• شنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97011804568
  • خبرنگار : 71592

تعجب صائب عریقات از رویکرد آمریکا در قبال تظاهرات فلسطینی‌ها/سفیر اسرائیل، حماس را مقصر کرد

تعجب صائب عریقات از رویکرد آمریکا در قبال تظاهرات فلسطینی‌ها/سفیر اسرائیل، حماس را مقصر کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین و صائب عریقات عملیات اخیر کشتار و سرکوبگری رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند در عوض سفیر این رژیم در سازمان ملل و یک مقام آمریکایی تقصیر را گردن حماس انداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان غزه در راهپیمایی صلح‌آمیز آنها را به شدت محکوم کرد که منجر به شهید شدن ۱۰ فلسطینی و زخمی شدن ۱۳۵۴ تن دیگر شد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای از نماینده فلسطین در سازمان ملل، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا خواست با همه طرف‌های بین‌المللی برای متوقف کردن این وحشیگری و کشتار عمدی فلسطینیان بی‌دفاع و بیگناه توسط ارتش اسرائیل دست به اقدام فوری بزنند که برای دفاع از حقوق معیشتی، آزادی و کرامت خود به تظاهرات پرداختند.

ریاست این تشکیلات بار دیگر بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل و در راس آن شورای امنیت با هدف حمایت بین‌المللی از فلسطین در مقابله با ارتش اشغالگر تاکید کرد که برای ساکت کردن صدای حق و عدالت فلسطینیان از کشتار و سرکوبگری استفاده می‌کند.

در این راستا صائب عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تاکید کرد: واشنگتن کمپین تحریک‌آمیز علیه ملت فلسطین در دفاع از اشغالگری استعمار و کشتاری که مرتکب می‌شود را به راه انداخته است و باید تحقیق فوری درباره جرایم اشغالگران آغاز شود.

عریقات گفت: ملت ما اظهارات نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل را خصومتش با ملت فلسطین مشخص است، عجیب نمی‌شمارند.

وی تصریح کرد: ما به تلاش‌های خود در محافل بین‌المللی از جمله ارائه پرونده‌های جنایتکاران جنگی اسرائیلی به این محافل را ادامه می‌دهیم.

این رهبر ساف تاکید کرد: ما از اینکه وزارت خارجه آمریکا نقش رهبران اشغالگران را در دادن دستوراتی که باید علیه ملت فلسطین انجام دهند، ایفا می‌کند و بر حال کودکان ما گریه می‌کند، در تعجبیم. آمریکا در عین حال از فرزندان ما می‌خواهد حق بازگشت به سرزمین‌شان را فراموش کنند.

وی گفت: چرا بیانیه وزارت خارجه آمریکا کشتار کودکان ما را توجیه می‌کند و آن را اقدامی عادی و طبیعی ارتش اشغالگر نشان می‌دهد؟

درباره وقایع روز گذشته غزه نیز جیسون گرینبلات، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌المللی و روند صلح خاورمیانه تصریح کرد، آمریکا به شدت از رهبران اعتراض‌ها می‌خواهد از معترضان بخواهند در مسیر صلح حرکت کنند و از خشونت دوری گزینند.

وی کسانی که دعوت به "خشونت" می‌کنند را محکوم کرد و گفت: آنها افراد را در معرض خطر قرار می‌دهند و ما باید بر ایجاد راه‌ حل‌هایی جهت حل چالش‌های انسانی ساکنان غزه متمرکز شویم.

دنی دانون، نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز حماس را به عنوان مسؤول به خطر انداختن جان غیرنظامیان اعلام کرد و از شورای امنیت خواست آن را محکوم کند.

وی در پیامی گفت، پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت که توسط کویت مطرح شد باید از شورای امنیت بخواهد حماس را محکوم کند که از "کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند" و جان آنها را به خطر می‌اندازد.

سفیر رژیم صهیونیستی به تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها در هفته گذشته اشاره کرد و مدعی شد، این "تظاهرات مسالمت‌آمیز نبود" بلکه وقایعی در جهت "ایجاد اغتشاش و خشونت "بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha