• پنجشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 97012307957
  • منبع : نمایندگی فارس

بهره‌برداری از المان شهدای گمنام در پارک امام رضا(ع) شیراز

بهره‌برداری از المان شهدای گمنام در پارک امام رضا(ع) شیراز

ایسنا/فارس طی مراسمی با حضور مردم و جمعی از مسئولان شهرداری و سپاه ثارالله(ع) شیراز، یادمان شهدای گمنام در پارک امام‌ رضا(ع) منطقه معالی آباد شیراز افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، شهردار شیراز پنجشنبه ۲۳ فروردین در مراسم رونمایی از یادمان شهدای گمنام با اشاره به اینکه شهادت یک ایثار والا و گمنامی ارزشی والاتر است، گفت: شهدا و جانبازان نماد ایثار، سربلندی و سرافرازی این ملت هستند.

حیدر اسکندرپور خاطرنشان کرد: در سال‌های دفاع مقدس روزهایی بود که رزمندگان برای دفاع به اندازه کافی مهمات نداشتند و جوانان با همان امکانات محدود و با غیرت و از جان گذشتگی این مرز و بوم را حفظ کردند و این چنین ارزش ایثارگری شهدا و جانبازان برای همگان روشن می‌شود.

وی افزود: فرزندان سرفراز این ملت روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، برای اینکه ایران، جمهوری اسلامی و عزت مردم حفظ شود و آرزوی دشمن ناکام بماند.

اسکندرپور گفت: حضور مجموعه شهرداری و اعضای شورا در این جلسه یک پیام واحد دارد و آن این است که شهدا متعلق به کل ملت و میراث معنوی ایران بزرگ هستند و مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز جایگاه شهدا و خانواده‌هایشان را قدر می‌دانند و در راه عزت همیشگی آنها همراه و همدل خواهند بود.

شهردار شیراز گفت: یادمان باشد امنیت این جلسه بهاری حاصل عملیات مختلف رزمندگان ما از جمله فتح المبین و کربلای ۱۰ است که در فصل بهار انجام شد.

رییس شورای شهر شیراز با بیان اینکه خداوند در آیات قران کریم، جایگاه ابدی شهدا را تضمین‌ کرده است، گفت: وقتی اولین قطره خون شهید به زمین می‌چکد، همه گناهان او بخشیده می‌شود.

سید احمدرضا دستغیب  با اشاره به اینکه همه باید قدردان عظمت و ‌بزرگی شهدا باشیم تا از برکت دعای شهدا توفیق خدمت به مردم حاصل شود، گفت: شهید آیت‌الله دستغیب به عنوان سیدالشهدای فارس با شهادت ثمره یک عمر ممارست تقوایی و مبارزه با نفس، جهل و خرافات را گرفت.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز نیز با اشاره به همت بسیج، شهرداری در ساخت و ایجاد این المان، گفت: هنگامی که صحبت از شهید،  شهادت ، ایثار و جانبازی به میان می آید نشان از جایگاه رفیع کشور و انقلاب اسلامی در دنیا است، جایگاهی که مستکبرین را مجبور کرده تا در مقابل جمهوری اسلامی لحظه آرام ننشینند و برای هدف قرار دادن و منزوی کردن آرمان‌های امام و انقلاب در منطقه سرمایه گذاری کنند.

سرهنگ موسی زارعی خاطر نشان کرد: اگر بعد از چهل سال در دنیا با افتخار سرمان را بالا گرفته‌ایم، مرهون فداکاری شهیدان و جانبازان هستیم.

به گزارش ایسنا، اسفند سال 93 پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام در بوستان امام رضا(ع) شیراز به خاک سپرده شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha