• سه‌شنبه / ۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97010701207
  • خبرنگار : 71565

جلودارزاده: نیازمند یک مدیریت فرهنگی اجتماعی در زمینه مصرف کالای ایرانی هستیم

جلودارزاده: نیازمند یک مدیریت فرهنگی اجتماعی در زمینه مصرف کالای ایرانی هستیم

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مصرف کالای ایرانی به عنوان یک آرمان ملی توسط برخی دولت‌ها نقض شده، گفت: دولت آقای احمدی‌نژاد برای واردات به بازرگانان وام می‌داد.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بیانات نوروزی مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی در سال‌های دفاع مقدس و با توجه به مهاجرت بخشی از اتباع ایران به کشورهای خارجی و ایجاد روابط فرهنگی در این باره، مصرف کالای خارجی به عنوان ابزار فخرفروشی و یک خرده فرهنگ در فرهنگ ما جای خود را باز کرده البته این موضوع می‌تواند عامل رشد باشد ولی در فرهنگ ما به صورت منفی عمل کرده است.

وی افزود: موضوع دیگر بحث کیفیت کالاهای تولید داخل است. با توجه به تلاش برای رفع نیازهای مردم در هنگام دفاع مقدس ما یک مدلی را برای مبارزه با استعمار در نظر گرفتیم و آن گاندی بود که لباس سپید می‌پوشید و ما این را راهی برای مقاومت انتخاب کردیم که موجب شد تولید ما در آن شرایط رشد نکند. همچنین سودجویی کسانی که تلاش می‌کنند کالا را وارد کنند به جای تولید کردن دارای اهمیت است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: این عوامل موجب شده تا تولیدکننده به هر میزان تلاش کند تا کیفیت کالا را هم افزایش دهد باز هم مصرف کالای خارجی برای مصرف‌کننده ارجح باشد. از طرفی با توجه به عوارض و مالیات‌هایی که از تولیدکننده گرفته می‌شود قیمت تمام شده کالای ایرانی توان رقابت با کالاهای خارجی بخصوص کالای چینی را ندارد.

جلودارزاده گفت: خیلی وقت‌ها دولت‌ ما به دلیل وجود فساد در شبکه‌های گمرک یا نیازی که دارد مجبور به واردات بوده و این نظم بر هم خورده  و مصرف کالای ایرانی به عنوان یک آرمان ملی توسط برخی دولت‌ها نقض شده برای مثال دولت آقای احمدی‌نژاد برای واردات به بازرگانان وام می‌داد البته به دلیل اینکه وام ارزی بود و قیمت ارز افزایش پیدا کرد و موجب شد بازرگانان به مشکل بر بخورند. این سوء مدیریت‌ها، نقض قوانین و نحوه مصرف خانواده مسئولین موجب شده تا این تابو در ذهن مردم شکسته شود.

نماینده مردم تهران در خصوص ارائه راهکارهایی برای رفع این آسیب‌ها پیشنهاد داد: در این باره نیازمند یک پکیچ فرهنگی هستیم. ما نیازمند یک مدیریت فرهنگی اجتماعی از طریق کل رسانه‌ها در این خصوص هستیم. البته این موضوع مشکل است چرا که باید در رقابت با شبکه‌های فارسی زبان خارجی کار انجام شود. صداوسیما از جاهایی است که مورد سوال قرار نمی‌گیرد بودجه‌هایی دارد که بخشی از آن ممکن است صرف رقابت‌های سیاسی جناحی شود از این رویه باید خارج شود و به یک رسانه ملی تبدیل شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ما یک طرحی را در مجلس داریم. برای کشوری مثل کشور ما که بزرگترین مشکل آن اشتغال، اقتصاد و بازار داخلی است یک دوم برنامه‌ها باید به صفر تا ۱۰۰ فعالیت اقتصادی اختصاص یابد تا کارآفرینی را ترویج کند، قوانین و یا بهتر مدیریت کردن را آموزش دهد.

جلودارزاده با اشاره به این موضوع که فقر موجب می‌شود دین از دری دیگر خارج شود، بیان کرد: برای توسعه دینی از رفع فقر، آموزش مهارت، آموزش مدیریت کار آغاز شود.

وی با اشاره به انتقاداتی که مبنی بر وضعیت اقتصادی و سوء مدیریت از سوی مردم مطرح می‌شود، گفت: مطالبی که مردم می‌گویند برای ما تلخ است ولی واقعیت است. در شعارهای عوام نکات تلخ و آموزنده‌ای وجود دارد، ما نباید همه مسائل را به حساب دشمن بگذاریم باید در جهت رفع مشکل قدم برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۱-۰۷ ۱۰:۴۹

لطفا مارك يا برند يخچال خانه خودتان را اعلام كنيد