• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96122212310
  • خبرنگار : 71592

گفتگوی وزرای دفاع قطر و ترکیه درباره بحران در شورای همکاری خلیج فارس

گفتگوی وزرای دفاع قطر و ترکیه درباره بحران در شورای همکاری خلیج فارس

وزرای دفاع قطر و ترکیه در دیداری درباره بحران دیپلماتیک میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و همچنین راه‌های تقویت همکاری نظامی دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در دیدار با نورالدین جانیکلی، همتای ترکیه‌ای خود و ژنرال خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در دوحه درباره روابط دو جانبه میان دوکشور در زمینه نظامی و دفاعی، راه‌های تقویت و گسترش آن و تبادل مهارت‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گری گفتگو کرد.

در این دیدار درباره اوضاع و تحولات منطقه و در راس آن بحران دوحه، سوریه، لیبی و جنگ یمن گفتگو شد.

همچنین وزیر دفاع قطر با آکار دیدار کرد و دو طرف به بررسی آخرین تحولات روند عملیات نظامی «شاخه زیتون» ترکیه در عفرین به بهانه مبارزه با تروریسم و افراط‌گری پرداختند.

وزارت دفاع قطر اعلام کرد، سفر مقامات نظامی ترکیه به دوحه بیانگر عمق روابط استراتژیکی است که دو کشور را به یکدیگر مرتبط می‌کند و نشان‌دهنده تمایل آنها برای مبارزه با تروریسم، افراط‌گری، حفظ امنیت و ثبات منطقه است.

در حالی که به دنبال قطع روابط چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر با دوحه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور تنش در منطقه خلیج فارس جریان دارد، روابط ترکیه و قطر در ماه‌های اخیر همگرایی محسوسی را شاهد است.

کشورهای مذکور قطر را به حمایت از تروریسم و برهم زدن ثبات منطقه متهم کردند و این کشور هم با تکذیب این اتهام‌ها، تاکید کرد، اقدامات این کشورها علیه قطر غیر قابل توجیه و براساس ادعاهایی است که صحت ندارد.

پس از این تحولات رئیس جمهور ترکیه بارها بر حمایت خود از قطر تاکید و به دنبال آن ارتش ترکیه صدها تن از نظامیان خود را در پایگاه خود نزدیک دوحه مستقر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha