• جمعه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97011704282
  • خبرنگار : 71588

راهپیمایی "بازگشت" فلسطینیان با درگیری‌ با نظامیان صهیونیست

راهپیمایی "بازگشت" فلسطینیان با درگیری‌ با نظامیان صهیونیست

منابع از وقوع درگیری میان فلسطینی‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی در مرزها میان نوار غزه و اراضی اشغالی خبر دادند. نیروهای اسرائیلی نیز منطقه اطراف نوار غزه را منطقه نظامی بسته اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، جمعیت گسترده‌ای در تظاهرات "بازگشت" که بعد از نماز جمعه برگزار شد، مشارکت کردند و لاستیک‌هایی را آتش زدند.

در پی شلیک گاز اشک‌آور از سوی نیروهای اسرائیلی به سمت فلسطینی‌ها در مرزهای غزه، تعدادی از تظاهرکنندگان به حالت خفگی دچار شدند. با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز جمعه، وحشی‌گری‌ها نظامیان صهیونیست بالا گرفت؛ به طوری که گزارش می‌شود در مجموع در تظاهرات‌ امروز در مناطق مختلف نوار غزه هشت فلسطینی از جمله سه کودک و نوجوان به شهادت رسیده و بیش از ۱۱۰۰ تن دیگر از جمله شماری از نیروهای امدادگر و چندین خبرنگار نیز زخمی شدند که حال برخی وخیم است.

اشغالگران اسرائیلی با تیراندازی در نزدیکی ۱۰۰ متری دیوار مرزی با غزه تظاهرکنندگان فلسطینی را تهدید می‌کنند.

چندین تن از شهروندان فلسطینی در شرق جبالیا در دومین جمعه راهپیمایی بازگشت به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

نیروهای اشغالگر با شلیک گازهای اشک‌آور اقدام به سرکوب تظاهرکنندگان در مرزهای شرقی نوار غزه کردند.

هواپیماهای شناسایی در پایین‌ترین سطح در امتداد نوار مرزی شرق نوار غزه به پرواز درآمده‌اند.

نیروهای اسرائیلی نیز منطقه اطراف نوار غزه را منطقه نظامی بسته اعلام کردند.

کمیته هماهنگی راهپیمایی‌های بازگشت امروز (جمعه) خواستار بزرگترین بسیج مردمی در شرق نوار غزه بدون نزدیک شدن به دیوار مرزی شد.

جوانان فلسطینی تعداد زیادی از لاستیک‌های خودروها را طی تظاهرات آتش زدند، همچنین از آینه‌ها به منظور جلوگیری از دید سربازان اسرائیلی استفاده کردند.

از صحنه‌های جالب تظاهرات امروز می‌توان به برگزاری مراسم ازدواج زوجی فلسطینی در میان تظاهرکنندگان و مشارکت زنان و کودکان و حتی افراد معلول در این تظاهرات اشاره کرد.

جوانان فلسطینی این هفته برای اولین‌بار موفق شدند از حصار امنیتی رژیم صهیونیستی در نوار مرزی غزه عبور کرده و حتی وارد اراضی اشغالی شوند. جوانان فلسطینی پرچم فلسطین را هم روی دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی در مرز غزه نصب کرده و قسمت‌هایی از سیم‌های خارداری که ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد کرده بود، برداشتند.

در تظاهرات امروز رهبران گروه‌های فلسطینی از جمله یحیی، سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه و شماری از اعضای دفتر سیاسی این جنبش نیز مشارکت داشتند.

همزمان با تظاهرات‌ امروز در نوار غزه، فلسطینیان ساکن کرانه باختری نیز دست به تظاهرات‌های گسترده زده و با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند که در این درگیری‌ها نیز ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha