10 اردیبهشت برگزار شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha