• جمعه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 97011704325
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

امام جمعه تبریز:

سازش و مذاکره خیانت به آرمان ملت فلسطین است

سازش و مذاکره خیانت به آرمان ملت فلسطین است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: تردیدی وجود ندارد که تنها راه درست حل موضوع فلسطین مقاومت و مجاهدت در این راه است و هر اقدام دیگر مانند سازش و مذاکره تنها خیانت به آرمان ملت فلسطین است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز،  با اشاره به اظهارات اخیر بی تدبیرانه ولیعهد بی تجربه و جاه طلب سعودی در خصوص مسائل فلسطین، اظهار کرد: این اظهارات خیانت بزرگی به مردم فلسطین و از طرفی دیگر رسوا کننده‌ی آل سعود است و همچنین نشانگر ارتباط پنهانی صهیونیست‌ها با وهابی‌ها از گذشته بوده؛ به طوری که اکنون نیز شاهد افزایش ارتباط آل سعود و صهیونیست‌ها هستیم.

وی در رابطه با جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه، تصریح کرد: هفته‌ی گذشته نظامیان صهیونیست هزاران فلسطینی را از زمین و هوا به گلوله بستند و  در این اقدام خصمانه برای اولین بار از پهپاد استفاده کردند که این اقدام بار دیگر چهره‌ی جنایت‌گر صهیونیست را به نمایش گذاشت، بی شک این جنایت وحشیانه نشانه‌ی ترس رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای از پیروزی‌های جبهه مقاومت و مردم فلسطین است.

امام جمعه تبریز در خصوص اهمیت محیط زیست، اظهار کرد: محافظت از  محیط زیست برای همگان امری ضروری است که در این راستا باید از آلودگی صوتی، تخریب گیاهان و آسیب رسانی به حیوانات و ریختن زباله به طبیعت خودداری کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان از مردم و مسئولان امدادی و امنیتی، انتظامی و گردشگری در تعطیلات عید نوروز نسبت به پذیرایی مسافران در مراکز فرهنگی، تاریخی و گردشگری تبریز قدردانی کرد.

حجت الاسلام آل هاشم  با اشاره به این‌که ۲۵ رجب مصادف با شهادت امام موسی بن جعفر (ع) است، اظهار کرد: این امام پس از شهادت پدر گرامی خود در ۲۰ سالگی به امامت رسیدند و حدود ۳۵ سال امامت شیعیان را برعهده داشتند، رفتار امام در مقابل دشمنان صبورانه و اخلاقی بود، ایشان شاگردان بسیاری تربیت کردند و روایات زیادی از امام کاظم برای ذخیره‌ی فقه شیعی و حتی سنی نیز برجای مانده است.

وی با بیان این‌که ۲۰ فروردین ماه مصادف با قطع رابطه‌ی ایران و آمریکا در سال ۵۹ است، تصریح کرد: به دنبال تسخیر مرکز جاسوسی آمریکا توسط دانشحویان در ۱۳ آبان ماه ۵۸،  ابهت ظاهری آمریکا بین کشورها از بین رفت، امام  این اقدام شجاع دانشجویان را عکس العملی در برابر استکبار جهانی نام بردند. بعد از آن دولت آمریکا دست به اقداماتی از جمله قطع رابطه سیاسی با ایران، حمله به طبس و مسائل دیگر زد، به طوری که در جریان طبس دولت آمریکا اقدام نظامی کرد اما عملیات نظامی آمریکا در سوم اردیبهشت با عنایت خداوند متعال در اثر طوفان با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به این‌که ۲۰ فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای است، گفت: از کاربردهای انرژی هسته‌ای می‌توان به تولید برق، کاربرد در امور بهداشتی، پزشکی، دامپزشکی و دامپروری، دسترسی به منابع آب و بخش صنایع کشاورزی اشاره کرد که در این رابطه دانشمندان هسته‌ای افتخارات بزرگی برای کشور آفریدند و باید قدردان آن‌ها شویم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که شهدای هسته‌ای ایران سند مظلومیت ایران اسلامی بودند، یادآور شد: دانشمندان هسته‌ای با اهداف مشترک برای کشور زحمات فراوانی را  کشیدند، از ویژگی‌های آن‌ها می‌توان عشق به وطن، تعهد و مسئولیت پذیری اشاره کرد که همواره می‌خواستند به جامعه خدمت کنند، تلسط بر علم و به عملیاتی کردن آن از دیگر خصیصه‌ی این افراد بود که توانستند پیوندی بین علم، تحقیق و عمل بزنند.

وی با بیان این‌که ۲۰ فروردین روز هنر اسلامی است، گفت: شهادت هنرمند متعهد و بسیجی شهید مرتضی آوینی را نباید فراموش کنیم امروزه هنر و رسانه ابزار مهم و تاثیر گذاری در جامعه است، همانطور که هنرمند انقلابی شهید آوینی در طول دفاع مقدس برنامه‌هایی را در خصوص رشادت‌های رزمندگان آماده می‌کرد، امروزه نیز لازم است تمامی هنرمندان هنر اسلامی و انقلابی را در معرض نمایش قرار داده و به تعهدهای خود عمل کنند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی، افزود:  شهید شیرازی منادی وحدت بود. منافقان با ضربه دیدن در عملیات مرصاد شهید صیاد شیرازی  را به شهادت رساندند، گرامیداشت شهید صیاد شیرازی سه شنبه (۲۱ فروردین ماه) با حضور وزیر دفاع در تبریز مراسم آن شهید بزرگوار برگزار می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha